A.s. zomer vertrek ik met 4 vrienden naar de VS om daar rond te trekken.
Eerst gaan we naar New York (iemand toevallig ervaring met hostel Manhattan Inn? die hebben we namelijk geboekt), en daarna van Seattle naar San Francisco (via Yellowstone Park, Las Vegas).
We hebben in totaal 3.5 week om van Seattle naar San Francisco te komen (en huren een 8 persoons minivan), want we willen daar op het einde van de vakantie ook nog wel even verblijven.
Maar de grote vraag, zijn er veel dingen te zien tussen Seattle en Yellowstone park, en van Yellowstone Park richting Las Vegas. Je komt dan langs Salt Lake City, maar wat wij gehoord hebben, is dat je daar opzich niet veel tegen komt.
Ook willen wij op weg naar Las Vegas een uitstap maken naar de Grand Canyon, maar wij vroegen ons af welke kant het meest geschikt is om te bezoeken (je hebt immers een North en South rim als het goed is?).
Het reisburo Arke (TUI) in Nijmegen heeft voor ons in Las Vegas een hotel van 13e per nacht gevonden, dus we zijn wel erg benieuwd wat dat dan is, want zelfs onze hostels zijn duurder…
Maar goed, ik ben dus benieuwd of iemand nog tips heeft voor wat we dan echt moeten gaan zien of doen, of iets wat we op die weg vooral snel voorbij moeten rijden
Een aantal vragen kan ik wel voor je beantwoorden.
Grand Canyon is enorm indrukwekkend, north of south rim maakt op zich niet zo gek veel uit. Wanneer je vanuit Las Vegas dit wil bezoeken, zou je een auto kunnen huren. Echter vanuit Las Vegas worden er erg veel dagreizen aangeboden en deze zijn meestal ook niet erg duur. Doordat je met een reisleiding gaat, krijg je dingen te zien die je op eigen gelegenheid vaak niet tegen zal komen. Vaak is dit al vooraf te boeken bij het reisbureau waar je de rest van je reis ook hebt geboekt.
Hotel in Las Vegas. In Las Vegas heb je van alle formaten hotels. Omdat de meeste mensen voor het gokken naar Las Vegas komen, zijn de prijzen van hotelkamers en eten vaak erg laag. 13 euro per nacht zou in Las Vergas dan ook prima kunnen. Het zal dan wel gaan om een hotel dat een eind buiten de strip ligt. Met de bus zal je de strip op moeten, ook dit kost niet veel.
Wanneer je iets meer in het ‘centrum’ wil zitten, is Circus Circus een prima en goedkoop hotel. Laatste keer dat ik er ben geweest was ik 28 euro p.p.p.n. kwijt.
Succes ermee, als je nog vragen hebt hoor ik het graag!!
tussen het Yellowstone en Slat Lake City: om te beginnen de Grand Tetons. Enzovoort. Zie de route van www.cycletours.nl
Je kunt ook een aantal parken (en het Grand Canyon) bezoeken voor je naar Las Vegas gaat, lijkt me efficiënter. Rij dan via Lander en Rock Springs naar Grand Junction en dan heb je de wereld aan prachtige parken. De Free Ways gaan wat sneller, daartegenover staan een aantal prachtige Scenic Byways (zie gelijknamige site).
En dan het Grand Canyon, North Rim.
Info daarover simpel te googlen. Bryce, Zion, Antelope, zomaar een paar namen. En bij SFO het Yosemite.
Ik vond Circus Circus wel degelijk dicht bij de actie!
Je zit wel één van de laatste hotels van de strip, maar alles is prima te lopen. Wil je snel aan de andere kant zijn: vlak bij stop de monorail die je naar de MGM brengt (niet gratis, maar toch goed betaalbaar).
We zijn net terug uit Vegas en hebben in het Orleans Hotel voor 5 nachten gelogeerd. Prima bevallen!! Erg ruime en schone kamers, en we hadden er een op de 15e verdieping met stripview(om gevraagd). Dit is dan wel geen striphotel, maar wij hadden een huurauto, en bovendien rijdt er vanuit het hotel om de 30min. een shuttle die je bij Bill’s Gamblin’ Hall op de strip afzet. We betaalden er ca.50$ p/nacht(inlc.tax/resortfee), en hebben dat ook weer bij de gokkasten terug gekregen:cheer:. Op de strip ben je veel meer kwijt voor een overnachting.
Echt een aanrader!!