Hallo, eind september plannen wij een reis naar Las Vegas, Yellowstone, Las Vegas.
Graag zou ik willen weten wat jullie vinden van onze reisroute. Alle tips zijn welkom!Het is onze tweede reis naar west Amerika, maar zijn nog niet naar yellowstone geweest. Groetjes en alvast bedankt.
21/9 Brussel-Las Vegas
22/9 Las Vegas-Salt Lake City
23/9 Salt Lake City-West Yellowstone
24/9 West Yellowstone
25/9 West Yellowstone
26/9 West Yellowstone-Jackson
27/9 Jackson-Rock Springs
28/9 Rock Springs-Vernal
29/9 Vernal-Helper
30/9 Helper-Moab
1/10 Moab-Monticello
2/10 Monticello-Kayenta
3/10 Kayenta-Tuba-City
4/10 Tuba-City-St.George
5/10 St.George-Boulder City
6/10 Boulder City-Death ValleyNP
7/10 Death Valley-Las Vegas
8/10 Las Vegas
9/10
10/10
11/10 Las Vegas.
Weet niet wat je interessant vind, maar doe een gooi. Heb zelf die route een paar keer gemaakt.
Je begint in Salt Lake City en gaat daarna gelijk weer door (?) terwijl SLC met zijn omgeving (Park City, Antylope Islands, de bergen rondom de stad, de Tabernacle) de moeite van minimaal één extra dagje waard is. Naar West Yellowstone is vanuit SLC goed te doen maar dit dorp stelt helemaal niets voor. Wat gas stations, motels, hotels en souvenir shops. Prettig voor de bezoekers van Yellowstone die in de buurt van het park willen verblijven maar niet erin (“vol” of “te duur”). Hebben wij in 2010 ook moeten doen omdat alles vol zat (hoogseizoen). In 2015 hebben we gekampeerd in het park wat echt een aanrader is. Uitrusting in de USA gekocht ($ 200) en daarna achtergelaten.
Er zijn vele routes mogelijk vanuit West Yellowstone naar het zuiden. Ligt eraan hoeveel kilometers per dag je wilt rijden. Jammer dat je niet in het park zelf verblijft (hotels, appartementen, campgrounds (voor een NP zijn het erg goede, hoor !). Is steeds weer diezelfde 35 km erin voordat je wat kunt beleven en 's avonds weer diezelfde 35 km terug. Maar dat is een keuze. Jackson is leuk, dichtbij vanaf de zuidpunt en 1 dag daar is genoeg. Cody is een aanrader als je van Buffalo Bill (museum) en rodeo houdt. Cody ligt daarna op de weg naar Green River. Green River is wat groter dan Rock Springs en kent goede hotels die betaalbaar zijn. In het gebied tussen Joackson en Rock Springs/Vernal (aardig stadje met echte chromen “diner”) veel restanten en musea over Dino’s. Zou je daar geen belangstelling voor hebben, kun je direct doorrijden naar Moab. Is op 1 dag haalbaar. Voor Moab zou ik minimaal één dag meer plannen, liefst twee. Er zijn the Arches NP, Dead Horse SP en het Canyonlands NP met mooie wandelingen. Moab is een centrum met mogelijkheden om van alles te doen/te huren. Vanuit Moab kun je makkelijk in Kayenta komen of je moet Natural Bridges, Goosenecks SP en Monument Valley willen doen. Alleen Monument Valley (let op, je America the Beautiful- pas is hier niet geldig). Weet niet wat je in Tuba City wilt, maar dat is een dorp waar de supermarkt het meest interessant is of het moet de Mac zijn. Ligt ook nog in "territorium van de ". Ik zou zelf doorrijden naar Page waar je Antylope Canyon kunt bezoeken. Onvergetelijk. Lake Powell is niet mijn ding, maar de Canyon is geweldig. Je bezoekt denk ik ook het Zion NP (mooie en lange wandelingen) en misschien Bryce Canyon NP (zeer de moeite waard) anders was je wel zuidelijk van het Grand Canyon gebleven. St George is aardig maar niet bijzonder. Er is een openlucht theater waar men (in elk geval) 's zomers musicals opvoert. De plek waar ze dit houden is machtig mooi red rock gebied.
1 volle dag Las Vegas vind ik zelf genoeg. Zeker als je de dag ervoor tijd overhoudt na aankomst.
Dit zijn wat tips. Elke route is mooi, maar het hangt van je interesses en tijd af waar je graag langs wilt. Hoop dat ik je wat op weg heb geholpen.
Hartelijk dank voor de tips, we zullen er zeker rekening mee houden en onze route aanpassen. We kunnen niet in Yellowstone park logeren, alles is volzet.
Groetjes.