vakantie in het westen van amerika

Wij gaan 5 juli met onze 2 kinderen een rondreis in het westen van Amerika maken.
Het is allemaal wat kort dag en lange voorbereidingstijd is er niet.

Wij zijn zelf al een keer in deze hoek van Amerika geweest, maar onze kinderen nog niet (de kinderen zijn 12 en 14 jaar oud).
We hebben geprobeerd voor hen een zo divers mogelijk programma te maken.

De totale reis is ongeveer 3700 km in 26 dagen.

dag 1 aankomst Las Vegas
dag 2 Las Vegas - (rondrit Death valley)
Dag 3 Las Vegas - Valley of Fire state park - Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce
Dag 6 Bryce
Dag 7 Bryce - Page
Dag 8 Page (Lake Powell, Antilope Canyon
Dag 9 Page - Mesa Verde
Dag 10 Mesa Verde
Dag 11 Mesa Verde - Monument VAlley
Dag 12 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon - lake Mohave
dag 15 Lake Mohave
Dag 16 Lake Mohave - Ocean Side
dag 17 Seaworld San Diego
Dag 18 Ocean Side - Los Angeles
DAg 19 Universal Studios
Dag 20 Los Angeles - Kings Canyon - Giant Seqoias
Dag 21 Giant Seqoias Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite
Dag 24 San FRancisco
Dag 25 San FRancisco
Dag 26 terugvlucht vanaf San Fransisco

Heeft er iemand nog tips wat we anders zouden moeten doen, of tips over wat we zeker niet zouden moeten missen.
We hebben trouwens de tent bij ons en wisselen kamperen en hotelletjes af.
WE willen vooral in de parken kamperen.
We hebben alleen het hotel in Las Vegas geboekt en verder niets.
Is dit nodig>

Alvast bedankt aan een ieder die mee wil denken.
petra

Petra,

hotels in de buurt van National Parks zitten waarschijnlijk allemaal vol. Met campings heb ik geen ervaring maar ik kan me voorstellen dat die ook vol zitten.

Dus de eerste vraag is, ga je met de auto en in hotels, of met een RV en campgrounds, of zelfs tentkamperen.

Ik zou zeker wat gaan boeken, als jullie alleen waren geweest dan kan je een beetje flexible zijn, maar met twee kinderen is het toch fijn als je een slaap plek hebt… Juli en Augustus is het hoog seizoen.

Een auto of RV is wel te verkrijgen, maar hotels en/of campings dichtbij de parken en pretparken kunnen vol zitten.
Als je van plan bent een RV te huren, dan heb je tenminste je bed, toilet, en keuken bij je.

Zoals Yeehaw vroeg… Hotels ? Campings?

:vak02:Peggy

We hebben de auto al geboekt.
En we nemen de tentspullen mee. We gaan het afwisselen met kamperen en slapen in hotels
De campings waar je kunt reserveren in de parken zitten inderdaad vol.
Er zijn er wel een aantal waar je niet kunt reserveren, dus zorg is dat we daar vroeg aankomen.
Verder ben ik bezig met de hotels, nu ik de route redelijk op orde heb kan ik bewust op datums zoeken.

Ik ben op zoek naar hotels in Page, ergens aan de kust tussen Los Angeles en San Diego, net iets buiten Los Angeles (aan de bovenkant) en San Fransisco.

Heeft er verder nog iemand tips over de route? Ik vind lastigste stuk vanaf de Grnad Canyon /. Monument Valley richting de kust tussen San Diego en Los Angeles, dat stuk vind ik nog niet helemaal lekker lopen.

En vanaf Los Angeles richting Yosemite. We blijven nu aan de linkerkant, dus niet de kant van de Tioga pas. Is dit ook goed te doen?

dank voor de info zover

petra

Om de dag na aankomst een roundtrip naar Death Valley te maken zou niet mijn voorkeur hebben. Lange tijden in de auto en DV is 120F. Lijkt me leuker met de kinderen om die dag in Vegas te blijven.
2 nachten Bryce is vaak niet nodig maar kan natuurlijk wel. Hangt ervan af of je veel wil gaan wandelen.
Mesa Verde zou ik voor een volgende reis bewaren. Is uit de richting.
Met kinderen van die leeftijd zou ik overwegen langer in San Diego te blijven en daar dan ook te overnachten. Beroemde Zoo in San Diego dus 2 volle dagen kan je gemakkelijk vullen.
En willen de kinderen niet naar Disneyland in Anaheim?
Van LA naar Seki kan best in een dag maar je tijd daar zal wat beperkt zijn. 2 volle dagen San Francisco is ook aan te bevelen.
Wil je langer aan een meer zitten kan je een dag toevoegen aan Lake Powell ipv Lake Mohave. Page zal ook warm zijn maar Lake Mohave erg heet. Ik weet niet zeker of ik 2 nachten GC zou doen. Je komt al langs de rim na Page en 1 nacht is dan vaak genoeg. Na GC zou je richting Kingman kunnen rijden en dan wat van R66 zien. Van Kingman naar Topock is ook een prachtig stuk R66 via Oatman. Een andere optie is om naar Sedona te gaan na GC en daar 2 nachten blijven. Slide Rock SP zullen de kinderen wel kunnen waarderen. Van Sedona kan je in 8 uur naar San Diego rijden.
Yeehaw

Dank je voor de info.

Ik had zelf ook bedacht dat het eigenlijk niet handig is meteen de 2e dag een lange rit naar Death Valley. Maar we zouden dit wel heel graag willen zien omdat we er zoveel mooie verhalen over horen.
Heb jij een idee waar dit anders in zou passen?

Het Lake Mojave hadden we als tip van iemand gekregen, maar misschien kunnen we deze beter naar Lake Powell verplaatsen.

De kinderen vinden dierenparken leuker als Disney, vandaar dat we dat niet meegenomen hebben. Over de dierentuin van San Diego heb ik ook veel goeds gehoord, dus misschien kunnen we dat ook inplannen. Ben je er zelf wel eens geweest?

Is het niet kort als je maar 1 dag Bryce en 1 dag Grand Canyon neemt, naar mijn idee ben je dan constant aan het verplaatsen.

petra

Van Zion naar Bryce is maar 2 uur rijden (zonder stoppen) dus heb je al heel wat tijd voor Bryce. En van Bryce naar Page is 3 uur (en je wint een uur, je verliest dat uur tussen Las Vegas and Zion). Je verliest trouwens een uur van Page naar Monument Valley en wint weer een uur tussen MV en GC… beetje ingewikkeld maar dat komt omdat Az geen zomertijd kent muv het Navajo reservaat.
Als de kinderen van dieren houden zou ik proberen een bezoek te brengen aan Best Friends Animal Society net ten noorden van Kanab.
Wij bezoeken nooit amusement parks en zelden dierentuinen dus kan je niet helpen maar ik heb van veel mensen gehoord dat de Zoo in San Diego speciaal is.
Het is wel een omweg maar je zou Death Valley kunnen bezoeken vanaf Los Angeles (ca 6 uur rijden naar Furnace Creek) maar daarna wel een extra overnachting nemen op weg naar Yosemite bv in Bishop. Sequoia Kings Canyon NP zal je dan moeten overslaan.
Wat je ook kan doen is de dag na aankomst naar Death Valley rijden en dan overnachten. de volgende dag is het dan 5 uur rijden naar Zion (plus een uur tijdsverlies). Valley of Fire komt dan wel in het gedrang.
Yeehaw

dag 1 aankomst Las Vegas
dag 2 Las Vegas (dagje zwembad en rondkijken op de strip)
Dag 3 Las Vegas - Valley of Fire state park - Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce
Dag 6 Bryce
Dag 7 Bryce - Page
Dag 8 Page (Lake Powell, Antilope Canyon
Dag 9 Page - Mesa Verde
Dag 10 Mesa Verde
Dag 11 Mesa Verde - Monument VAlley
Dag 12 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon - Sedona
dag 15 Sedona Slide Rock - Kingsman
Dag 16 Kingsman- Ocean Side
dag 17 Seaworld San Diego
Dag 18 Ocean Side - Los Angeles
DAg 19 Universal Studios
Dag 20 Los Angeles - Kings Canyon - Giant Seqoias
Dag 21 Giant Seqoias Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite
Dag 24 San FRancisco
Dag 25 San FRancisco
Dag 26 terugvlucht vanaf San Fransisco

Voorlopig willen we het zo even houden, maar ga nog wel nadenken over jouw tips. De dierenopvang was iedereen meteen enthousiast over en gaan we onderweg bezoeken, de dag naar San Diego zoo bekijken we op het eind of we onderweg toch eerder weg gaan bij grand canyon.
Ik heb nu wel al een hotel geboekt in Page en in San Fransisco.

Ben nu nog op zoek naar een hotel aan de bovenkant van Los Angeles, weet iemand een goed niet te duur hotel.

En Death VAlley hebben we maar laten vallen.
petra

Vergeet niet het pet cemetery te bezoeken in Best Friends. Houd de tissues bij de hand :wink: In Hollywood kan ik Orchid Suites aanbevelen.
Houd er ook rekening mee dat ca198 naar Generals hw vertragingen kan hebben ivm roadworks.