Komende zomer willen we met z’n tweeën een rondreis maken door west amerika inclusief Yellowstone.
Ik heb al enig idee wat we willen zien en zie voorbeeldreizen bij organisaties en lees af en toe dat het goedkoper is om het via een reisorganisatie te laten regelen. kLopt dat? Heb je dan ook goede en leuke hotels. We houden wel van aparte accomodaties.
Go amerika sprak me wel aan, bv de grand Tour west Amerika. Wie heeft daar ervaringen mee?
Of kun je toch beter zelf alles regelen.
Alle adviezen suggesties en tips zijn welkom.
Bedankt alvast, Mattanja
Ik heb geen ervaring met tours. We doen altijd alles zelf. Hoe lang heb je voor deze trip. Alleen Yellowstone/GTNP? Er is nog veel meer in dat gebied. Ik noem maar Black Hills/Badlands. Glacier NP en naar het zuiden Moab. Dat alles met een rondreis van bv Denver. In het hoogseisoen moer je wel reserveringen maken.
Wij zijn nu 2x in de VS geweest. De eerste keer alles zelf geregeld, ging helemaal prima.
De 2e keer door een organisatie laten regelen (omdat er wat gecompliceerde vluchten tussen zaten ivm combi vaste land/Hawaii).
Bij die laatste bleek wel dat de prijzen waar de reisorganisatie voor kon boeken lager waren dan de individuele hotelprijzen die je zelf online kan boeken.
Dus ja, je betaalt ook voor de reisorganisatie, maar dat hoeft het niet per definitie veel duurder te maken.
Als het even kan boeken wij wel gewoon los overigens, want de voorbereidingen zijn een belangrijk deel van de voorpret!
Zelf doen! Wij hebben jaren geleden een 23 daagse tour door west usa gedaan. Standaard reis. Achteraf had ik het liever zelf geregeld.
2 dagen in een hotel direct naast een sjoppingmall… En dat terwijl de grand canyon lag te wachten, waar we maar een nacht geweest zijn…
Uh, zie nu dat dit bericht al best oud is…