Ik ben Susan 34 jaar en ik heb net als veel mensen heel veel reisdromen! Dat kan natuurlijk niet allemaal tegelijk! Helaas! haha
Dus heb ik nu mijn zinnen gezet op een georganiseerde rondreis van 22 dagen in het westen van Amerika.
Ik wilde graag een singlesreis boeken, maar de reis die mij het meeste aanspreekt is een gewone rondreis voor iedereen te boeken, gezinnen, stellen, vrienden en dus ook singles.
Het is een rondreis met veel afwisseling, steden, nationale parken, actieve wandelingen, vegas natuurlijk en ook gezelligheid en ontspanning.
Het is een combinatiereis met kamperen en hotels afgewisseld.
Nu ben ik op zoek naar een gezellig persoon, (of meerdere personen) die ook alleen op pad wil gaan, een beetje actief is, en het leuk vind om van tevoren leuke plannen te maken, wandelroutes voor de nationale parken uitzoeken, bezienswaardigheden in de steden opzoeken enz.
Gewoon vakantie voorpret dus! En zeg nou zelf, dat is toch leuker met elkaar dan alleen??
Ik hoor het wel als je net zo enthousiast bent geworden als ik!!!
Tijdens deze avontuurlijke rondreis door het westen van de Verenigde Staten kun je genieten van ruige berglandschappen met woestijnen, diepe canyons en hoge tafelbergen. Je bezoekt de mooiste parken in het zuidwesten van de Verenigde Staten, zoals Yosemite, Zion en Grand Canyon. Je maakt zoveel mogelijk wandelingen omdat dit de beste manier is om van het spectaculaire landschap te genieten. Kamperen op prachtige plekken midden in de natuur wordt afgewisseld met overnachtingen in hotels in de steden. Op diverse plaatsen kun je paardrijden of mountainbiken. Naast de spectaculaire natuur van het Zuidwesten van de Verenigde Staten bezoek je de steden Los Angeles, Las Vegas en San Francisco. Een groter contrast is niet denkbaar!
Dag 1 - vlucht Amsterdam – Los Angeles
Dag 2 - Los Angeles / vrije dag
Dag 3 - Joshua Tree Nationaal Park
Dag 4 - Route 66 naar Grand Canyon
Dag 5 - Grand Canyon
Dag 6 - Lake Powell - Glen Canyon National Recreation Area
Dag 7 - Monument Valley - jeeptour
Dag 8 - naar Canyonlands Nationaal Park en Moab
Dag 9 - Moab - Arches National Park
Dag 10 - Capitol Reef
Dag 11 - via Bryce Canyon naar Zion Nationaal Park
Dag 12 - Zion Nationaal Park
Dag 13 - naar Las Vegas
Dag 14 - Las Vegas
Dag 15 - via Death Valley naar Bishop
Dag 16 - naar Yosemite Nationaal Park
Dag 17 - Yosemite Nationaal park
Dag 18 - Yosemite Nationaal park
Dag 19 - naar San Francisco
Dag 20 - San Francisco
Dag 21 - vlucht naar Amsterdam
Dag 22 - Aankomst in Nederland
Hoi Susan ik ben Cathy 37 jr. Zou ook graag naar Amerika reizen. En kan in september of oktober op vakantie. Waarom kies je echter voor een georganiseerde trip? Zelf rondreizen vind ik namelijk ook erg gaaf. En bij welke organisatie heb je deze trip gezien?
Gr Cathy
Wat leuk om te lezen dat er nog meer mensen op zoek zijn naar reisgenootjes die in september/oktober weg willen naar West-USA!
Mijn naam is Jill, 27 jaar en in 2014 heb ik al eens 3 weken zelf via auto rondgereisd in het westen. Helaas heb ik toen niet alles kunnen zien en doen wat ik vantevoren graag wilde, dus vind ik het tijd worden voor een do-over.
Zelf heb ik ook gekeken naar groepsreizen en er zitten zeker leuke trips tussen, maar de één-persoonstoeslagen die bij de meeste reizen er nog eens bovenop komen voor de overnachtingen vallen een beetje tegen.
dus dacht ik… ga eens rondkijken of er niet mensen zijn die reisgenootjes zoeken met hetzelfde idee.
Afgelopen november ben ik via een groepsreis in Ijsland geweest en dat was ontzettend leuk, maar ik ben ook absoluut wel van het zelf dingen uitvogelen, vooral in zo’n groot land als er zoveel te zien is!
Lijkt het jullie geen leuk plan om via elkaars bucket list een fly&drive te boeken of via zo’n reis zelf routes te plannen als het klikt met elkaar?
Dit kan namelijk ook in een groepje met meer dan 2 personen als er zoveel enthousiaste reislustige leukerds zijn, maar dan heb je wel zelf nog wat vrijheid met tijden/bezienswaardigheden etc.
Zijn er al plannen gemaakt om met een groepje naar Amerika te gaan?
Het schema ziet er goed uit! Dus mochten jullie nog iemand zoeken lijkt het mij wel leuk
Hebben jullie al een reis gepland naar de West-coast?
Heb mogelijk ook wel interesse, als er niet teveel gecampeerd wordt.
Ik ben een man van 45j, als ik buiten jullie zoekcriteria zou vallen, geen probleem hoor.
En anders zou het leuk zijn ergens af te spreken voor een kennismaking.
Wij hebben eind februari ons vliegticket geboekt, onze plannen staan al vast. Kamperen gaan we niet doen. Hoop dat je ook iemand vindt om mee op reis te gaan!
Reisroute (en je merkt dat we de steden min of meer overslaan):
Schiphol – Frankfurt - San Francisco (we landen om 20u)
Blitzbezoek aan de stad, omdat we ’s avonds in Monterey gaan overnachten, proberen om de 17 mile drive te doen voor zonsondergang
Whalespotten in Monterey, stuk highway 1 afrijden tot Big Sur, verder gaat niet omdat Pfeiffer Canyon Bridge is ingestort, dus terugkeren tot Monterey en highway 101 nemen tot Cambria
Pacific Highway tot in Los Angeles
Los Angeles, overnachten buiten de stad
Langste rit van de reis, via Barstow en Mojave Desert naar route 66 (Peach Springs en Seligman) om te eindigen in Williams
Grand Canyon, overnachten in Kayenta (idealiter)
Monument Valley, Once upon a time in the west site, Valley of the Gods, Mexican Hat
Moqi Dugway, Muley Point, Natural Bridges, Monticello of Moab
Arches
Canyonlands en Dead Horse Point, eindigen in Green River
Goblin Valley, Capitol Reef, Torrey
Highway 12 (Burr Trail, wellicht ook Hell’s Backbone), Boulder
Highway 12 (Hole in The Rock road, Escalante, Kodachrome Basin), overnachten in de buurt van Bryce Canyon
Bryce Canyon, slapen in de buurt van Zion
Zion – Observation Point Trail
Zion – Walter’s Wiggles tot aan Scout Lookout (Angel’s Landing) – Valley of fire - Las Vegas
Las Vegas
Death Valley, rijden tot ergens ten zuiden van Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco – terugvliegen om 19u45, landen om 18u45 de dag erop.