Ik ga voor 3 maand de Verenigde Staten. 2 maand als camp counselor en dan nog een maand rondreizen. Nu wil ik in die maand zoveel mogelijk van Amerika zien. Ik heb al getwijfeld om een tour met Trek America te doen maar ook om zelf gewoon mijn eigen ding te doen.
Als ik mijn eigen ding zou doen en zelf zou rondtrekken zou ik sowieso slapen in jeugdherbergen of mss eens te couchsurfen om geld te sparen. Maar dit ligt natuurlijk niet vast in een bepaalde route. Ik ben dus volledig op mezelf aangewezen.
Als er iemand van jullie ervaring heeft met een goeie organisatie die grote rondreizen doet; laat me dit dan zeker weten. Als je eerder zelf ervaring hebt met het rondreizen in Amerika op eigen houtje, ik kan alle tips gebruiken. Ook als je bepaalde plaatsen of jeugdherbergen aan te raden hebt, ik kan alles gebruiken. Ook algemene tips ivm rondreizen in de USA.
heb dat zelf-maar wat ouder-diverse keren gedaan-op eigen hout en zonder rijbewijs. Als je geen toer kiest (doe ik vrijwel nooit) dan ben je in de praktijk aangewezen op die grijze Greyhoundbussen. Ze komen nog steeds vrijwel overal-maar niet erg vlug en ook niet zo echt heel comfortabel. Ze bieden nog steeds de DISCOVERYPass aan-onbeperkt reizen voor een bepaalde periode (heette ooit ameripass en is vaak nog als zodanig benoemd) Natuurlijk kan je met wat vooruitplannen al het andere ook doen-cheap flihghts boeken voor long-distrance, in een hostel hopen op ‘share-a-ride’’ etc.
De naam Je-He wordt vrijwel niet meer gebruikt, het is hostels. op sites als hostelz, hostelworld, hostelbookers kan je ze boeken (hoeft niet-maar wel aan te raden in high-season en in populaire steden) en zien wat anderen voor jou er van vonden. Hihostels zijn de ‘‘officiele’’ (korting met ex NJHC=nu StayOkay kaart) en bieden meest wat betere kwaliteit.
Tip: check zelf of het nog bestaat-maar er was ooit een organistate die vooral langs de westkust diverse routes reed met hele oude afgedankte Greyhd bussen-omgebouwd als halve slaapruimte-langs toeristise plekken. gericht op jonge toeristen-heettte Green Tortoise. dit kan evt. een leuk tussen-alternatief zijn.
Maar ik vermoed dat je tijdens je camptijd voldoende andere foreigerns ontmoet die na afloop van het werk (ik hoop voor je dat je niet al te str…t-eigenwijze verwende hi-classkids krijgt…) het zelfde plan hebben en met wie je bvb auto can delen of samen optrekken.
De VS is goed alleen te bereizen met de Greyhound/Amtrak, met name als je van stad naar stad gaat en in hostels verblijft. Ben je van plan om te kamperen en/of de nationale parken te bezoeken dan ben je al snel op een auto aangewezen wat de reiskosten een stuk hoger kan maken als je alleen reist. Ik heb zelf een aantal jaren terug een groot gedeelte met TrekAmerica gereisd en dat is erg goed bevallen. Je zou kunnen overwegen steden op eigen houtje te bezoeken en bv. een weekje of 2 weken met TrekAmerica te kamperen en de nationale parken bezoeken. Overigens zijn er meerdere organisaties als TrekAmerica en ook vind je vaak in hostels trips van meerdere dagen naar de Nationale Parken.
Bedankt voor de reacties. Die greyhound/Amtrak aanpak lijkt me inderdaad wel een goed idee maar ik zou ook wel graag een paar nationale parken doen. Misschien dat ik dan toch een 4-6 daagse trip doe met TrekAm of gewoon vanuit een hostel vertrek. Zijn er nog praktische zaken waar ik rekening mee moet houden?
Wij deden vorig jaar nog een rondrit van 5 weken met een RV in de US .
Ik kan je bijzonder de diverse nationale parken in de South west aanbevelen, gewoon schitterend !
In het bijzonder Petrifeid forrest, Grand Canyon, Death valley , vervolgens de route van Death valley naar Lone pine & verder naar Mammoth lakes & Yosemite National park & Sequoia. Vervolgens Zion , Bryce Canyon, Capitol Reef, Monument Valley, Mesa Verde, Arches & Canyonlands.
Als je meer naar het noorden gaat zeker Yellowstone & The Badlands niet vergeten .
In de meeste nationale parken heb je campgrounds welke steeds in prachtige omgeving gelegen zijn , ruim bemeten plaatsen bieden tegen een zacht prijsje , wel meestal basic uitgerust dus zonder electriciteits voorzieningen.