Hallo,
Ik ben van plan om op korte termijn voor 6/7 weken door de Verenigde Staten te gaan reizen. Voornaamste “probleem”: ik heb geen auto. Ik weet dat ik nog een keer terug moet als ik wel een auto heb om het land op die manier te leren kennen, maar dat zit er op dit moment simpelweg niet in. Ik zou graag tips krijgen hoe en met wat voor maatschappij ik dit het beste kan doen.
Een aantal omschrijvingen van hoe ik mijn reis het liefst zie:
Mijn plan is om van New York naar Los Angeles te reizen.
Ik vind het best een poosje met een groep te reizen, maar niet te lang (liever alleen)
het is een low-budget reis, maar binnenlands vliegen is niet uit den boze.
Je kunt hiermee ook met 15/30 dagen passen reizen, zodat je onbeperkt kunt rondreizen. Nadeel van openbaar vervoer is dat je moeilijker in de nationale parrken komt maar als je low-budget reist neem ik aan dat je in hostels oid verblijft? Hier kun je je ook vaak aanmelden voor georganiseerde groepstripjes van een of enkele dagen naar nationale parken of andere bezienswaardigheden in de omgeving. Succes!
Ik zit er ook over te denken om naar Noord-Amerika te gaan, taalcursus en rondreizen. Maar ik wil pas over een half jaar vertrekken als ik klaar ben met mijn studie. Wat is korte termijn? Binnen nu en…?
met greyhound en amtrak kun je goed tussen grote teden reizen - houd er wel rekening mee dat sommige stations in het midden van de States letterlijk “in the middle of nowhere” zijn - je wordt midden in de nacht in een huisje afgezet zonder buslijn, telefoon, internet of iets dergelijks
vertraging is ook de norm, dus houd daar rekening mee als je moet overstappen of zo