Openbaar vervoer in USA voor rondreis in september

Hoi

Ik ben van plan om in september voor drie maanden door usa te trekken. Ik kan alleen niet goed beslissen welk vervoer ik moet kiezen. Aangezien ik een arme student ben, wil ik dit low budget doen. Ik weet alleen niet goed of je usa goed kan ontdekken en rondreizen met het openbaar vervoer dus via bus of trein.

Heeft iemand van jullie daar meer ervaring met?

Mercie voor de hulp alvast

Hanne

Hallo Hanne,

ik heb een jaar in New York gewoond.
je kan heel goed met de bus steden bezoeken je moet er wel aan denken dat je dan misch wel 5 uur in de bus zit dit is geen probleem voor menig amerikaan maar je moet er zelf ook zin in hebben, ik heb veel met de chinatown bus gedaan, je bataald hier 20 dollar om van New York naar washington te gaan das dus echt nikt, je moet wel zelf eten en drinken meenemen en je moet er echt niet te veel van verwachten, en naar de wc gaan kun je beter doen als je in bv washington zit of waar je ook heen wilt.

ook kun je met grayhound op pad gaan al is die bus wat duurder maar je hebt wel wat meer luxe natuurlijk, ik hoop dat je een prachtige tijd zult hebben en heel veel plezier.

gr joyce

Beste Hanne,

Zoals Joyce al aan gaf zijn de steden prima te bereiken in Amerika met openbaar vervoer. Echter door de lange afstanden zit je vaak erg lang in de bus.
Wil je naast de steden ook echt nationale parken bezoeken of kleine dorpen dan zou ik je aanraden een auto te huren. Het geeft je een stuk vrijheid en de mogelijkheid om op plaatsen te komen waar geen openbaar vervoer komt. Hou er rekening mee dat afstanden in Amerika vele malen groter zijn dan in Europa.

Succes ermee!

Esther

Ik heb zelf met zowel de Greyhound(Bus) en Amtrak(trein) door de USA gereisd. Korte afstanden (tot 8 uur) zijn vond ikzelf prima te doen met Greyhound. Voor langere afstanden is de Amtrak een stuk comfortabeler. In de trein kun je rondlopen, had je zelfs een bar en restaurant en veel meer been ruimte terwijl je in de bus continu in je stoel zit en slechts afentoe tijdens enkele stops even eruit kunt. Wel is de Amtrak iets duurder dan de Greyhound.

Kijk eens op de volgende sites voor routes van de Greyhound en Amtrak en stippel wat leuke tripjes uit!

http://www.greyhound.com/locations/routemap.pdf (Greyhound)

http://www.amtrak.com/pdf/national.pdf (Amtrak)

Zoals al gezegd, wil je de natuurparken bezoeken, dan heb je aan openbaar vervoer niet zoveel maar voor een arme student is een auto huren ook een beetje te duur denk ik.
Als arme student zou ik dan in hostels gaan overnachten en in sommige hostels worden ook dagtripjes of meerdere dagen tripjes naar nationale parken aangeboden waar je dan met een groepje andere mensen uit het hostel naar toe gaat.
Als je met de Amtrak reist kun je ook mooie routes door de Rocky Mountains plannen. Je komt dan door de meest afgelegen stukjes natuur waar je met de auto niet komt. Wel een nadeel dat je bepaalde stukken ook 's nachts af legt, dus dan zie je niet zoveel…

Veel plezier alvast met voorbereiden!! :wereld:

Hey

Merci voor al de info.
Ik heb ook de indruk dat nationale parken vooral gebouwd zijn om met auto te zien. Goed idee om in de buurt van nationale parken een hostels te zoeken en dan dagtrips te doen. Merci voor de tip!