Rondreis Miami - LA (met rugzak)

Hallo allemaal!

Ik zit eraan te denken om halverwege februari voor 3 maanden alleen te gaan reizen in Amerika. Vanwege de periode in het jaar lijkt mij het zuiden de beste optie voor het weer. Mijn plan is om van Miami naar La te reizen met het openbaar vervoer. Ik heb geen rijbewijs dus een huurauto is geen optie.

Is het goed te doen met de trein of bus? Zijn de nationale parken in die maanden geopend? kom je gemakkelijk andere reizigers tegen? Welke steden/dorpen/parken zijn aan te raden op deze route?

Dit zijn een aantal van de vele vragen die ik heb…Graag hoor ik jullie reacties over ervaringen die jullie hebben gehad met het reizen in de States!

Groetjes,

Pieter

Ik ben nooit naar de VS geweest, ga dr wel heen in de lente van 2009…

Maar van horen zeggen is de ov in de VS niet zo goed als in NL, dus mss moet je toch ff je papiertje halen… :slight_smile:

ja weet ik maar al zou ik hem nu halen, dan heb ik er nog niks aan want de norm bij de meeste verhuurbederijven is dat je minimaal 2 jaar je rijbewijs moet hebben dus…

mijn indruk is dat je met de greyhound (bus) en/of Amtrak (trein) goed tussen grote steden langs de kust kunt reizen, maar het kan ook voorkomen dat je midden in de nacht in the middle of nowhere uitstapt, vooral bij kleinere steden in het “midden” van het land… houd daar dus rekening mee, vooral als je alleen reist.

treinen en bussen hebben ook vaak vertraging (4uur te laat is heel normaal) en kleine stations zijn niet veel meer dan een wachtzaal

kijk anders op www.couchsurfing.com voor goedkope accommodatie en een goede manier om mensen te leren kennen

Amerikanen zijn over het algemeen wel erg vriendelijk en behulpzaam

zelf ben ik alleen op stap geweest in amerika en heb bijna alles met binnelandse vluchten geregeld en samen gereden met mensen die ik in hostel heb ontmoet.

Als je een beetje een idee hebt wanneer je van een grote stad naar de andere gaat kun je behoorlijk goedkoop met het vliegtuig. 2 weken van te voren boeken anders wordt het ineens heel veel duurder.

Ik zou vanaf miami bijvoorbeeld vliegen naar New Orleans (wat ik echt een must vind, alhoewel ik er voor de overstroming ben geweest dus weet niet hoe het er nu bij ligt). Weekje miami is echt wel genoeg dus kan je nu al een ticket boeken via bijvoorbeeld northwest ailines (goedkoop). Verder zou ik Housten, San Diego en San Fransisco (moet je nog wel iets verder door naar boven maar wel de moeite waard) ook echt aan raden naast dus natuurlijk LA. Verder ben ik in de national parken; Yosimiti, Gran Canyon, Tahoe Lake, SeqoiaTree park geweest. Ik ben van mening dat je die zeker ook moet bezoeken als je de kans hebt. Denk trouwens wel dat je the Everglades moet meepakken als je toch in Miami zit.

Wel zijn vooral parken erg lastig te bereiken zonder auto dus je moet gewoon zorgen dat je snel contact legt met mensen in hostels en zorgt dat je met 1 of meerdere mensen een auto kunt huren en hun laten rijden! En je komt echt heel makkelijk met mensen in contact. Gaat allemaal vanzelf in hostels.

Succes met het regelen. Als je nog wat wil weten vraag het gerust. Heb nog wel een paar leuke hostels voor je waar ik ook ben geweest!

Groet,
Jeroen

Dit is heel goed te doen. Ik heb in 2007 een soortgelijke reis gemaakt met de Greyhound, ook van Florida naar LA. Het klopt dat je soms op de meest onmogelijke tijden op de meest afgelegen plaatsen wordt afgezet, maar ik heb mij nergens onveilig gevoeld. En die rare tijden kan je ook beperken door met behulp van de greyhound site een route uit te stippelen. Hier staan alle tijden en routes aangegeven, waar en hoe lang je ergens stopt, moet overstappen en hoe laat je op je bestemming aankomt. Er zijn weleens vertragingen, maar ik heb zelf nog nooit een vertraging van 4 uur meegemaakt. In ieder geval niet met de Greyhound. De Amtrak is een ander verhaal. De Amtrak laat vrijwel altijd de goederentreinen voor gaan, vandaar dat die regelmatig vertraging heeft. Maar met de bus vind ik het nog wel meevallen. Ook erg handig zijn de Discovery passen, ook wel de Ameripass genoemd. Met deze pas kan je voor 7, 15, 30 of 60 dagen onbeperkt door de VS reizen. Erg makkelijk dus als je een paar maanden wil rondtrekken. Je hoeft de bus trouwens niet van te voren te reserveren. Zorg dat je (op de grote stations) zo’n anderhalf uur van te voren aanwezig bent. Op de kleinere stations is een half uur vroeg genoeg. Er zijn altijd wel taxi’s aanwezig die je van het busstation naar hostel kunnen brengen. Let er alleen wel op dat je voor je instapt een afspraak over de prijs maakt, of dat je er op aandringt de meter aan te doen. Dit voorkomt vervelende verrassingen achteraf.

Ok, plaatsen die je niet mag missen. Je begint in Miami, vandaaruit zou ik eerst een paar dagen naar de Keys gaan, en daarna pas verder trekken. Als je van pretparken houdt dan mag je Orlando/Kissimmee niet overslaan! Saint Augustine is ook een aanrader, evenals Destin/Ft. Walton Beach aan the Emerald Coast. Vanuit St. Augustine kan je eerst nog een stukje naar het noorden, bijv. Savannah in Georgia. Beslist een van de mooiste steden in the US! Van Savannah naar Atlanta, Birmingham (misschien een uitstapje naar Memphis of Nashville), en dan naar mijn stad New Orleans. Ik zeg mijn stad, omdat ik hier tot december heb gewoond en volgend jaar weer terug ga. New Orleans, the Big Easy, is ook na Katrina goed te doen! Met name the Quarter en Garden District zie je niet meer dat hier een orkaan is geweest. Ga je verder de stad in, dan zie je nog wel verlaten en vervallen huizen. Mensen die in trailers wonen en de verschrikkingen die Katrina met haar meegebracht heeft. Eind februari is trouwens de perfecte tijd om hier naartoe te gaan, want dan wordt er Mardi Gras geviert! Na New Orleans kan je doortrekken naar Houston, San Antonio, Austin, El Paso, New Mexico, Tucson, Flagstaff (voor de Grand Canyon), Las Vegas, Los Angeles.

Hoe het precies zit met alle nationale parken in deze tijd weet ik niet, maar dat kan je vast wel vinden op de websites. Omdat je met openbaar vervoer rijdt, zal je sowieso weinig last hebben van wegen die zijn gesloten, omdat de Greyhound nooit de scenic routes neemt. In Texas kan je naar Big Bend, echt een schitterend park, wat misschien niet zo heel bekend is. In New Orleans kan je een bezoekje brengen aan verschillende plantages en moerassen, in El Paso kan je bij het Gardner Hotel een geweldige dagtocht maken naar White Sands, en in Flagstaff worden er vanuit het Grand Canyon hostel schitterende tours georganiseerd naar Sedona en the Grand Canyon.

Overnachten in hostels gaat erg makkelijk. Omdat je niet in het hoogseizoen zit, zal je geen bed hoeven te reserveren. Alleen in Saint Augustine, New Orleans en Flagstaff is het wel verstandig om van te voren even te bellen. In Flagstaff kan ik het Grand Canyon hostel aanraden, in New Orleans het India House, en in St. Augustine the Pirate Haus. (Say hello to Conrad for me!)

Veel plezier! en als je verdere vragen hebt… shoot!
-Jenn

Amtrak en Greyhound zijn uitstekende methodes van vervoer, ook om - net als in hostels - mensen te ontmoeten waar weer bijzondere belevenissen/activiteiten uit kunnen voortvloeien.
Kijk maar eens op de websites waar ze komen.
(Vliegen zou ik zo weinig mogelijk want dan mis je ‘het land’.
Drie maanden, dat is tot half mei en dan lukken de meese parken MEESTAL wel.
Overleg in de hostels (zoals hierboven al geadviseerd), maakt veel mogelijk, aardig om in dit verband het Grand Canyon Int. in Flagstaff tegen te komen.

Aan te raden op deze route - voor zover ik er bekend ben:
Carslbad Caverns & White Sands (NM)
Tombstone, Bisbee (AZ)
Sonoran Desert Museum en Titan Missile en/of Pima Air en/of Old Tucson Studios in Tucson (AZ)
En de parken van noord-Arizona en zuid-Utah en Colorado.
Yosemite
San Francisco

allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties!!
Hier heb ik erg veel aan!!