Ik ben bezig met het plannen van een rondreis door Amerika voor Januari 2011 (staat nog niet vast voor hoelang). Maar ik ben een beetje gestrand met mijn programma.
Deze staat voorlopig als volgt:
Amsterdam - New York 5 dagen verblijven,
New York - Boston (met de trein) (2 dagen),
Boston - Philadelphia (trein)(2 dagen),
Philadelphia - Washington (trein) (3 dagen)
Washington - Buffalo (trein) (2 dagen, waarvan 1 dag Niagara Falls)
(Buffalo - Toronto (dit staat nog niet vast afhankelijk of een vriendin er dan is). Als zij er niet is word het Buffalo - Chicago (trein) (3 dagen)
En dan in Chicago ontmoet ik vrienden om een auto te huren en af te zakken naar L.A. (waarschijnlijk Route 66 of i.i.g. deels van deze route) hiervoor reken ik 14 dagen uit.
Vervolgens zwaai ik mijn vrienden uit in L.A. waar ik dan 2 dagen wil blijven. Hier loop ik vast, ik zou graag naar San Diego willen en naar San Fransisco en misschien zijn er nog wel andere leuke plaatsen waar ik langs kom. Maar alles moet weer met het openbaar vervoer.
Ik heb het gevoel, hoe ik het ook draai of keer, dat ik kris kras door elkaar heen ga, want ik moet uiteindelijk weer eindigen in L.A.
Heeft iemand leuke tips voor mij bij het maken van dit laatste stukje reis vanaf L.A waarbij ik dus en San Diego en San Fransisco zie. Er mogen ook andere plaatsen worden toegevoegd zolang het maar met openbaar vervoer te doen is.
(ow en als iemand nog tips heeft over het “bestaande” reisprgramma hoor ik het ook graag, ik heb namelijk wel het gevoel dat ik door Amerika heen zal sjezen)
In januari zijn sommige parken nog niet open of slecht toegankelijk. Wil je vanaf LA enkel stedentrippen? Ik denk dat het in de zomer echter een stuk leuker zal zijn…
Wellicht dat Yeehaw een paar leuke wintertips heeft.
Nou, wij zitten op dit moment zelf in het midwesten (in Missouri) op weg naar het westen maar september/october is geen januari. Houd er rekening mee dat het een koude rit kan worden als je al niet wordt overvallen door een blizzard. Over R66 zijn boeken vol geschreven en check ook www.historic66.com maar in 14 dagen kan je een hoop zien.
Wil je niet wat al te veel steden bezoeken in de winter? Het kan overal akelig koud zijn. Wat dat beftreft is LA al een stuk beter.
Houd er ook rekening mee dat als je een auto in Chicago huurt en in LA aflevert je drop off kosten gaat betalen tussen $ 250,-- en $ 500,-- plus tax. Mocht je R66 gaan rijden bezoek dan zeker St. Louis met zijn Arch etc. Ook Oklahoma City mag je dan niet overslaan. Met het openbaar vervoer kan ik je niet helpen. Wij doen alles met de auto.
Yeehaw
Ik zie dat je van plan bent veel met de trein te gaan reizen. Je zou kunnen overwegen om een 30 dagen pas voor de Amtrak te kopen en dan alles, ook van Chicago naar LA met de trein te doen. Dat is een erg leuke manier van reizen, ook in de winter. Met name het gedeelte dwars door de Rockies is erg interessant met de trein, je komt dan langs plekken waar je met de auto niet zo makkelijk zult komen. Nadeel is wel dat je gedeeltes 's nachts zult afleggen waardoor je niets ziet. Ik weet niet precies hoe de route van Chicago naar LA loopt, maar heb zelf Chicago - San Francisco gedaan in de winter. Midden in de Rockies, voorbij Denver uitgestapt in Glenwood Springs waar je vervolgens een warm bad kunt nemen in de Hot Springs Pool, omringd door besneeuwde bergtoppen, een paar dagen later met korte broek in het zonnetje in San Francisco… De winter kan interessant zijn in de US, maar zoals gezegd voor het bezoeken van de parken kun je het beste in de zomer gaan.
Ik ga mijn plan misschien toch maar wijzigen naar het einde van de zomer/begin najaar. (Klinkt alleen zo ver weg ;).) Ben toch bang dat de kou inderdaad wel wat tegen gaat vallen al hou ik ook niet zo heel erg van hitte. (maar zal dan nu eerst naar Australië gaan:D midden in de zomer).
Yeehaw, bedankt voor je tips van R66, ik was inderdaad al op de hoogte van de extra kosten voor de huurauto en ik had al gebeld met Sunnycars. Zij hebben een overicht met wat de toeslagen zullen zijn als je boekt (gezien ik ook nog onder de 25 ben). Zij kwam er op uit dat National het goedkoopst is ($250 voor het inleveren in L.A.)
Die treinreis klinkt inderdaad ook erg interessant :D! Er is namelijk een kans dat mijn R66 niet doorgaat en dit zou dan een erg leuke optie zijn. En dan zit ik ook niet meer vast aan L.A. waardoor mijn laatste stuk Amerika een stuk overzichtelijker al gaan verlopen.
Ik heb inderdaad die natuurparken al opzij geschoven, dit word denk ik ooit een andere reis
Ik ben opzich wel een wintermens maar ben toch bang in een sneewstorm terecht te komen zoals Yeehaw al aangaf ;).
Tatiana
ik heb in september 2009 een rondreis van 3 maanden door Amerika gemaakt, ook met de trein, gedeeltelijk met de auto. Wellicht kan ik je wat tips geven.
Hi Kim, welkom op het forum. Beter niet je e-mail adres op een forum zetten. Je kan OP een PM sturen, maar nog beter is alles op het forum te schrijven dan hebben anderen er ook nog iets aan.
Happy travels
Yeehaw
Misschien een beetje late reactie, maar ik zat ven naar je eerste post te kijken. ik zelf zou op boston vliegen en van daaruit naar New York gaan. Anders kom je net zo hard weer langs new york als je vanuit boston naar Philadelphia gaat!!
Ik vond Boston echt een geweldige stad. Je kan er zo 4 dagen vertoeven, 2 dgn zijn echt wat kort!!
ik ben vorige zomer in 2 weken naar een aantal steden geweest, Boston, New York, Philadelphia, Lancaster &Harrisburg!! Geweldige tijd gehad. Tip voor Philadelphia, ga op donderdag tm zondag naar de reading terminal market, daar zijn Amish hun spulletjes aan het verkopen en je kan er onwijs lekker eten!!
Ik vond Boston ook een geweldige stad. Ben grofweg van ny naar philly, Washington, niagara falls, Boston en weer terug naar ny geweest in mei. Moet eerlijk zeggen dat het naar de falls ver reizen was, vond het niet bijzonder. Wij zaten aande Canadese kant in mei, maar het leek net een spookstad. Niks te doen, weinig restaurants open, erg saai. En mei is al het voorseizoen, dus denk dat er in januari helemaal niets te doen is. Als je meer wil weten, dan hoor ik het wel!
Kijk ook voor huurauto’s op USA-reisen.de
Tot 2 x toe super ervaringen mee gehad. Ze hebben via alamo dacht ik ook tarieven voor als je nog geen 25 bent. Daarnaast kun je bij alamo de equinox categorie kiezen, die is er nooit en dan krijg je een midsize SUV. Dat was ook een leuk bijkomstig voordeel. Ga je voor ren gewone normale auto, dan kun je bij andere aanbieders misschien net zo goedkoop uit zijn. Kijk eens op het allesamerika forum (even Google) en je vindt het zo. Ook priceline is dan wel een leuke optie om in leuke hotels te verblijven!