Rondreis Oostkust Amerika... Of toch niet? #hulpgevraagd

Beste mede-reizigers!

Ik wil graag jullie hulp inschakelen met het volgende; :wereld:

Mijn vriendin en ik gaan van 9 mei t/m 7 juni 2014 naar The States. Dit wordt voor mij de 5e en voor mijn vriendin de 7e keer dat we het land bezoeken. Eerder al paar keer omgeving Connecticut verbleven, keertje westkust en Florida/Disney

Nu hebben we een ticket geboekt naar NY (9 mei) en terug vanaf Miami (7 juni). We hebben voor de eerste drie nachten al een verblijf in NY geregeld. De planning daarna is dus nog een puzzel… In eerste instantie wilden we per trein naar Philly en vervolgens door naar Washington. Probleem dan is dat het wel veel steden achter elkaar is. Liefst wisselen we ‘‘grote steden’’ met kleine en natuur.

Daarom wil ik vragen of jullie voor ons kunnen bedenken hoe we misschien kunnen reizen? We hebben na NY nog niets vaststaan, maar willen omdat de tijd dringt wel in grote lijnen een planning hebben. Zelf in bezit van rijbewijs dus auto huren is altijd mogelijk. Al het reizen per trein ook altijd eenvoudig. Misschien dat jullie nog iets weten of dat er in die tijd juist parken, festivals zijn om te bezoeken. Misschien meer afstand doen van de Oostkust, of al vroeg naar zuiden reizen?

Ik heb in iedergeval de steden Charleston en Savannah doorgekregen van een collega. Maar nogmaals, we zitten nergens aan vast en alles is op zich nog mogelijk…:zon02:

Ik ben benieuwd naar jullie reactie,

Alvast bedankt:chin:

Hi
Wij doen alles met de auto en kan geen advies geven over openbaar vervoer. Het is wel een goed idee om OV te nemen van NY naar Philly en naar DC en dan een auto huren en afleveren in Miami (wel drop off kosten) maar ik weet niet of jullie dat willen doen. Charleston en Savannah zijn zeer de moeite waard en vanaf Savannah kan je naar Amelia Island en naar St. Augustine via A1A.

Denk voor de natuur aan Shenandoah National Park of de Great Smokey Mountains…

Hey!

Wij hebben ook alles met de auto gedaan in de Oostkust. Voor wat afwisseling zou ik vanuit NYC naar Philly gaan en vanuit daar het platteland op richting Lancaster/York. Super mooi gebied waar de Amisch wonen. Vanuit York weer naar DC. Vanuit DC zou je naar Gettysburg kunnen of door het Shanandoah park rijden. Wij zijn door het park gereden maar let dan wel op dat het erg langzaam rijden is in zo’n park aangezien wij daar een speedingticket hebben gekregen omdat we 45mph reden i.p.v. 25mph. We zijn dan ook halverwege afgehaakt want het leek eeuwig te duren voordat we eindelijk het park uit waren. Pluspuntje is dat we wel een beer hebben gezien! Als Miami je eindstop is dan zou ik ook zeker een bezoekje brengen Orlando alleen al voor de pretparken.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan!