we vertrekken in sept voor 2w. Aankomen en vertrekken in NY (Newark). We hadden graag Philadelphia en Washington gedaan maar zijn er nog andere dingen in de buurt die zeker de moeite zijn? Ook tips ivm autohuren, logies ed zijn welkom (eerste korte rondreis USA)
alvast bedankt
Beste cmathieu,
zoals je ziet komt er redelijk weinig reactie. Ik denk dat dit komt omdat veel mensen naar het westen gaan.
Voor mij is het heel lang gelden maar wij hebben ook ooit de oostkant gedaan. Buiten New York, Philadelphia, Washington D.C. en Baltimore (schitterend aquarium) bezochten wij toen ook Catskill Mountains, Niagara Falls, Toronto en Atlantic City. Op het eerste zicht lijkt dit alles mij wel veel voor 2 weken maar ik denk wel dat NY - Niagara Falls - Washington - Philadelphia - NY haalbaar is.
Wij bleven toen in Best Western Hotels. Ik raad je aan om wat rond te kijken op internet, tripadvisor,… en vergelijken.
Hangt er van af hoe lang je in de steden wil blijven. Ik zou in ieder geval al 3 volle dagen NY, 2 in DC en 1 in Philly plannen en dan heb je nog Boston.
In het achterland heb je nog lokaties als Shenandoah, Amish Country, Hershey, Gettysburg, Finger Lakes, Adirondacs, Niagara Falls, White Mountains en zoals vermeld Catskills and Berkshires. Ook is er nog Cape Cod en de prachtige kust van Maine. Je zal dus keuzes moeten maken. Ik vind dat Niagara Falls in de reis zouden moeten zitten. Die moet je echt een keer gezien hebben (en 1 keer vonden we ook genoeg eerlijk gezegd).
Newark vonden we prima om te vliegen en ook voor de autohuur maar eigenlijk heb je geen auto nodig. Zeker niet in NY maar ook niet in DC. Je kan de trein nemen en dan vanaf DC een auto huren. Omdat wij graag de skyline van NY zo veel mogelijk wilden bewonderen hebben we niet in Manhattan gelogeerd maar in Jersey City (Hyatt Regency). De Path trein brengt je in no time naar WTC vanwaar je de subway kan nemen. Er gaan ook ferries naar Manhattan.
Yeehaw