Gezocht: Tips oost amerika

Hoi,
Binnenkort gaan wij naar de oost kant van Amerika. Retour Boston is geboekt. We willen ook naar New York maar wat is verder leuk om aan die kant van Amerika te gaan doen?
Alle tips zijn welkom!
Bedankt alvast. Groeten

Hoi hoi!

Ik ben in 2008 voor 2 weken in Amerika geweest en heb 5 plaatsen aan de oostkust gezien!
We zijn in New York begonnen, vanuit daar een tour geboekt naar Niagara Falls, terug naar New York, Washington DC, Orlando en Miami… Toen moesten we weer terug naar New York!

Niagara Falls is echt een aanrader, en vanaf boston ook wel goed te doen. Wij hebben de tour geboekt via tours4fun. Prima geregeld, een muffig motelletje waar we moesten overnachten, maar dat is het!
Maid of the mist tour moet je doen, en Cave of the Winds… Neem dan wel een extra setje kleing mee, want je wordt bij Cave Of the Winds erg nat als je op Hurricane Deck wil gaan staan!

New York moet je inderdaad zeker doen! Geweldige stad.
Washington DC vond ik wat minder, maar dat kwam denk ik ook omdat het zo HEET was toen we er waren. Als het 10 graden koeler was geweest, hadden we ook veel meer kunnen doen! We waren nu te druk met verkoeling opzoeken!

Orlando en Miami was ook echt super! We zijn naar Island OF Adventures/Universal Studios en SeaWorld geweest!

Verder ben ik in 2006 naar Vermont geweest. Ik woonde/werkte daar toen. Ook een erg mooie omgeving, maar je hebt er niet al te veel te doen. Het zijn kleine steden etc.
Maar mocht je richting VT of NY State gaan, zou ik naar Manchester (VT), Lake George (NY) en Saratoga Springs (NY) gaan!
In Lake George is ook SixFlags! ERRUG leuk! En je kunt er outlet shoppen, ook nooit verkeerd! Saratoga Springs heb je ook veel outlet shops!

Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel!

xXx Karlijn

www.karlijnbrouwer.reismee.nl

Wij zijn in New Hampshire en Vermont geweest in september(Indian Summer) en zijn door de White Mountains naar Lost River gereden. Prachtig route met de bomen in alle kleuren die je maar kunt bedenken. Uitgestorven wegen, kilometers lang door de bossen en langs meren. GEWELDIG MOOI!!
Ook Ausable Chasm bij Keeseville aan de oever van Lake Champlain, is zeker de moeite waard om een rondwandeling of een rafttour te maken. Wij hebben een rafttour gemaakt, en dit is zeker eenaanrader. Je gaat met zn zessen in een rubberboot door de het water met naast je de meters hoge kliffen. Wat een stilte ervaar je dan!
Enjoy!

hoi

wij zijn in mei 3 weken naar de oostkust geweest. Begonnen met 4 dagen in NY, en werkelijk prachtig. Alhoewel NY in de regen niet altijd prettig is. Goede waterdichte wandelschoenen is een abolute must!!
Na NY hebben we een auto gehuurd en zijn bonne fooi-style richting Boston gereden en naar Glouchester (ligt er rechts van, de plek waar Perfect storm op gebaseerd is). Echt met recht een prachtige omgeving om door te rijden. Zeker als je zelf de route bepaald en met een map de omgeving gaat bekijken, dan zie je vele malen meer dat met een georganiseerde reis.

Na glouchester zijn we overgestoken naar Niagara Falls en dit was toch met recht één van de mooiste plekken die we gezien hebben. We hebben overnacht bij the roadway Inn…en da’s de beste plek om te slapen. Zeker op de m-line bedden die ze hadden (de beste nachten slaap gehad). (onderweg kom je cooperstown tegen, zeker een must om te zien!)

vervolgens zijn we via Harrisburg en Williamsburg terug gereden en uiteindelijk naar Washington DC. Een erg mooie stad, en enorm groot, zeker de moeite waard om veel te lopen (wederom komen de goede wandelschoenen van pas). Ook de hop on, hop off tourbus is een aanrader. je kan overal in of uitstappen en als je de route in z’n geheel een keer hebt gereden heb je ook alle geeikte punten gezien. dan maakt het wandelen naar enkele bezienswaardigheden iets wat je op je dooie gemakje kunt doen (of de bus voor kunt nemen).

Vanuit washington terug naar NY waar we de laatste 2 dagen van de reis hebben doorgebracht en de plekken hebben bekeken die we nog perse wilden zien. Alhoewel we er in totaal 5 dagen hebben rondgelopen, blijft NY een stad waar altijd wel iets te zien is of wat je nog wilt zien, maar niet aan toegekomen bent. Neem vaak de metro, die rijden vrij vaak en je bent er sneller!

Onze reis was in 1 woord: SUPER…en we zullen vaker naar Amerika gaan. Volgens jaar westen of de parken…we zullen zien.

Groetjes patricia

ps: we hebben een reisblog bijgehouden, voor geinteresseerden kunnen daarop kijken om inspiratie op te doen voor een eventuele reis.

Mnt. Washinton in de White Mountains van New Hampshire! Je kan er met de auto omhoog rijden (hebben wij gedaan) of met een kolentrein. Erg mooi daar! Ook de kust van Maine is mooi. Zeeaquarium in Boston als je nog wat tijd moet opvullen voordat je het vliegtuig in stapt. Kun je makkelijk met de metro naar toe.

hoi,

we hebben net een reis naar boston geboekt en hebben ca. 18 dagen om rond te rijden- NY hadden we al gezien dus meer richting noorden - canadese grens… Heb je ervaring hiermee? Wellicht leuke tips?

Ik hoop dat je eea voor ons hebt.

ik hoor graag j baan

Wij gaan 28 dagen reizen en landen op Boston. Wij gaan richting Stowe om vervolgens, na een bezoek aan de Ben en Jerry’s ijsfabriek de Canadese grens over te gaan. Een rondje rondom lake Ontario en via de Niagara falls weer Amerika in. We bezoeken de fingerlakes, prachtig gebied!
Dan gaan wij richting de Amish, Washington en vervolgens terug omhoog richting New York vanwaar wij verder vliegen richting Bahamas. Jullie hebben N-Y al gezien dus wellicht via de fingerlakes terug naar Boston?

hoi dank je voor je reactie. Enig idee hoe lang het rijden is van fingerlakes naar Boston en kom je onderweg dan wel bezienswaardigheden tegen?

Het is een uurtje of zes rijden. Ik zou een overnachting er tussen in plannen, maar wij rijden met twee kleine kinderen.
Wanneer je rechtstreeks rijdt zal er niet veel te zien zijn. Je kunt uiteraard iets van de route af om bij bezienswaardigheden te komen. Je weet zelf het beste waar jullie interesse ligt.

Niagra Falls daar moetje echt heen, het is echt prachtig daar en een tip voor auto huur : ‘‘zoek op google CarDelMar’’ dan ben je 50% goedkoper uit !