Mijn plan is om volgend jaar enkele weken (2 of 3, naargelang mijn budget) naar Amerika te trekken…
Maar ik lees hier zooo ontzettend veel over Amerika dat ik mijn draad helemaal kwijt ben !
Dus nu vroeg ik mij af of jullie mij wat meer raad kunnen geven? Zelf wilde ik eigenlijk heel graag NY en Miami gezien hebben, maar zoal iedereen weet liggen die twee niet op een scheet van elkaar af
Dus mijn kopje stond ontzettend op Oost, maar ik weet niet of er verder (buiten het grote NY) nog echt steden zijn die daar een must zijn?
Want dan zit je in West natuurlijk weer veel beter…
Aan de west kant kan je naar mijn idee niet lang genoeg verblijven, als je daar heen gaat zou ik het toch minstens 3 weken doen! Uiteraard zal je je er ook prima vermaken in als je er 2 weken zit.
Ik ben wel in New York geweest maar niet in andere amerikaanse steden aan de oost kust(wel in canada). Ik geloof wel dat Washington de moeite waard is en Boston is ook wel okee… Vanuit New York kan je ook prima een rondje Niagara Falls, Toronto, Montreal doen denk ik. Wat betreft kosten is vliegen op Toronto in mei/juni redelijk voordelig met air transat.
Vanaf New York zou je de trein kunnen pakken naar Miami, je bent dan 27 uur non stop onderweg, ook een ervaring opzich! De greyhound is ook een optie, eventueel op te delen in meer dagen.
Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt doen, hou je van steden of ook natuur, wil je roadtrippen of met het openbaar vervoer etc.
Als je richting NY gaat moet je zeker je even 'loslaten 'in de Pittsburgregio, de Grote merenregio of Kentucky bezoeken, dan ervaar je nog echte wildernis met enige faam,waar je je zonder goed kaartmateriaal nog doelloos rond kunt dwalen… In de regio worden nog mysterieuze ontdekkingen gedaan, en stikt er van de raccoons,Slangen,reuzensalamanders, en de meest prachtige vogels…
Miami, is leuk maar in mijn ogen is alleen de Everglades, denk ik t hoogtepunt met zijn Moerassens, dito schildpadden en Alligators… daar moet je wel even voor met zon Propellorboot op gaan natuurlijk …
De Westregio is tegen het ZUidoosten in gort droog en erg warm (San Diego ,regio) maar daarentegen ook weer erg veel te zien … zo zou ik wel degelijk een afvaart op de Colorado rivier overwegen, volgens velen een van de zaken die je moet gedaan hebben, voordat… t niet meer kan … Ook daar mysteries en legendes die t gebied nog spannender maken dan t al is, oja pas op voor grote Hagedissen in de Zuid Californische regio en dito Slangen, die kunnen erg giftig zijn …:wereld:
Ik wil eigenlijk vooral de cultuur opsnuiven !
De bekendere gebouwen, leuke monumenten, straatje in en uit lopen en lekker verdwalen in de drukte…
Persoonlijk vind ik zo’n wildernis met dieren wel enorm knap, maar ik ben niet zo’n durfal die zomaar even naar een krokodil kruipt (om het zo maar te zeggen) Vandaar dus dat ik meer naar de grootsteden als NY, Washington, … neig te gaan.
'k Zou het heel graag met de auto willen doen, omdat ik dan zelf alles een beetje in de hand heb onderweg (vertrekken, ergens naartoe rijden). Aangezien ik zelfs in Antwerpen al het Noorden kwijt ben met het openbaar vervoer, lijkt me de auto een schitterend plan
Als je graag de steden in wilt dan ligt het voor de hand om in een hotel/hostel downtown te gaan zitten, je auto kan je dan over het algemeen minder goed kwijt. In NY is het niet praktisch om je ter plekke met de auto te verplaatsen, veel makkelijker is een combinatie van op de voet verdwalen en dan weer een metro zoeken
Het verschilt wel per stad, in LA is het downtown gedeelte niet zo interessant, maar daar is het leuker om de verschillende beaches, film studio’s, hollywood en nationale parken er om heen te bezoeken. Dat zou ik niet zonder auto willen doen.
Wat betreft de ‘wildernis’ factor moet je je niet al te druk maken als je naar een nationaal park aan de west kant gaat en gewoon de bekende bezienswaardigheden bezoekt. Wil je nu een hike van een halve dag maken dan is het ook nog prima te doen als je je een beetje informeert en zorgt dat je niet rond schemering in je eentje in het bos loopt
Ben je ondertussen al naar amerika geweest of ben je nog steeds van plan heen te gaan? Ik ga in april naar de VS en ik ben nog opzoek naar iemand om daar heen te gaan…
Ik ben zelf 2 jaar geleden met vrouw en kind naar de oostkust geweest. Eerst een week in NY, daarna via Washington de Blue Ridge Parkway gereden naar Atlanta. Dan nog een dag rijden en je bent in Florida (Orlando). Daar ook nog een week doorgebracht.
Dat was een heel leuke vakantie maar het kan absoluut niet op tegen de vergezichten aan de west kust.
Oh… en… New York is fantaaaaaaaaaastisch. Maar dat geldt ook voor San Francisco, Las Vegas, San Antonio, Seattle en Denver!