Noord-West Amerika ong. 4 weken

Hallo beste gelijkgezinden,

Na afgelopen mei/juni in Zuid-West Amerika (LA/SF/LV) te zijn geweest wat een hele mooie ervaring was ben ik -man van 38 jaar met brede interesse met jongensachtige trekken- nu aan het oriënteren op komend jaar.
Ik wil Amerika nu aan de Westkust bekijken -Manhattan NYC was ik al eens in 2008- en de fundamenten van mijn gedachten hebben de volgende route opgeleverd; ik zou willen beginnen in Washington, wil deze mooie en naar het schijnt uiterst schone stad met zijn politieke inslag bekijken, Capitol Hill en the Mall zien.
Om vervolgens via Philadelphia naar New York City te gaan wat altijd bruist, ik heb er een leuk hotelletje ontdekt in Greenwich Village tegen vriendelijke prijzen, de stad in eerste instantie te voet doorkruisen maar de metro is ook zeer handig en snel. Fifth Avenue aflopen is echt een feest richting Central Park, even kijken bij de beroemde Apple Store en terug aan de Zuidkant is Lower Manhattan gewoon indrukwekkend, dat verveeld nooit.
's Avonds zeker niet terug naar hotel, in deze stad neem je automatisch de ‘vigor’ New York stijl in je op en je krijgt geen genoeg ervan. Ik word alweer enthousiast als ik er over schrijf.
Zeker ook een theater op Broadway en leuke joints bezoeken zoals café’s en restaurants.
New York verlatend koers zetten richting Boston die voor Amerikaanse begrippen veel historie kent.
Dan richting de Canadese grens om de Niagra Falls te zien en dan door richting Detroit, de stad waar de kredietcrisis met zijn grote automobielindustrie hard heeft toegeslagen, wil wel eens met mijn eigen ogen zien wat er nog van sommige wijken over is en naar het schijnt gaat het weer beter met de industrie daar.
Als eindbestemming the windy city of Chicago, ook een zeer enerverende stad.

Mij lijkt gezien het seizoen de maanden mei en juni de meest geschiktste, ietsje later zou ook kunnen (uiterlijk bv 1 juni vertrek)

De dollar blijft gunstig staan en mijn insteek is om vooral niet georganiseerd te gaan, ik heb dit jaar hele goede ervaringen gehad met overnachten en bijna niets vooruit geboekt, een auto huren en de meeste motels via internet ter plekke boeken bv.twee dagen vtv.
Zeker sta ik open voor suggesties of afwijkingen, dit is nog een plan!

Wie lijkt het leuk om mee te gaan?