Mijn bedoeling is om in september te vertrekken voor een periode van 35-50 dagen. De regio waar de reis van uit moet gaan is het Zuid-Westen van de Verenigde Staten, omdat deze regio een geweldige afwisseling van natuur, stad en cultuur biedt. Eventueel een midweekje New York er bij lijkt me ook wel gaaf.
De steden die ik sowieso wil bezoeken: Los Angeles, Las Vegas en San Francisco
De nationale parken: Grand Canyon, Yoshua Tree, Zion, Bryce, Death Valley, Yosemite
En overige bezienswaardigheden: Route 66, Monument Valley, Highway 1
Ook andere dingen in de omgeving zijn opties: San Diego, Sedona, Moab e.o. bijvoorbeeld. Vooraf hoeven we dan alleen de drukste punten vast te leggen, voor de rest kunnen we wel kijken hoe de tijd daartussen in te delen.
Verder is het wat mij betreft een reis op eigen gelegenheid per auto, van hotel naar hotel (of een enkel motel). Niet ultra low-budget dus, maar door slim gebruik te maken van dealtjes vallen de berekende kosten mij wel erg mee!
Mijn naam is Reggie, 24 jaar, regio Breda en ik studeer binnenkort af. Als afsluiting van deze periode wil ik al lange tijd een reis maken door het zuidwesten van de VS. Pogingen om dit met vrienden of studiegenoten te doen zijn al meerdere keren gestrand, vandaar deze oproep.
Als jij dus ook tussen de 20 en 30 bent en zin hebt om dit plan verder uit te werken, dan hoor ik graag van je!