In de periode mei-juni of september-oktober 2014 wil ik graag een 3 tot 4 weken naar de Verenigde Staten. De regio waar de reis van uit moet gaan is het Zuid-Westen, omdat deze regio een geweldige afwisseling van natuur, steden en cultuur heeft.
De steden die ik sowieso wil bezoeken: Los Angeles, Las Vegas en San Francisco
De nationale parken: Grand Canyon, Yoshua Tree, Zion, Bryce, Death Valley, Yosemite.
En andere bezienswaardigheden, zoals: Route 66, Monument Valley, Highway 1
Ook andere dingen in de omgeving zijn opties: San Diego, Sedona, Moab e.o. bijvoorbeeld. Ik sta ook open voor aanvullende ideeën in dezelfde regio of bijvoorbeeld een midweek New York er bij.
Vooraf hoeven alleen de drukste punten vastgelegd te worden. Verder is het wat mij betreft een reis op eigen gelegenheid met een huurauto en overnachten in hotels en wellicht een aantal AirBNB’s. Veel avonturen/leuke dingen doen, hier en daar een terrasje pikken, feestje en waar mogelijk rust pakken aan het strand - kortom: genieten.
Niet echt low-budget dus, maar door buiten het hoogseizoen te gaan en slim gebruik te maken van dealtjes blijven de kosten toch binnen de perken.
Mijn naam is Reggie, 25 jaar, regio Breda en met mijn diploma net op zak nu als engineer werkzaam in de automotive industrie. Als afsluiting van de studenten periode wilde ik al lange tijd een reis maken door het zuidwesten van de VS. Pogingen om dit vorig jaar met vrienden te doen zijn op het laatste moment gestrand, vandaar deze oproep.
Als jij dus ook tussen de 20 en 30 bent en zin hebt om dit plan eens verder uit te werken, dan hoor ik graag van je!