NYC: been there seen that. Maar wat dan wel?

Aankomende zomer ga ik weer naar de oostkust van de USA. Waarschijnlijk vlieg ik op NYC, vanwege de vluchtprijzen.

Nu ben ik er anderhalf jaar terug nog 9 dagen geweest en ik hoef er niet zo nodig naar terug - het was gewoon niet zo mijn ding. Nu zoek ik nog een of 2 leuke steden die ik onderweg naar Washington aan kan doen.

Boston en Philadelphia, is dat wat? Of heeft iemand andere goede tips?

Niemand wat leuks? :slight_smile:

Ik zeg Baltimore en Philadelphia

Baltimore! Leuk, daar had ik nog niet aan gedacht.
Wat raad je zoal aan daar?

Waarom ga je niet naar de West Kust? Heel ander klimaat, belevenis andere mensen…
Ik zelf heb 6 maanden in de buurt van L.A. gewoond. Heb alle grote steden in omgeving meegepikt. GEWELDIG (denk hierbij aan San Diego, San Francisco, Las Vegas)

Ik heb trouwens vakantiefotos van iemand gezien die in Chacago was geweest. Ook echt prachtig. Dat is ook echt een stad waar ik nog wel eens na toe zou willen…
Niagra Falls, misschien ook een tip? :slight_smile:

Ik heb 2 jaar terug een rondreis gemaakt door de USA en ja, het westen is prachtig! Ik ben dol op San Fran…
Maar ik moet nu in het oosten zijn ivm andere afspraken. Niagra Falls heb ik gezien… sorry, niet indrukwekkend, voor mij het het “gewoon een mooie waterval”.

Ik ga me nu toch proberen om me maar weer een lang weekendje in NYC te vermaken. Wat een straf eigenlijk hè… :lol:

Chicago is ook zeker de moeite van een bezoek waard, ik heb me er in 2008 prima vermaakt 6 dagen lang.
Canadese steden als Toronto en Montreal zijn ook redelijk te bereiken vanaf New York.

Misschien is Philedelphia ook een optie? Ik ben zelf niet zo’n voorstander van georganiseerde tours, maar heb een website gevonden waar toch wel een aantal interessante tours op staan. Overigens ook nog erg prijswaardig…

http://www.tours4fun.com/east-coast-tours/?gclid=CPmE3Oqyz68CFcfP3wodFktGFA

Ja, dat is een leuke site, ik kwam hem ook al tegen!
Ik heb ook al zitten kijken naar tours naar Amish dorpjes, die heb ik de vorige keer niet gezien, maar het lijkt me wel heel erg interessant. :slight_smile:

Mijn zus is net door Amish country heen gereden. Persoonlijk vind ik het een soort menselijke safaritocht, want de Amish zelf zitten er niet bepaald op te wachten (op een enkeling na die enkel probeert ervan te profiteren).

Jah, daarom twijfel ik inderdaad ook nog.
Want is het werkelijk zo bijzonder om mensen te zien die nog zonder stroom leven? Ik bedoel, ja, ze hebben een eigen leefwijze en overtuiging, maar ik heb ergens ook het gevoel dat het, misschien wel ten nadele van die mensen, ook maar flink gehyped wordt. :confused: