Wat moet ik echt zien van oost VS?

Hoi allemaal,

Leuk om eens aan de andere kant van de schermen te staan en jullie om advies te vragen! :slight_smile:

Ik ga in oktober twee weken naar het oosten van de VS. Ik ben bezig met keuzes maken, want het zijn maar twee weken en genoeg dingen te zien voor twee maanden. Ik kom aan in en vertrek vanuit Philadelphia, wil graag naar Washington, New York, Niagara Waterfalls, en als ik daar toch ben een dagje Toronto, misschien de Indian Summer in me opnemen, wat Amish ontmoeten en een Indiaans natuurreservaat aandoen.

Ben dus aan het dubben wat ik daadwerkelijk ga bezoeken. Hebben jullie ideeën van wat ik echt gezien moet hebben? Alvast bedankt!

Groetjes, Anne

Hi
Zo’n vraag is natuurlijk niet te beantwoorden. Wat moet je echt zien? Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf waar je voorkeuren naar uit gaan. In Philly en DC kan je al gemakkelijk een week doorbrengen en in New York ook.
Ik weet ook niet wanneer in october je gaat. Voor de fall colors moet je in de eerste 2 weken van october zijn. Hoe lang die rode blaadjes er zijn valt niet te voorspellen. Een lekkere herststorm kan ze rap verwijderen. En het zal druk zijn want dit is de populairste tijd van het jaar voor New England. White Mountains en Kancanamus Highway in New Hampshire zijn beroemd. File rijden daar en vooral tijdens het Columbus Day weekend zal alles uitverkocht zijn. Er zijn nog veel meer plaatsen met mooie fallcolors. Ik noem maar: Catskills, Berkshires, Finger lakes en Adirondacks.
Openbaar vervoer in Philly en DC is goed. Ik weet niet of je een auto gaat huren maar die heb je daar niet echt nodig. En ook niet in NY. Treinen tussen NY, Philly en DC genoeg. Je zou de auto kunnen huren vanaf DC bv. Hotelprijzen in DC zijn in de weekend wat goedkoper dan door de week (de BoBo’'s zijn dan weg)
Amish Country PA net ten westen van Philly is behoorlijk toeristisch en eigenlijk waarderen we Amish country in Ohio meer maar dat zal te ver voor jou zijn. Rare plaatsnamen als Intercourse en Bird in Hand gelegen in rolling hills land en je zal genoeg karretjes zien. Het is trouwens knap hoe ze kunnen achteruitparkeren met die dingen. Intercourse vonden we wel aardig. Lancaster minder.
Niet ver van Lancaster ligt Gettysburg waar de grootste slag tijdens de burgeroorlog heeft plaatsgevonden. Er is een imposant visitor center met een cyclorama en een film oper de slag en Gettysburg is zelf ook een aardig plaatsje in een mooie omgeving. Het cemetary is ook de moeite waard maar ik weet niet hoe geinteresseerd je bent in die oorlog.
Niagara Falls zal niet het meeste water van het jaar hebben in october maar blijft natuurlijk altijd imposant. Ik zou beide zijden bezoeken dus ook de grens met Canada oversteken. Die grensovergang kan knap druk zijn met wachttijden. Als je nog naar Toronto wil zou je bv kunnen logeren in het leuke Niagara on the Lakes.
Op weg naar of van NF heb je Finger Lakes in een mooie omgeving en ten zuiden van Watkins Glen ligt Corning. Hier is een van de mooiste glassmuseums die ik ooit gezien heb vol met history. Je kijkt je ogen uit.
Het moge duidelijk zijn dat 2 weken nogal kort zijn met alles wat je wil zien. ben je al eerder in New York geweest? Boston? Ik zou toch zeker 3-4 volle dagen uittrekken voor NY en 2 voor Boston maar ben bang dat je daar allemaal niet aan toe komt en dan heb ik het nog niet gehad over bv Arlington bij DC en Shenandoah NP.
Yeehaw

1 like

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Yeehaw! Kijk, daarom heb ik mijn vraag gesteld: om tips te krijgen waar ikzelf niet aan zou hebben gedacht, zoals de Amish bezoeken in Intercourse en dat de Indian Summer misschien wel tegenvalt als t heeft gestormd. Daarom heb ik mijn vraag ook zo breed gelaten, maar ik snap dat dat het antwoorden lastiger maakt :wink:

En nu op naar het maken van keuzes. Indian Summer laat ik denk ik schieten, maar wil des te meer de Niagara Waterfalls bezoeken als ik jouw antwoord zo lees. Top! :smiley:

Groetjes, Anne