Ondanks dat ik nog volop bezig ben met het uitwerken van onze route voor dit jaar oktober. Zit de volgende routen ook al weer in mijn hoofd. Na dan 4 keer Zuid west, willen we heel graag naar het Noord oosten met de herfstkleuren. Als we weer gaan zullen we de camper moeten boeken wanneer we nog in het zuid westen zitten voor onze 4de reis. Vandaar dat ik nu al een beetje na wel denken over een eventuele route en periode. Dus wat is de beste periode voor de fall foliage in het Noord oosten, en wat zijn dan mooie plekken om in onze route op te nemen?
Hangt er van af waar je in het noord oosten naar toe gaat. De mooiste (en drukste) tijd in New England voor de foliage zijn de eerste 2 weken van october. Maar het verschilt per jaar. New Hampshire, Vermont, Maine. Ik zou je ook aanraden in september bv naar Cape Cod te gaan. Nog geen foliage dan.
Hald september/half october dus.
Eigenlijk willen we (ik eigenlijk) ook naar North Carolina (op bezoek bij een lid van een ander forum). En de kust daar lijkt me ook erg mooi.
Verder lijkt ons dit de uitgelezen mogelijkheid om ook New York eindelijk eens te bezoeken. En wellicht Washington.
Is een en ander met elkaar te combineren in een week of 4? Of willen we dan teveel? En moeten we 2 keer die kant op.
Verder heb ik nog helemaal geen benul van wat mooie routes zijn, maar dat komt denk ik nog wel. Het enige wat ik in September moet weten is onze start en eindplaats ivm de camperhuur.
Komar=Marenko. Had ik wel eerder kunnen bedenken ![]()
Je kan natuurlijk beginnen in NY. Daarna de RV ophalen en eerst naar het zuiden gaan en dan een loop maken en terug naar NY. Dat is best mogelijk in 4 weken en dan kan je NC ook nog bezoeken (of is dit VA met Petra?)
Het is zelfs aan te bevelen om met de trein van NY naar DC te gaan voor een bezoek en dan pas de RV te huren. 4 dagen voor NY, trein, 2 dagen DC maar langer kan ook, Dan heb je nog 3 weken voor de roundtrip.
Wellicht kan je een RV huren in DC en weer afleveren in Boston…
Yeehaw
Ik dacht echt dat je dat allang begrepen had :hifi:
Ik wil graag bij die andere Petra op bezoek. North Carolina dus.
Aangezien we tot nu toe altijd bij roadbear gehuurd hebben willen we dat het liefst volgend jaar ook weer. Zij hebben alleen een verhuurstation bij New York. Middletown om precies te zijn. Zij zijn ook de enige met bedden van 2 meter, de andere hebben bedden van 1.87. Vinden wij wat kort, met name voor Ko die bijna 1.90 is. Voor een paar nachten is dat niet erg, maar bijna 4 weken…
Wordt nog wel even puzzelen. Ik heb in Google maps al een opzetje gemaakt maar ik denk dat het wat veel wordt. Ik ben bang dat het toch 2 tripjes die kant op wordt ![]()
Heb jij ook die irritante fotograaf die er steeds doorheen praat?
3 reizen kan ook. Wij zijn 3 x in die omgeving geweest. Inclusief SE Canada. Ook heel mooi…
Heb jij ook die irritante fotograaf die er steeds doorheen praat?
Ja, vreselijk irritant! Normaal ben ik gelijk weg op websites met muziekjes oid. Nu weet ik niet hoe snel ik op pauze moet klikken. ![]()
Tja 3 reizen… We hebben in ieder geval Washington in het voorjaar ook nog op ons lijstje staan. Hopelijk wanneer de bloesem op het hoogte punt is. Maar dan zullen we zeer waarschijnlijk een jaartje over moeten slaan. Want het ene jaar in het najaar en het daarop volgend jaar in het voorjaar, dat gaat bruin niet trekken. We hebben dat jaar echt wel nodig om weer te sparen voor het jaar erop ![]()
Voorlopig zijn we in ieder geval nog niet uitgekeken in de VS. Yellowstone, Noord west, de zuidelijke staten, Texas, allemaal nog op het verlanglijstje. Het wordt tijd dat we de staatsloterij of zo winnen. ![]()
O ja, en Canada en Alaska… ook nog op het verlanglijstje…
Nu maar hopen dat we lang gezond genoeg blijven om het allemaal nog te doen.