1 maand Oost Amerika

Allereerst nogmaals een bedankje aan LovesStedentrips, Jurjenb & Yeehaw voor de vele tips die ons ontzettend hebben geholpen bij de ZW trip afgelopen zomer. Het was een geweldige ervaring en we hebben enorm veel gezien (Yeehaw; zelfs tóch nog Seqouia gezien!). Als ik binnenkort eens een weekend veel tijd heb zal ik een deel van de 2378 foto’s plaatsen en jullie zeker op de hoogte brengen!

Voor het volgende jaar zaten we aan het oosten te denken. We willen er ongeveer een maand voor uitrekken en het principe van afgelopen zomer zullen we blijven aanhouden; veel reizen, veel zien, maar dus vooral ook veel in de auto zitten. Ondanks dat een auto in steden, zoals NYC, niet is aan te raden, willen we sowieso mobiel zijn middels een auto.

Waar we aan zaten te denken is om in september/oktober te beginnen in Maine (welk vliegveld is hier het best gelegen voor een internationale binnenkomst?) en om te eindigen in het zonnige Florida. Daar tussen willen we sowieso de grote steden Boston, NYC, Philadelphia, Baltimore (The Wire tour!), Washington DC, Tampa en Miami bezoeken. Daarnaast zullen we nog kleinere steden bezoeken om ons rijtje van Man vs. Food restaurants aan te vullen (Phils BBQ in San Diego was één van de lekkerste dingen die ik ooit heb gegeten!). Een korte sidetrip naar Toronto en de watervallen zou ook mooi in het reisschema passen.

Wat raden jullie aan als kenners; om van het noorden naar het zuiden te rijden of andersom? Is een dergelijke sidetrip naar Toronto mogelijk (nogmaals, we zijn voornamelijk rijders)? En als laatste, hebben jullie nog goede aanvullingen zoals vorige keer; de Horseshoeband (wat een geweldige ervaring!)?

Ik hoor graag van jullie!

Marlon

Toronto is op zich een hele goede keuze voor internationale vluchten. Delta en KLM vliegen rechtstreeks erheen, maar ook AirTransat (budget) vliegt tot (begin) oktober er voordelig en direct heen vanaf Schiphol. KLM is belachelijk duur voor een enkele reis (behalve als Award Ticket), AirTransat is wel stukken betaalbaarder, maar je levert enorm in op luxe en een prettige behandeling door de cabin crew (mijn negatieve ervaringen zijn elders terug te vinden op deze site).

Eenmaal in Toronto kun je naar de Niagara. Wellicht terug en Ottawa, Montréal en Québec meepakken om vanuit daar naar Maine te gaan. De eerste grote stop is dan Boston, daarna New York (lekker veel tijd daarvoor uittrekken), en de verdere Oostkust langs. Vanuit Florida zijn er vluchten terug naar Europa te vinden.

Een Canadese auto inleveren in de VS zal wel een heftige toeslag betekenen. Wellicht vanuit Toronto met de bus naar Niagara en dan aan de andere kant (wellicht Bufalo) een huurauto oppikken. Of zelfs in Detroit beginnen en vanaf daar naar Canada gaan.

Ook een auto in New York betekent hoge parkeerkosten, terwijl dat ding dagenlang stilstaat. Wellicht New York aan het eind van de reis plakken met een binnenlandse vlucht vanuit Florida en dan profiteren van de populaire vlieglijn New York - Amsterdam (zullen zeker betaalbare tickets tussen zitten).

Jullie zullen even flink moeten puzzelen welke combinaties mogelijk zijn en waar vandaan je het voordeligst een auto op kan halen (er zal ook wel verschil tussen de verhuurmaatschappijen zitten). Zelfde geldt voor de vliegtickets.

Veel plezier met plannen!

1 like

De oostkust. Ik heb er zelf al meermalen plannen voor gemaakt, telkens ook voor ongeveer een maand. Daarin heel bewust Canada NIET meegenomen, omdat ik denk dat Canada op zichzelf genoeg attractieve zaken als steden en natuur bevat om je een maand zoet te houden (en dan heb ik de Rockies al deels gezien in Jasper & Banff - GEWELDIG trouwens!). Maine heeft een mega-grote kustlijn en als je daarvan houdt kan je ook in Maine (en de Adirondacks) een paar weken zoet zijn. Combineer dat met de Niagara en wellicht NYC en Boston en je hebt al een maand te pakken.
Ga zeker ook eens langs in Ocean City, Maryland, en zak vandaar de kust af zo dicht mogelijk langs het water. Zo krijg je een fraai beeld van het typische op de Amerikaan gerichte toerisme (Ocean City) en de low profile toerisme spots op de schiereilanden en het vasteland van de oostkust.
Meer naar het zuiden is er in Virginia, de Carolinas en Georgia ook heel veel te zien. Cape Hatteras National Seashore is voor de liefhebbers iets bijzonders. Vergeet vooral ook de Smokey Mountains niet. Niet zo spectaculair als de Rockies maar niet voor niets het drukst bezochte NP van heel de USA. Kan je gelijk het vreselijk foute Dollywood in de buurt van Knoxville doen :slight_smile:
Florida heb ik intussen zo’n 6 weken in rondgetuft, en het is een staat apart. De Panhandle is niet te vergelijken met de rest, Cape Canaveral en de oostkust is voor de liefhebbers een must-do, en ook de Keys zijn enkele dagen waard. En dan heb ik het nog niet gehad over de Everglades en de wel zeer fraaie westkust (al weet ik niet hoe vervuild dat nu is). De lekkerste Porterhouse steak die ik ooit op heb was net buiten Immokalee, zomaar bij een tentje waar de locals zaten te eten, weg van alles wat toerisme heet.
Kortom, probeer er meer vakanties aan te wijden als je budget het toelaat. Smeer het, net als ik, uit over meerdere jaren. Als je nu een “highlights of the eastcoast” gaat doen zal je de minder bekende plekken waarschijnlijk nooit meer bezoeken omdat je de highlights al hebt gezien. Geduld is een schone zaak. Enneh… smaken verschillen, dus als ik hier in jouw ogen onzin uitkraam dan is dat mijn persoonlijke mening.
Veel plezier!

1 like

Als je Oost-Canada voor een aparte maand bewaard, zou ik daar de Niagara bij voegen. Vanuit de VS (zeker vanaf de kust) is het namelijk een redelijke rit (vanaf NYC ruim 7 uur, vanuit Bosten ruim 8 uur, tijden gebaseerd op Google Maps, dus is onder de meest ideale omstandigheden).

Maar ook dat is mijn mening. :slight_smile:

1 like

Sorry voor een late reactie op jullie beide, maar bedankt voor de informatie! Dit is ongeveer de planning zoals we willen rijden. Het is net zoals de trip afgelopen jaar veel rijden, maar dat is zeker geen probleem, in tegenstelling zelfs, dat zal ons alleen nog maar meer bezienswaardigheden laten zien:

Dinsdag 4-10 Brussel - Boston
Woensdag 5-10 Boston
Donderdag 6-10 Boston
Vrijdag 7-10 Boston – NYC
Zaterdag 8-10 NYC
Zondag 9-10 NYC – Niagara Falls
Maandag 10-10 Toronto
Dinsdag 11-10 Niagara – Philadelphia
Woensdag 12-10 Philadelphia – Baltimore – Washington D.C.
Donderdag 13-10 Washington D.C.
Vrijdag 14-10 Washington D.C. – Richmond/Williamsburg
Zaterdagdag 15-10 Richmond – Raleigh
Zondag 16-10 Raleigh – Myrthe Beach
Maandagdag 17-10 Myrthe Beach – Charlotte – Knoxville
Dinsdag 18-10 Knoxville – Nashville
Woensdag 19-10 Nashville – Memphis
Donderdag 20-10 Memphis
Vrijdag 21-10 Memphis – New Orleans
Zaterdag 22-10 New Orleans
Zondag 23-10 New Orleans
Maandag 24-10 New Orleans – Pensacola Florida
Dinsdag 25-10 Pensacola – Tallahassee
Woensdag 26-10 Tallahassee – Tampa
Donderdag 27-10 Tampa
Vrijdag 28-10 Tampa
Zaterdag 29-10 Tampa
Zondag 30-10 Tampa
Maandag 31-10 Tampa
Dinsdag 1-11 Tampa
Woensdag 2-11 Tampa – Daytona Beach
Donderdag 3-11 Daytona Beach – Cape Canaveral – Miami
Vrijdag 4-11 Miami
Zaterdag 5-11 Miami
Zondag 6-11 The Keys
Maandag 7-11 Everglades
Dinsdag 8-11 Miami
Woensdag 9-11 Miami – Brussel

Aanvulling / Tips / Aanpassingen etc hoor ik graag!

Excuses voor het warrige overzicht, maar in Word zag het veel overzichtelijker uit :wink:

Hi Marlon.
Zag je post nu pas. (15/9 zeten we zelf in de USA…).
Een auto huren in Florida is een stuk goedkoper dan in Boston (kan wel € 10,-- per dag schelen…). Verder zijn vluchten naar Boston duurder dan naar NY of Orlando/Miami. Tevens rijd je het grootste gedeelte met de zon in de rug als je van Florida start. Een niet te onderschatten voordeel.
Alhoewel de Smokies erg mooi zijn zou ik toch voor de kustroute kiezen met plaatsen als St. Augustine, Amelia Island, Savannah, Charleston, Wilmington, OBX (Outer Banks), Williamsburg, Chesapeake Bay Bridge tunnel, Chincoteague, Assateague en, voorruit, Ocean City (startpunt van 2 beroemde routes, I40 en us50…) Je kan dan naar DC, Philly en weer vertrekken van NY. In NY heb je geen auto nodig. Ook plaatsen als Gettysburg en Lancaster (Amish, moet je van houden…) zijn mogelijk en zelfs nog Niagara Falls.
Wij zijn een dergelijke reis eens gestart op labor day (eerste maandag van september vanaf Orlando. prachtig weer maar kans op hurricanes.)
Neem een ding van mij aan, 2 nachten NY en 2 nachten DC is echt veel te kort. Myrtle Beach proberen we zo snel mogelijk door te rijden maar we hebben allemaal andere voorkeuren.
En wat wil je 5 dagen in Tampa doen? 1 nacht Key West? Veel te kort.
Je onderschat de afstanden. Voor Everglades NP waren we ook een dag op pad. Daytona-Kennedy-Miami alles in een dag?
Wij zijn in alle plaatsen die je noemt geweest maar hebben daar veel meer tijd voor genomen. 3 weken rondje Atlanta-Smokies-Nashville-Memphis-Vicksburg-Nanchez-New Orleans-Gulf Shores-Tampa bv. Een volle maand voor het noord oosten van de USA en ook SE Canada en al 3 weken voor zuid Florida naar NY voordat we cross country gingen.
In october is het fall color tijd voor New Hamshire en meer staten, ook voor Canada maar ook verschrikkelijk druk. Ik ken mensen die er nooit meer heengaan die tijd van het jaar.
Nou, ik denk niet dat dit de laatste post geweest zal zijn.
Btw, ik ken maar een hotel in Manhattan met free parking.
Yeehaw

1 like

Hey Yeehaw,

Wederom bedankt voor je uitgebreide reactie! Afgelopen week hebben we de reis geboekt: van 4 oktober (Boston) t/m 10 november (Miami).

Beginnen in Florida is helaas geen mogelijkheid voor ons, want mijn ouders zullen midden oktober ergens een rondreis gaan maken in Florida. Mijn pa zal z’n 60e verjaardag vieren in Floride en vandaar dat het natuurlijk speciaal zou zijn om het daar samen te vieren!

We zijn momenteel bezig met het reisschema dusdanig aan te passen dat we wat meer tijd hebben in Memphis / New Orleans / Nashville. Dat we maar 2 dagen in NYC blijven is inderdaad weinig, maar we zijn er al een aantal keer geweest. Daarbij blijft NYC een geweldige stad, een losse citytrip zal dan ook weer niet uitblijven volgend jaar, maar nu zal het vooral zijn om daar goed te eten bij bv John’s Pizzeria.

Betreffende DC is het inderdaad ook erg kort, maar we zijn nu aan het inplannen om dit ook uit te breiden. Nogmaals: het gaat ons voornamelijk om de bezienswaardigheden te combineren met lekker eten, vandaar dat we ook zoveel mogelijk willen zien/eten.

Tampa gebruiken we voornamelijk vanwege familiebezoek en daarbij liggen de pretparken allemaal op afstand om er dagtrip van te maken. The Keys is niet echt iets waar we veel tijd in willen steken, dan gaat de voorkeur toch uit naar New Orleans etc vanwege tijdsgebruik. Kennedy zullen we inderdaad ook los gaan bekijken en zal nog worden aangepast. Zodra ons volgende voorlopige reisschema gemaakt is, zal ik het natuurlijk weer posten.

Wat zou jij ons aanraden met een auto huren? We willen sowieso gedurende de hele periode een auto huren, ook voor NYC, ondanks de goede metro verbindingen. Het enige “probleem” is dat er enorm veel verzekeringen bijkomen op de diverse huurautosites. Ik weet niet of ik hier namen kan posten niet zijnde spam, maar van Enterprise tot Avia zijn er dusdanig veel verzekeringen die erbij komen dat het een enorm duur “grapje” zal worden…

De auto kosten varieren, maar de extra kosten zullen sowieso worden gemaakt vanwege een extra rijden en dat ik nog in de 21-25 categorie val. Dus die kostenpost is er al. Daarbij komt er nog, ondanks dat ik dit bij Avia niet terug kan vinden, een extra toeslag bij vanwege de andere locatie van teruggave (bij Enterprise 750eu!). Hetgeen waar ik niet wijs uit kom zijn de volgende verzekeringen, die uiteindelijk de prijs nóg meer omhoog halen:

Loss Damage Waiver (LDW)
27.99 USD Per Day
Personal Accident Insurance (PAI)
4.00 USD Per Day
Personal Effects Protection (PEP)
2.95 USD Per Day
Additional Liability Insurance (ALI)
14.22 USD Per Day

In hoeverre is het “noodzakelijk” en aan te raden om deze verzekeringen af te sluiten kijkende naar de totale huurduur van de auto? Aangezien jij veel ervaring hebt met het reizen door de USA hoop ik dat je me hier verder mee kunt helpen en mocht je een andere huurmaatschappij weten zou ik dat graag ook van je horen. Ik kijk uit naar je reactie!

Als aanvulling op m’n vraag uit de vorige post, ik heb via sunnycars een aantrekkelijk aanbod gezien qua auto’s en prijs incl. de betreffende verzekeringen! Gelukkig valt dit in verhouding enorm mee, mocht er nog iemand tips hebben dan verneem ik het graag, aan het einde van deze week zullen we de auto boeken.

Voor de autohuur probeer eens www.usareisen.de Huren we zelf ook dit keer. We huren de auto in Newark.(NJ) Standard SUV, kosten ca € 44,-- per dag excl. extra driver en volle tank maar incl. alle verzekeringen en taxes (zal voor jullie nog bijkomen 21-25) Kan veel goedkoper met een kleinere auto. Zal nog drop off bijkomen. Autoverhuurbedrijf is National. Drop off $ 250,-- plus tax. (Newark-Phoenix)
Hier is het hotel met gratis parkeren. Wel snel reserveren. Populair hotel en niet alleen voor gratis parkeren. http://www.thetravelinnhotel.com/
In die tijd van het jaar is het ook beter om in NY te starten en in Florida te eindigen.

1 like

Hoi Marlon,

Wij gaan zelf met gezin ook rondje maken, maar beginnen in New Orleans. Ik heb de auto gehuurd bij eautohuur.nl. Duidelijk wat betreft verzekeringen en deal gedaan op basis van Chevrolet Blazer, euro 42 per dag, inclusief tank benzine en extra bestuurder. Geen eigen risico. Bovendien kun je af en toe checken of het tarief van jouw boeking niet omlaag is gegaan. Als dit zo is kun je bellen en wordt dit aangepast en per email bevestigd. Toevallig achtergekomen maar voor 2 auto’s scheelde dit euro 400,-!!

Met betrekking tot de route zigzaggen wij een beetje naar boven. Van New Orleans naar. Savannah en Charleston. Dan naar Washington, Baltimore, Ocean City, NYC, Maine en Boston. Wellicht dat we nog tips voor elkaar hebben!

Succes met voorbereiden,

Groet,

Michiel

1 like

nog iets vergeten, autohuur is wel exclusief drop off $250,- in Boston.

@ Yeehaw: Bedankt voor je tip, maar helaas was het niet mogelijk om een auto te huren tijdens onze periode. Of ik heb natuurlijk fout gekeken, maar hij gaf telkens “nicht verfüchbar” oid aan…

De tip van het hotel met gratis parkeren in NYC is erg fijn om te weten! De kamers zijn momenteel nog vrij, dus we kunnen het nog steeds boeken. We waren aan het denken om dit keer misschien in Brooklyn of Jersey een hotel te zoeken, waar we mooi uitzicht hebben op de skyline van NYC. Heb je hier enige ervaring mee en mogelijk een hotel dat je zou aanraden?

De hotels in Boston zijn ook enorm aan de prijzige kant, wat natuurlijk te maken heeft met de herst daar… Heb je daar nog enigzins tips buiten Boston, of is het toch zeker aan te raden om daar gewoon in het gezellige centrum te slapen?

@ Nolletje: Bedankt voor je tip! We wilden net gaan boeken via sunnycars toen ons op het laatste moment inviel dat jij, net zoals Yeehaw, ook nog een tip had gegeven betreffende een autoverhuurbedrijf. We hebben nu een Chevrolet Blazer voor 37 dagen en het was inclusief de extra kosten (extra bestuurder / 1 bestuurder 21-24) ruime 1000eu goedkoper dan Sunnycars! Enkel de dropoff kosten die er nog bijkomen, maar die zullen wel 250$ zijn, net zoals bij jou of maximaal 500$. In elk geval scheelt het een hele hoop geld en een Blazer is toch wel een fijne auto om te hebben qua conform gedurende onze periode!

Leuke route die je gaat maken, we doen zelf ook gedeeltelijk die route aan. Ben benieuwd hoe de oostkust gaat bevallen in vergelijking met onze westcoast trip van afgelopen jaar! Wanneer gaan jullie?

Hi Marlon
Toevallig hebben wij zelf van 5-10 september een hotel gereserveerd in Jersey City. Met uitzicht over Lower Manhattan en aan de andere kant op Ellis Island. http://www.jerseycity.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp Even goed op de rates letten. De goedkoopsten staan helemaal onderaan. Wij hebben gekozen voor non refundable. Als je in staat bent om een standard SUV te huren zal de prijs ook geen probleem zijn -lol-
Daarna halen we de auto (idd ook Standard SUV) op in Newark en gaan naar Boston. Nooit eerder geweest. Hoe lang we nemen tussen Newark en Boston weten we niet. We hebben alle tijd. Bij mooi weer gaan we eerst nog wat dagen aan het strand liggen, misschien bij Cape Cod. Plymouth willen we zeker bezoeken. Na Boston gaan we xcountry.
Ik heb een beetje rondgekeken in Boston en idd erg duur, ook al in september. Nou geven wij daar niet veel om maar wij houden er ook niet van om in een stad te zitten. Dus zoeken we iets op maximaal een uur rijden. Dan maar in de file, kan nooit erger zijn dan de A2. Ik denk dat we een Best Western of zoiets gaan zoeken buiten de stad en dan zonder reservering. Of wellicht de dag ervoor reseveren. Best Western Framingham 15 miles buiten Boston had ik al opgezocht. Normale prijzen.
Yeehaw

1 like

Hoi Marlon,

Leuk om te lezen dat de huur van de auto nog goed is uitgepakt! Kan je toch weer flink aantal nachtjes van tukken.

Wij gaan 10 april, of volgens de “countdown app”: 45 dagen! Dus dat begint al op te schieten. Ik lees over Boston, die stad is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Wij hebben voor 2 nachten een kamer in het Lenox-hotel geboekt. Flink aan de prijs (wij moeten altijd 2 Queen beds, gan met 2 kleine kinderen). Maar goed, mochten we het tegen die tijd veel geld vinden, kunnen we tot 24 uur van te voren cancelen en het advies van Yeehaw volgen. Maar ik hoop dat dat niet nodig is. Overigens hoorde ik deze week van iemand dat in de State Parks zeer betaalbare en prima mogelijkheden zijn om te overnachten

Ik zie dat je vorig jaar naar de Westkust bent geweest. Vanaf Boston vliegen wij naar Las Vegas, om uiteindelijk via San Diego helemaal naar boven te rijden. Nog tips? Wij zitten waarschijnlijk rond 4 juli in SFO, dus mocht je nog leuke en betaalbare tips hebben om de nachten door te brengen…

Groeten!

1 like

@ Yeehaw: Excuses voor de zeer late reactie, maar aangezien ik een nieuw mailadres heb gekregen heb ik geen berichten meer binnen gekregen. Gelukkig heb ik het nu aangepast! Erg goede tip van het Hyatt hotel in Jersey en het heeft een geweldig zicht op Manhattan wat ik zo snel op de site kan zien!

Tussentijds is er nog een 3e reiziger meegekomen, dus dat geeft weer een nieuwe dimensie aan de hele vakantie! Vanavond komen we voor het eerst met z’n 3 samen en gaan de route links en rechts een beetje aanpassen en ieders voorkeur erin verwerken. Het zijn nog dikke 5 maanden en het is weer zo ver, de trip richting de States! Bedankt voor de tip van het BW in Boston, als wij nog een ander betaalbaar hotel zullen vinden zal ik je hier zeker over berichten!

@ Nolletje: excuses voor de late reactie, maar zoals hierboven al is te lezen heb ik nieuw mailadres en kreeg ik dus geen mails meer binnen van Wereldwijzer. San Diego was echt een geweldige stad! Wij sliepen daar volgens mij in een Best Western vlakbij de haven, goedkoop en een aanrader! Vanuit of richting Las Vegas zou ik sowieso Yosemite en Grand Canyon NP meepikken en als het gaat ook Bryce en/of Zion! Wat een geweldige ervaringen waren dat!

Een klein aantal geselecteerde foto’s van de reis afgelopen jaar zijn terug te vinden op mijn Facebook (zie contact informatie voor de link), waar je een goede indruk kan krijgen van de diverse NP en steden die we hebben bezocht.

Ikzelf was niet heel erg onder de indruk van SFO, maar dat kwam doordat wij onbewust in een erg crimineel deel van de stad sliepen. LA was wel echt een geweldige ervaring, vooral Hollywood was ondanks dat alles over de top was echt geweldig om mee te maken, vooral als je een filmliefhebber bent. Vergeet trouwens ook niet een burger te eten bij In-n-Out Burger, echt GE-WEL-DIG (animal style cheeseburger is de beste :wink: ) Als je nog vragen oid hebt hoor ik ze graag en dan zal ik je zsm berichten! Veel plezier tijdens jullie trip!

**@ Yeehaw: **Dit motel gaan wij waarschijnlijk pakken in de buurt van Boston, misschien ook iets voor jullie: http://www.redroof.com/reservations/property-detail.aspx?pid=00238

Geeft niets, altijd welkom Marlon.
Volgens mij zit Nolletje nu in de Usa…
En bedankt voor de link. We hebben wel eens eerder in een RedRoof gezeten maar DW wil liever een buitenzwembad in september. Zal wel geen probleem zijn als jullie gaan. En In-n-outburgers is ook bekend. Beste plaats voor een burger. (pun intended…)
Yeehaw

zit zeker in de USA! Nu 3,5 week op pad en nu met vrienden in beach house in Ocean City, NEw jersey. Klinkt misschien beetje twijfelachtig qua locatie, maar is volkomen drooggelegd, waardoor het een rustig plaatsje is met een heerlijk strand.

Onze route tot zover is geweest: New orleans LA (geweldig, vermijdt Bourbon Street!), Destin FL (prachtige stranden), Apalachacola FL (oesters, aligators!), Wakulla Springs FL (fantastisch National Park, aligators!) Amelia Beach FL, Savannah SC (heerlijke stad), Folly Beach/Charleston SC, Blue Ridge Parkway NC/VA (geweldig), Washington (tijdens OBL, geweldige stad), Baltimore (leuk), Ocean Beach.

Dinsdag gaan we via Familie in NJ naar New York, Ben & Jerrys in Vermont, Swan Ville Maine, Boston MA. Dan is ons eerste gedeelte afgelopen!

tot zover geweldige reis. Onze kinderen moeten wel wennen aan 1-night-stops. Maar vaak blijven we ergens 2 of 3 nachten, wat veel rust geeft en meer tijd om gebied te ontdekken. Goeie auto, HEEL BELANGRIJK DAT AUTO GROOT IS.

Tips:

• zorg voor koffer met kleding voor een paar dagen. Andere koffer voor schone kleren nadien.
  • wij nemen 1 koffer mee naar binnen, laten rest in auto. Vooralsnog geen probleem
  • websites voor overnachtingen: VBRO.com, homeaway.com. Perfect voor meerdere nachten op 1 plaats.
  • ga naar baseballwedstrijd, ook minor league. Ook al is het niet je sport, heel leuk om mee te maken.
  • Ga in Washington naar SMITHSONIAN!!! Ook kinderen (6/8) wilden niet weg. Vonden wij zeldzaam…
  • Koop prepaid telefoon, kost niet veel, werkt perfect.

Plezier allemaal!

Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Op z’n minst duurder.

Prepaidtelefoon is mijn ogen nogal overbodig. Je bent op vakantie, dus dan gaat de GSM uit. Sowieso kan het niet goedkoop zijn, want je betaalt je blauw aan roamingkosten.

aangezien wij 3,5 maand onderweg zijn, is een kleine auto geen doen. Je “woont” ongeveer in de auto. En $45 per dag, inclusief tank benzine en extra chauffeur is in mijn ogen niet duur.

Prepaid telefoon is voor ons niet overbodig. Geen smartphone, ouderwetse beltelefoon. Nodig om hotels te bellen, om te voorkomen dat we met 2 kleine kinderen uren zoeken naar een kamer met 4 ACCEPTABELE slaapplaatsen. Zeker met feestdagen. Walmart, kost $0,10 per minuut. Telefoon $9,95. Tenzij dat ook te duur is…