Twee weken NY -> BOSTON -> TORONTO tips voor reizen, verblijf en andere zaken? THNX!

Beste mede- wereldreizigers,

Op 10 juni gaan we met 3 vrienden voor 2 weken naar Amerika. We hebben tot nu toe alleen nog een ticket naar NY en terug vanuit Toronto.
2 vrienden zijn nog nooit in New York geweest en we willen daarom even de highlights laten zien (vrijheidsbeeld, times square, empire state, central park etc.)
Daar willen we een paar dagen verblijven en vervolgens met de auto doorrreizen naar Boston. Daar zijn we allemaal nog nooit geweest maar lijkt onze een prachtstad. Vervolgens willen we met de auto naar de Niagara Waterfalls en eindigen in Toronto.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of jullie tips hebben voor de periode, qua verblijf, vervoerstips (waarschijnlijk auto huren via sunny cars), bezienswaardigheden en andere zaken? Ik ben jullie enorm dankbaar. We kunnen stellen dat het budget ‘‘medium’’ is. Dus er is zeker aan budget wat te besteden en hoeven niet in hostels te verblijven of echt heel goedkoop te reizen. Maar gewoon basic hotels en overige dingen zijn prima.

Elke tip is meer dan welkom ,

Alvast bedankt!!! :dag:
Erik

Hoi Erik,

Je zegt “we” gaan met 3 vrienden. Betekent dit dat jullie met 5 personen in totaal zijn? Of “we” zijn die 3 personen in totaal? :wink:

In New York zaten wij een keer in La Quinta inn in Queens. Dat lag naast het metro station dat je in 10 minuten naar Central Station brengt.
Qua autohuur zou je ook eens moeten kijken naar www.drive-usa.de. Deze aanbieder is vaak het voordeligst. Huur je vanuit europa zitten er altijd de juiste verzekeringen bij.
Ja dit is een Duits bedrijf. En daarom vaak goedkoper dan Nederlandse verhuurders. Je krijgt ook gewoon een auto van de bekende verhuurbedrijven zoals Alamo, National etc.
Let op bij het huren van de auto, dat je voor elk persoon een koffer en een handbagage hebt die in de auto moeten passen.

Bekijk evt mijn website voor andere tips en reisverslagen.

Oh misschien verkeerd begrepen maar we zijn met 3 mannen. 3 in totaal dus. Bedankt voor de tips!

Ik zou op die route zeker de fingerlakes niet overslaan. Het is een prachtig gebied met mooie wandelroutes.
Wij zaten in New York in Wyndham Midtown 45. Goed hotel op loopafstand van grand central en Times Square. De kamers waren een soort apartement. Aparte woon en slaapkamer en een badkamer met een tv erin hahaha. Wij waren voor vijf nachten in de zomervakantie nog geen $600 kwijt. Dit was wel in 2014 dus de prijzen zullen gestegen zijn.

In Boston hebben we een duck tour gedaan. Wij waren met kinderen en daardoor erg leuk, op zich vond ik het een beetje flauw omdat je continu quack quack moest zeggen als je een andere duck boat tegen kwam.
Wel erg leuk om op die manier een deel van Boston te zien en ook vanaf het water te zien. Je kunt in Boston de zee op om walvissen te spotten, de freedomtrail is een aanrader. Door de stad kan je de rode lijn volgen. Google het maar eens.
Wij zijn naar een museum geweest maar dat was een kindermuseum. Genoeg te zien en te doen in Boston, prachtige en gezellige stad.
Qua accomodatie kan ik je niet helpen. Gezien het plaatsje Sharon op twintig minuten rijden van Boston ligt en mijn naam Sharon is kan je wel raden waar wij hebben geslapen…