Van Boston naar Toronto, CA

Hoi!

In december gaan wij van Boston naar Toronto rijden. Aangezien het meer dan 900km is, willen we onderweg nog een tussenstop maken.
We gaan rijden op 28 december en willen op 31 december in Toronto zijn.
In die drie dagen zouden we graag wat mooie natuur zien (beetje op de route). Ik heb uiteraard al op google maps zitten kijken en ik zie Ferris Lake.
Is dat iets?
Of heeft iemand anders suggesties?

Verder zoeken wij nog een charmante plek om te overnachten in Boston (of er omheen) om Kerstmis door te brengen. Heeft iemand daar leuke ideetjes voor? Niet al te prijzig… Op Booking.com vind ik alleen overnachtingen van 100 usd per nacht. We zoeken eigenlijk iets goedkopers (en ja, ik weet dat USA duur is en rond kerst…)

Dan gaan we op 2 januari van Toronto naar New York rijden en zoeken we nog een leuke, maar goedkope, overnachting in New York (2-6 januari). Ook daar zijn alle suggesties welkom!

Goedkoper dan 100 usd per nacht gaat je echt niet lukken. Met 100 usd ben je al goedkoop uit met kerst. Goedkoop in New York: vooral buiten Manhattan :slight_smile: Kijk ook eens in New Jersy.

Waar huur je je auto?

We hebben nu via airbnb iets geboekt in New Jersey inderdaad! 45 usd per nacht.
Hopelijk gaat dat bevallen!

We hebben nog geen auto gehuur. Heb je tips?

Ithaca bij de finger lakes is een leuke tussen stop.
Daarna kom je vanzelf langs Niagara Falls.

Je kunt ook bovenlangs via Watertown en Kingston (1000 Islands)

Booking.com is bijna nooit de goedkoopste. Check meerdere sites voor hotel prijzen.
Voor de auto zou ik kijken op autoeurope.nl of usareisen.de. Die laatste is een duitse website maar kan ook in het engels gezet worden. Duitse bedrijven zijn meestal goedkoper dan welke nederlandse website dan ook. En vanuit europa een auto huren geeft altijd genoeg verzekeringen, zodat je bij de bali ter plekke nooit extra verzekeringen hoeft te accepteren.

Thanks! Ga eens kijken naar Ithaca!

Bedankt voor de tips. Op usareisen.de hebben we echt de goedkoopste mogelijkheid gevonden, die wel 100 euro scheelt met wat ik eerst wilde boeken. Dus super bedankt!
Ithaca ziet er leuk uit. Toch trekt Ferris lake me ook nog steeds, maar dat is een stukje naar boven uitwijken.

Zijn Rochester en Syracuse een overnachting waard?
We gaan niet via bovenlangs, omdat we naar familie gaan 200km onder Toronto.

Bij en tussen Syracuse en Rochester zijn 2 outlet malls. Dus als je wil shoppen is een overnachting het waard.

Links van Ithaca ligt Watkins Glenn, Daar hebben ze ook mooie watervallen.

We zien liever wat natuur, zoals die watervallen, leuke tip, thanks. Winkelen kan in New York nog!

Ok, ik denk dat het 1 overnachting wordt in Ithaca met bezoek watervallen, en dan misschien nachtje Finger Lakes, en een nachtje Rochester.
En dan zijn we 31 december in Buffalo voor oud&nieuw.
Nu nog een leuk hotel in Boston. :slight_smile:

Qua hotel zou ik zeker in de buitenrand gaan zitten, anders betaal je de hoofdprijs. Als je dichtbij de universiteit gaat zitten heb je vaak ook wel een metro of trein in de buurt die je naar de stad kan brengen.

Ik zal eens gaan zoeken naar ver van het centrum!

Wat wij ook wel eens deden is kijken waar er een eind uit de stad een metro of trein z’n eind station heeft. En dan daar gaan zoeken naar hotels. Houd er wel rekening mee dat je dan wel een fatsoenlijk hotel moet zoeken en niet een B&B of airbnb. Je weet niet in wat voor buurt je dan terecht komt. De meeste fatsoenlijke hotel ketens zullen niet zo snel in “verkeerde” buurten zitten.

Oke thanks!