Boston of New York

In augustus vertrek ik naar Amerika voor een tour en ik heb de optie om 8 dagen in Boston of New York door te brengen in september. Welke raden jullie aan? En hebben jullie ook tips voor hostels of goedkope hotels met keukenfaciliteit?

Een andere optie is natuurlijk om na 4 dagen met eigen vervoer naar de andere stad te gaan: is dit goed te doen? Zou ik dan in Boston bijvoorbeeld voor een dag of 2 ook een auto kunnen huren?

Ik weet voor mijn gevoel nog zo weinig van beide steden, alle info en tips zijn welkom!

Hoewel 8 dagen voor New York niks te lang is is een combinatie ook geen verkeerde optie. Het zijn heel verschillende steden, met meer dan genoeg bezienswaardigheden. Voor Boston heb je aan een dag of 2 voldoende, anders doe je New York echt tekort. Een eenvoudige manier om veel te zie is door de Freedom Trail te volgen, een duidelijk aangegeven (rode lijn) wandelroute langs talloze historische bezienswaardigheden, dan kan je in enkele een dag een heel eind komen.

Een auto heb je in geen van beide steden nodig, verkeer is druk, straten in Boston zijn smal en parkeren is stervensduur. En beide steden hebben een prima metronetwerk, al kan je in Boston ook veel te voet doen. Overigens is in Boston ook het vliegveld eenvoudig per metro te bereiken, in New York is dat een lange en omslachtige reis.

Een goedkope manier om vanuit New York in Boston te komen is per bus, naast de grote busdiensten vanuit de Port Authority Bus Terminal vertrekken er ook diverse veel goekopere bussen gewoon direct vanaf de straten rondom Penn Station, flyers hiervoor kan je o.a. in de stationshal vinden (of uiteraard vooraf op internet zoeken). Het is alweer een aantal jaar geleden, maar toen had ik een bus voor $10. En onderweg werden we nog ingehaald door een bus die vanuit Chinatown zou vertrekken voor de helft daarvan. Heerlijk ruime bussen met genoeg ruimte voor bagage, vooraf boeken is niet noodzakelijk, gewoon betalen bij het instappen.

Voor wat betreft goedkope hotels heb ik helaas geen echte bruikbare tips. In Boston heb ik in Chandler Inn gezeten, prima maar niet echt goedkoop. In New York ben ik in Hotel Newton (goed), Hotel Beacon (beter, en met keukentje) en Washington Hotel (vreselijk, absoluut niet doen!) geweest. Maar het zijn beiden qua accommodatie prijzige steden, in een hotel ben je zo $150 per nacht kwijt, en eerder nog veel meer. Maar wellicht weet iemand anders een goed hostel. Het belangrijkste in beide steden is naar mijn idee de lokatie, niet eens zozeer ten opzichte van bezienswaardigheden, maar vooral ten opzichte van de metro. Een goede halte vlakbij is vooral in New York echt goud waard.

1 like