Tips Noord-Oost Amerika met openbaar vervoer

Dag iedereen!

Mijn vriendin en ik zijn van plan om in september zo’n 23 dagen naar noord-oost USA te gaan. We zijn aangewezen op openbaar vervoer (bus, trein, binnenvlucht) maar we willen het zo goedkoop mogelijk houden. We willen ook een mooie combinatie van steden en natuur zien maar anderzijds ook niet teveel moeten rushen. Dus er moeten keuzes gemaakt worden :).
Wat we zeker willen doen is een 5tal dagen NY, een 3tal dagen Washington DC en - met amtrak of binnenvlucht - een weekje Asheville en Great Smoky Mountains.
Dan blijft er nog een weekje over voor… Boston? Philadelphia? de (dure) omweg naar Niagara Falls? Cape Cod?
Dus hier komen de concrete vragen:

  • kiezen we om er Boston/Cape Cod bij te nemen, of beter Niagara Falls/omgeving (?), of zijn er in de omgeving van de Smoky Mountains nog must-sees (cultuur of natuur)?
  • of laten we de vlucht naar de Smoky’s beter links liggen om in de plaats daarvan Oost-Canada binnen te trekken? welke parken zijn daar de aanraders?
  • ook andere routetips zijn welkom!

Dankjewel!

Pieter

Hi Pieter, welkom op het forum. Openbaar vervoer is niet aan ons besteed dus kan ik je er weinig over vertellen. Welke tijd van het jaar ga je? Ik lees dat je al naar 2 grote steden gaat, dus waarom nog een stad erbij? Ik zou eerder voor de natuur gaan en de kust van Maine is prachtig. Maar ook naar het zuiden bv Outer Banks en de omgeving van Savannah en Charleston. Great Smokies is ook niets mis mee, en Shenadoah NP bij DC. Helaas zou ik niet weten hoe er te komen anders dan met de auto. Wil je eens iets anders zien, dan zou je bv Quebec City kunnen bezoeken. Een van de mooiste steden in Noord Amerika.
Yeehaw

Dom, dom. Ik zie dat je in september gaat. Prachtige tijd van het jaar! De zuidkust kan nog hurricanes ontvangen in september.