In juli 2012 wil ik 1/1,5 maand door de VS reizen, omdat ik alleen ga wil ik gebruik maken van het openbaar vervoer (alleen vliegen tussen oost en west). Ik wil 2 weken naar de Oostkust, o.a. NYC, Philadelphia, Washington D.C. Daarna wil ik 2 weken naar de Westkust, o.a. San Francisco, Los Angeles en Grand Canyon.
Is dit haalbaar in een maand, met uitloop tot 1,5 maand? Of heb ik een te ambitieus plan opgezet?
Alvast bedankt.
Hallo,
Volgens mij moet dat wel lukken hoor. vanaf Newark kun je wel goedkoop vliegen naar San Francisco, maar misschien vanaf andere steden aan de Oostkust ook wel. Als je steden wil bezoeken kun je deze prima bezoeken door met bijv. Greyhoundbussen en de trein te reizen. Als je nationale parken wilt bezoeken, zou je kunnen kijken of er vanuit de grote steden backpackertours van een paar dagen richting de parken gaan. Ik weet dat je in ieder geval vanaf San Francisco met de Yosemite Bug Bus naar Yosemite National Park voor 2-3 dagen, je slaapt dan in the Yosemite Bug. Erg leuk.
Vanuit Las Vegas kun je denk ik wel wat regelen naar Grand Canyon. Gewoon vragen bij je hostel of VVV. Er worden sowieso vanuit Las Vegasheel veel 1-2-3 daagse tours aangeboden naar Death Valley, Grand Canyon, Brice Canyon. Misschien dat je voor de zeketheid op 1,5 maand zou kunnen rekenen, zodat je niet overal doorheen hoeft te haasten?
Houd er in ieder geval wel rekening mee dat het in juli al behoorlijk druk kan zijn, zeker in de nationale parken. Dus je zult misschien eea vooruit moeten boeken/reserveren. Maar daar heb je gelukkig nog tijd genoeg voor!