Treinreizen USA?

Hallo allemaal,
Ik wil half september begin oktober voor 4 tot 5 weken door de verenigde staten reizen per trein/openbaar vervoer. Is dat een beetje te doen. Ik had al wel begrepen dat een huurauto het meest ideale is maar ik ga alleen en kaart lezen is niet mijn sterkste kant :wink:
Ik wil eerst naar de westkust (Los Angeles- Las Vegas-yosemite - San Francisco?) en dan met de California zephyr van San Francisco naar Chicago en van Chicago naar Washington. Halverwege die treinreis wil ik ergens een paar nachten blijven. Colorado (rocky mountains) leek me mooi. Of is er een andere plaats die ik echt gezien moet hebben waar ik nu voorbij ga. Ik kan natuurlijk ook een binnenlandse vlucht nemen maar met de trein van de ene naar de andere kant lijkt me super.
Aan de oostkust wil ik naar Washington-New York- New England.
Ik weet dat het allemaal ver uit elkaar ligt maar is dit te doen in 5 weken? Ik wil voor al de highlights zien maar omdat er door al het reizen te weinig tijd overblijft om alles te zien. Heeft er nog iemand tips voor een route. Dingen die ik echt moet zien.
Wie heeft er ervaring met treinreizen in Amerika. Ik had al wel even op de site van Amtrak gekeken. Ik zou een USA pas aan kunnen schaffen waarbij je 30 dagen ā€œonbeperktā€ kunt treinen. Weet iemand hoe onbeperkt dat is. Ik heb vaker met dit soort passen gereisd en moest dan toch vaak bij betalen.
Als je weinig tijd hebt, wat is dan het mooiste national park.

Bump.
Geen ervaring met treinreizen. Misschien iemand anders…Lijkt me wel een leuke ervaring trouwens.

Ik heb zelf een aantal jaren terug met de trein van oost naar west gereisd. Van New York via Washington naar Chicago, Denver, Glenwood Springs (mooi klein plaatsje midden in de Rockies, bezoek de hot tub ook even als je hier stopt!) en eindigend in San Francisco. Deze route heb ik zelf in 3 weken gedaan en was goed te doen. Treinreizen in de USA is erg mooi en comfortabel. Sommige stukken gaan door de nacht, dan zie je helaas niet zoveel. Ik heb geen 30-dagen pas gekocht maar steeds 1 a 2 dagen van te voren tickets geregeld. In jouw geval zou een pas misschien wel voordeliger kunnen zijn.

Het nadeel van reizen met het openbaarvervoer is echter dat je moeilijk in de nationale parken kunt komen, daar heb je toch echt een auto voor nodig. Evt. kun je overwegen voor een aantal dagen ergens een auto te huren en dan de parken in te gaan. Ook kun je, als je in hostels verblijft, vaak groepstripjes van een of meerdere dagen naar de parken of andere highlights regelen. Vaak een stuk voordeliger en gezelliger dan zelf een auto huren!

1 like

hey

ik vroeg me af hoe je reis was gegaan
want ik denk er ook over na om met de trein door amerika te reizen

Groetjes natas

Wanneer jij ook door Amerika wilt reizen met openbaar vervoer zou je ook kunnen denken aan met een slaapbus of slaaptrein te reizen, waardoor je het reizen 's avonds/ 's nachts kan doen en overdag dus meer tijd hebt om rond te kijken en andere leuke dingen te doen. Of was je dit sowieso al van plan?

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar hoe Girl83 reis is gegaan of naar de tips en ervaringen van anderen die met het openbaar vervoer door Amerika getrokken zijn!