Ik zou graag september 2011 circa 25 dagen door Amerika reizen per openbaar vervoer (trein, waar nodig bus) en dan het volgende zien ondermeer:
boston, niagara waterfalls, chicago, los angeles, grand canyon, yosemite park, san fransisco.
Ik weet dat treinvervoer in amerika echt lastig is, maar desondanks rij ik liever geen auto. Iemand ervaring met openbaar vervoer daar, vooral rond de parken in het westen :-)?
Ik heb wel een boek, usa by rail, maar laaste versie 2008 en het schijnt dat treinvervoer terugloopt in amerika en er staan geen busaansluitingen bij (van treinstation westen naar bv. grand canyon).
Iemand idee van internet links waarin zowel trein als aansluitend busvervoer terugkomen? Alvast bedankt!
GreyHound is de grote busvervoerder op de lange afstanden. Voor Yosemite wist LovesStedenTrips (dacht ik) een shuttle naar een nabijgelegen motel (Yosemite Bug?)
Grand Canyon heeft een mooie oude stroomtrein vanaf Williams, ik verwacht dat dit niet lukt met een Amtrak abonnement.
Niagara is met diverse bussen te doen, GreyHound de grootste vervoerder. Wellicht MegaBus, maar niet helemaal zeker. De overige steden liggen sowieso in het GreyHound-netwerk, dikke kans dat Amtrak ook overal komt. Wellicht kun je een goedkope binnenlandse vlucht nemen om midden-VS over te steken.