In de hoop hier enkele USA-liefhebbers tegen te komen, die me verder op weg kunnen helpen…
Voor werk ben ik (vrouw, 24 jaar) in juni 2010 in Grand Rapids (Michigan). Van daaruit ben ik van plan om in juli 4 weken door de States te trekken (low budget), en dit land en haar bewoners te leren kennen. Maar… waar kan ik vanuit Grand Rapids het best beginnen en eindigen? En kan ik dan het best met trein, bus of toch vliegtuig gaan?
Na enige tijd in Zuidoost-Azië te hebben gewoond, heb ik gemerkt niet zo nodig uitsluitend ‘the hot spots’ van een land te hoeven zien, maar liever leer ik ‘de Amerikaan’ en haar/zijn cultuur en land wat kennen. Hoe kan ik dat het beste doen in die paar weken?
andere forumdelen-vreemd genoeg is er ook amerika (lees USA) in het landendeel-zijn wrs. meer geschikt voor je vraag. Make up your mind of je ook Canada erbij wil doen-en maak je dan terdege bekend met de vreemde in+uitreisregels die de USA dan hanteert.
Ik raad je zonder meer aan een DISCOVERYPASS op de Greyhound bussen te nemen-vrijwel het enige netwerk dat nog steeds de meeste delen USA bestrijkt. Zo gaat er vanaf GR wel een trein-1 per dag-heel voreg-naar Chicago-en dat is het. Amtrak heeft maar weinig lijnen-meest maar 1/dag, en hun passen geven je maar een beperkt aantal ritten. Maar ook met GHd geldt HEEL goed plannen-lowbudget als hier in Z-O-Azie kan (aan hogere rpijzen) wel een beetje in de USA-maar dan moet je echt heel grondig plannen. En eerlijk; veel van dat land is eindeloze highways met niks te zien, behalve motels, super 6, McDo+Burger Kg etc.