Ik ga half april 2 weken naar California. Ik vlieg aan op San Fransisco en terug 2 weken later vanaf LA.
Nou is mijn vraag natuurlijk of er iemand tips heeft. Ik ben niet echt een strand-ganger, dus daar hoef ik niet teveel tijd aan te spenderen. Ik zit zelf te denken aan zo’n 3 dagen SF en 3 dagen LA, iemand leuke tips voor de andere dagen? En kan je ook in SF een auto huren en deze in LA weer inleveren?
Ik hoor graag van jullie, bvd!
Greetje
26jaar
ps heb er dan een half jaar backpacken opzitten, dus zit waarschijnlijk niet heel ruim in budget!
dat kan allemaal geregeld worden, in SF heb je niet echt een auto
nodig maar LA wel, dat is allemaal zover uit elkaar dat is geen doen…
Hou wel in de gaten van drop-off kosten, die zullen wel niet zo hoog
zijn omdat het in 1 staat is maar toch…
Zorg ook als je zelf rijdt een goede verzekering hebt voor je auto,
Ik zal even in mijn schema;s kijken en kom erop
terug bij je,
Ik heb wel wat tips voor je als je San Francisco gaat bezoeken. Ten eerste over de auto. Die zou ik als ik jou was inderdaad pas huren als je San Francisco verlaat. In San Fran zelf zal die auto alleen maar een blok aan je been zijn. Ik zou een buspas nemen voor een paar dagen en dan kun je overal in en uit stappen wanneer je maar wil en de rest lopend doen. Als je een auto gaat huren zou ik dat bij “Dollar” doen. Die bieden goede service en als ik de prijzen vergelijk van alle maatschappijen kom ik toch altijd weer bij hun uit voor de goedkoopste auto.
Een leuk populair uitstapje is bijvoorbeeld de oude cablecar nemen van Union Square naar Fishermans Wharf en daar de ferry boot nemen naar Alcatraz. Op Alcatraz is het leuk om die audio tour te doen. Je loopt rond en je koptelefoon vertelt je wat alles is. Heel leuk. Wel ruim vantevoren kaartjes reserveren voor Alcatraz want op de dag zelf kopen lukt meestal niet.
Verder raad ik je aan om ook eens aan de andere kant van de Golden Gate te gaan kijken. Sausalito is een klein lief dorpje aan de andere kant van de brug. En via een andere grote brug, ik ben de naam kwijt, kom je uit bij Berkeley University. Ook heel leuk om daar eens over de campus rond te lopen. Er zijn ook allerlei winkeltjes. Het voordeel is, dat het zowel in Sausalito als in Berkely meestal warmer is dan in downtown San Francisco. Dus als het downtown koud is en waait dan steek je gewoon een brug over en het klimaat veranderd meestal in je voordeel. Het weer in San Francisco is het hele jaar een beetje hetzelfde. Nooit steenkoud, maar lekker is anders.
Nou dit waren mij tips
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Veel plezier.