Los Angeles

Hey,

zou graag met een vriend voor 2 weken rondzwerven in LA (juli-augustus 2014). Hebben beide geen rijbewijs en het is voor de eerste keer dat we naar Amerika gaan. Iedereen die tips/ weetjes heeft mag altijd reageren. Thx

Hoi,

Je zult vast een goede reden hebben om 2 weken lang rond te gaan zwerven in LA, maar ik kan je aanraden om dat te doen in San Francisco. Deze stad heeft veel meer te bieden dan LA. Verder zou ik je willen adviseren om voor die tijd je rijbewijs te halen want hoewel er openbaar vervoer is in de vorm van bussen, heb je echt een auto nodig om rond/buiten de stad te komen. Er zijn een paar hostels in LA. Zelf ben ik afgelopen zomer in een hostel geweest in het zuiden van LA. Hostels zijn over het algemeen de goedkoopste optie en kamperen kan alleen maar buiten de stad. In LA kun je naar het strand, naar de verschillende wijken zoals Hollywood, Beverly Hills en Santa Monica en wellicht nog de Universal Studio’s maar dan houdt het wel een beetje op. Het lijkt mij zonde van je tijd als je 2 weken in LA doorbrengt met zoveel moois in de buurt. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk…Veel plezier met voorbereiden!

Groet,
Stefan

Zijn er niet veel discotheken/cafés/feestjes ???

Geen idee, ben er niet geweest om te feesten :slight_smile:

Auto huren is duur als je jonger bent dan 25, alcohol is verboden voor mensen onder de 21 (en dat controleren ze erg streng, zowel in cafe’s als winkels. Ik zou naar San Francisco gaan, veel meer openbaar vervoer. En veel gezelliger dan Los Angeles (overigens nooit in LA geweest, wel een aantal keren in SF).