vraag ivm motels voor westkust

hallo,

ik en mijn vriend plannen een rondreis in de westkust in september (van 8 september tem 25 september)

we starten in san francisco en gaan dan via een aantal NP naar las vegas en dan weer een kleine rondrit door naar gran canyon en dan naar los angeles.

dit dus allemaal met de auto. daar we zelf weinig waarde hechten aan luxe hotels zouden we graag in motels verblijven omdat dat de kosten wat zouden dalen. behalve in de steden san francisco, las vegas en los angeles waar we ons even willen trakteren op een hotel of iets meer luxe.

maar nu was onze vraag: is het nodig om motels op voorhand te boeken (dit ivm plaats en/of is het goedkoper op voorhand te boeken) en zijn motels aan te raden wat betreft hygiëne en minimum confort?

ik heb al eens op de site van motel 8 gesurfd en ik vroeg me af: moet je rekening houden met eventuele plaatselijke taxen? of is in zo’n prijs alles inbegrepen?

alvast heel erg bedankt

stéphanie

ps: heeft iemand een super leuke tip voor in los angeles? niet te duur, maar leuk hotel? de andere steden lukken wel, maar in los angeles weten we’t niet goed. we zouden daar 3 nachten willen verblijven omdat we daar heel wat willen zien en vooral wat willen uitrusten met een boek op’t strand of in een park of zo.

[quote=“stephmesmaekers, post:1, topic:68058”]

hallo,

maar nu was onze vraag: is het nodig om motels op voorhand te boeken (dit ivm plaats en/of is het goedkoper op voorhand te boeken) en zijn motels aan te raden wat betreft hygiëne en minimum confort?

ik heb al eens op de site van motel 8 gesurfd en ik vroeg me af: moet je rekening houden met eventuele plaatselijke taxen? of is in zo’n prijs alles inbegrepen?

stéphanie
In de USA is de prijs NOOIT de eindprijs-er komen altijd ‘‘taxes’’ bij-kan wel tot 25% oplopen. doodsimpel te zien als je gewoon wat fakeboekings doet-zolang je je vr.cd nr niet geeft kan je niet boeken-en op het eind komt de totaalsom wel uit. Zelfs bij BKing of MacDo betaal je tot 10% meer in taxes.
Je moet niks-je mag. Bij die grote ketens krijg je meest wel wat discount als je tevoren boekt. En ben je je geld kwijt als je het niet kan vinden of toch niet komt. Er zijn langsheen de freeways ook nog echt 10tallen of nog meer andere, kleinere, geen chain-motels-die altijd een bord hebben met vacant/of niet. Gas-stations hebben altijd hele dikke '‘coupon’'books waar allerlei discounts in staan. en het kan gewoon om disco vragen-nee heb je, ja kan je (das NLs-Ik heb altijd begrepen dat Belgen dat eng vinden-want lage prijs-> dan is het vast niet goed, voor hen).
3.LA is zo enorm groot dat wat precisie waar wel verstandig is. Je slaapt veel beter NIET n LA maar bvb Hollywood of Santa Monica=aan zee.

hoi bedankt alvast voor het antwoord,

wat betreft LA: ons maakt het niet uit waar we slapen, we hebben een auto dus kunnen wel overal naartoe. Het lijkt ons leuk ergens te slapen waar we geen parking moeten bij betalen. en gewoon een leuke tip,

en wat de belgen betreffen, goedkoop is voor mij allenszins meegenomen :slight_smile:

nogmaals dank!!

steph

Sales tax is ongeveer 10%. In restaurants etc betaal je behalve de tax ook nog ongeveer 15% voor de tip. Bij McDonalds etc betaal je geen tip. (tenzij je dat zelf wil natuurlijk) Bij hotels moet je om een AAA discount vragen. Die is 10% en die krijg je meestal overal. Soms wordt om een card van een Europese zusterclub gevraagd. Hollywood is in LA maar buiten down town. Hollywood is prima om te overnachten. Probeer Orchid Suites of Celebrity. Orchid heeft gratis parkeren en ik dacht zelfs Celebrity tegenwoordig ook. Orchid heeft kitchenettes.
Op een korte reis zou ik reseveren, zeker in en bij Yosemite en Grand Canyon NP maar ook als je dichtbij andere NP’s wil zitten.
Yeehaw