Autorondreis USA-West; overnachtingen kiezen

Hallo allemaal,

Wij zijn zelf bezig met het samenstellen van onze eerste autoreis in USA-west, de route hebben we zo goed als rond.
Waar we nu tegenaan lopen is het vinden en kiezen van hotels/motels/hostels/pensions.
Hoe pak je dit aan? :confused:
Op dit moment willen we graag uitrekenen wat het totaalplaatje gaat kosten aan overnachtingen, hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Hierbij gewoon per stad gaan zoeken op bijvoorbeeld hostelbookers.com?
Of kun je dit het beste op 1 dag allemaal opzoeken en gelijk boeken? We hebben het idee dat wanneer we het in een tijdsbestek van bijvoorbeeld een week uitzoeken, tegen de tijd dat we willen boeken de prijzen zijn veranderd of de beschikbaarheid is veranderd.
We horen het graag! :slight_smile:

Probeer een AAA-buro op te zoeken en vraag daar met je ANWB-pasje ( gratis ) een boek genaamd:Tourguide van de Staten waarheen je wil.Daarin staat alles, hotels, restaurants, afstanden en prijzen…
En boeken?Dat hoeft helemaal niet…je hebt zoveel hotels dat er heus wel een plekje is…Super 8 en Motel 6 zijn 1 vd goedkoopste…Bij Super 8 moet je denken aan $ 60,- per nacht/kamer…Motel 6 ligt rond de $ 45,-

Bedankt voor de tip! :slight_smile:

Tot nu toe hebben we altijd gezocht via sites als Tripadvisor voor hotels in de verschillende plaatsten waar we komen.
Zet gewoon je reis per dag in een Excel sheet en zet de hotels erin en de prijs erbij.
Ga dan eens langs het reisbureau. Soms kunnen ze hotels nog goedkoper boeken omdat ze ‘groot’ inkopen.
Op onze vorige trip met 23 overnachtingen was boeken via het reisbureau goedkoper.

Niet van tevoren boeken (behalve in (de buurt van) national parks): geniet van de vrijheid die Amerika je biedt, er is altijd wel een plekje te vinden. Er zijn zoveel motels. Reken met een gemiddelde van $75 voor een motelkamer, dan zul je een redelijk beeld van de kosten hebben.

@Stiggy: dat is ook goed te doen. Je moet je dan wel van tevoren informeren over eventuele evenementen op de plekken waar je komt. Ik ben al in een vol geboekt Seattle geweest omdat er een groot concert was. Geen kamer meer te krijgen. Was ik blij dat ik al gereserveerd had. Hetzelfde heb ik in San Francisco en Los Angeles meegemaakt. Natuurlijk zijn er altijd wel hotels, maar dan zit je aan de rand van de stad en dan moet je dus eerst een stukje rijden van je hotel naar de bezienswaardigheden.
De parken moet je zeker van tevoren boeken als je erin wil zitten.