mijn vriend en ik zijn van plan om in mei een drietal weken door het Zuidwesten van de VS te reizen met een huurwagen. We zijn van plan om de hotels/ motels op voorhand te boeken via internet. Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe gaat dit precies in zijn werk? Krijg je een bevestiging van de reservatie per mail of moet je de reservatie ergens afdrukken? Ik vraag mij ook af of dit wel veilig is. Ik heb geen zin om in een hotel aan te komen en te horen krijgen dat ze geen reservatie voor jou hebben binnengekregen!
Ann,
Wij hebben in juni met een huurwagen California, Arizona, Utah en Nevada doorkruist. Ik had via internet een hotel geboekt in LA maar dat bleek helemaal niet te zijn wat we verwacht hadden, dus opletten! We hebben wel snel iets anders gevonden.
Ik zou aanraden om niet te veel op voorhand te boeken, zo heb je meer vrijheid en zit je niet met een deadline om een volgend doel te bereiken. Er zijn trouwens motels/hotels in overvloed en plaats is er overal, wanneer je op de ‘freeway’ een stad of dorp passeert is al op voorhand aangegeven welke motel-ketens er te vinden zijn, dus maak je niet druk over slaapgelegenheid.
Waar ik wel op voorhand zou reserveren is in de buurt van Yosemity, California, dit park is druk bezocht en als je geen reservatie hebt vind je er vrijwel geen plaats. Wij hebben niet in Yosemity zelf overnacht maar in het dorp Lee Vining zo’n 20 mijl van de noord ingang ( dit hadden via internet geboekt).
Een overnachting in America is niet goedkoop ( we waren Azie wat te gewoon geworden denk ik), voor een simpel motel (vb motel 6) betaal je al snel tussen de 50 a 70 dollar, een hotel kost je al snel boven de 100. De steden zijn zowiezo duurder en in de buurt van bekende parken stijgen de prijzen ook.
Besluit: boek enkel iets voor de eerste dagen, en regel de rest ginder, keuze genoeg.
Nog even, als je via internet boekt sturen ze je per email een bevestiging. Ik heb deze afgeprint en meegenomen. Waar ik geboekt had heb ik nergens problemen ondervonden, ook met Visa-betaling via internet heb ik nog nooit problemen gehad.
Vroeger wou ik ook alles vooraf geboekt hebben, maar daar ben ik van afgestapt. Zeker wanneer je niet aan een bepaald schema of parcours gebonden bent, is het aangewezen om niet te veel te plannen en je te laten leiden door je ontdekkingen.
Hou er ook rekening mee dat hotelprijzen in de VS nogal eens schommelen naargelang de drukte. Wanneer je vooraf weet dat je op een zeer druk moment komt, boek dan vooraf. Wanneer je buiten het topseizoen reist (en dat wisselt naagelang de streek), dan kijk je ter plaatse beter even rond, en probeer je te onderhandelen over de prijs. Ik heb op die manier al geslapen in kamers van $ 150, voor minder dan $ 50.
Geert