Wat is goedkoper? Een hotel boeken via internet (met evt. kortingsactie, booking.com) of een hotel ter plekke aan de balie boeken?
Ik ga deze zomer met mn vriendin 3 wkn in het westen op vakantie. we hebben al een aardige route uitgezet en wijken daar waarschijnlijk niet veel vanaf.
Verleden jaar waren onze hotels geboekt via Connections.
Dit jaar hebben wij al onze hotels geboekt via Priceline.
Dit kwam ons voor 28 dagen 900€ goedkoper uit.
De parken hebben wij wel in de parken zelf geboekt.
Dit moet wel 6 maand voor vertrek gebeuren, anders is alles bezet.
Als je geen speciale eisen/voorwaarden hebt qua kamers, ligging, hotelketen etc. dan kun je goed boeken via hotwire of priceline.
Als je echter, zoals wij, wel bepaalde voorwaarden stelt, dan is het onze ervaring dat je het goedkoopst bent als je bij het hotel zelf boekt.
We hebben onlangs een hotel in NYC geboekt en vele hotels bekeken en prijzen laten berekenen. Alle sites die claimen 70% goedkoper te zijn, of DE goedkoopste te zijn, waren allemaal duurder dan rechtstreeks bij het hotel zelf.
Waar ik dan ook naar toe ga (citytrips in Europa of de citytrips die ik in de VS heb gemaakt), ik ga altijd voor booking.com. Goede ervaringen en reacties waar je (meestal!) wat mee kunt. Nog geen enkel hotel is me tegen gevallen. Als er minpunten waren, dan wist ik die van te voren vanwege de reacties.
we hebben alle boekingen bij de hotels zelf gedaan. De nationale parken zaten nog niet allemaal vol. Yosemite wel. In death Valley was gelukkig nog 1 hotel over (panamint springs)
We hebben gekozen om bij alle hotels zelf te boeken, omdat dit vele malen goedkoper is dan bij booking.com (of dergelijke sites). Dit scheelt soms echt veel.
Gewoon op Google Earth kijken, dan recensie zoeken op internet en dan bij het hotel zelf boeken. Verreweg het goedkoopst!
Heb je een bevestiging gekregen van Panamint Springs? Dat is niet altijd even goed geregeld. Zelfs met een reservering vraag bij aankomst om een AAA discount. Als je het niet vraagt krijg je hem ook niet.