Wij gaan in maart/april 2013 voor het eerst naar Japan en hebben weinig
ervaring in plannen van verre reizen.
Wij hebben zoveel mogelijk berichten en reisverslagen gelezen op het forum.
Een ding is ons nog niet duidelijk : welke procedure moet je volgen om hotels
te boeken.
Enerzijds lezen wij dat je pas 3 maanden voor aanvang van de reis hotels
kan reserveren .
Maar als ik op boekingssites kijk zoals bookings.com , tripadvisor etc kan ik wel
al voor maart/april boeken.
Wat is nu de beste procedure : rechtstreeks op de hotelsite boeken of
op een boekingsite en wordt er bij de laatste optie geen extra kosten in
rekening gebracht en is de kamerprijs dan niet duurder.
Met vriendelijke groet,
Hans
P.s Ik heb deze vraag ook aan Sado gesteld maar omdat ik niet teveel beslag wil leggen op zijn tijd stel ik hem
nu op het forum.
Wij zijn 2 x in Japan geweest.
De eerste keer hebben we de vlucht en de hotels laten boeken door een reisorganisatie.
Je bent dan gebonden aan bepaalde hotels.
De 2e keer hebben we alles zelf geregeld.
Bij zowel Booking.com als rechtstreeks bij de hotels op hun website.
De keuze aan hotels is erg groot in Japan; er zit wel verschil in de kwaliteit en grootte van de kamers.
Op Google Maps kun je ook naar hotels zoeken in een bepaalde plaats die je bezoeken wilt.
Vaak kun je van daaruit ook weer op de website van deze hotels komen.
Ik zou zeggen, ga gerust goed rondkijken in het grote aanbod.
Wij hebben ruim van te voren geboekt, maar een boeking kun je ook zo weer ongedaan maken of wijzigen als je een beter hotel hebt gevonden.
Problemen hebben we niet ondervonden als we bij de gereserveerde hotels aankwamen.
Er zijn wel hotels waar je bij aankomst vooruit moet betalen.
Wij wilde rechtstreeks een boeking maken op de website van TOKOYO. INN voor de periode maart/april 2003 .
Dit lukt niet want er staat een melding dat dit alleen beschikbaar is voor clubcard members.
Ik had ook gelezen in een bericht op het forum dat geen members pas 3 maanden van te voren kunnen boeken.
Maar als ik nu op de site BOOKING.COM kijk voor TOKOYO-INN kan ik wel boeken voor de termijn van 3 maanden.
Dit vindt ik een beetje onduidelijk,omdat we geen ervaring hebben met boekingen op deze site en onzeker zijn dat er dan
geen reservering gemaakt wordt bij TOKOYO.INN vanwege de 3 maanden termijn.
Als je via Booking.com een hotel boekt krijg je een reservering via de e-mail met daarop alle gegevens van de reservering, het bedrag dat je betalen moet als je bij het hotel aankomt of na verblijf in het hotel.
Dit papier kun je makkelijk printen en bewaren tot dat je op reis gaat; gewoon dat papier meenemen en tonen bij aankomst.
Overigens hebben wij dat maar 1 keer hoeven doen omdat er wat onduidelijkheid was over mijn naam.
Maak tevens een account aan bij booking.com en je kunt al de gemaakte boekingen nog eens inzien.
Ik hoor van veel mensen dat er zelden problemen zijn met het boeken.
Wij zijn dit voorjaar in mei/juni in Japan geweest en hadden onze hotels ook al in oktober/november geboekt.
Zelfs nog 2 hotels geannuleerd en betere gereserveerd!
Wij hadden dat ook bij Tokyo Inn dat we niet konden boeken omdat er nog te veel tijd tussen boeken en de reserveringsdatum zat; daarom hebben wij andere hotels uitgezocht…o.a. van JAL, die zijn wat duurder maar op hun site te reserveren.
Nog even : Kon u in oktober / november via BOOKING.COM TOYOKO -INN ook niet boeken of heeft u dit toen niet geprobeerd.
Ik heb het namelijk net uitgetest op BOOKING.COM en kan daar gewoon reserveren voor TOYOKO-INN