Boeken van hostels in Japan

Hallo!!
Op 1 september begint mij reis van 1 maand door Japan. Ik lees in veel berichten op dit forum dat je het best hostels ruim van te voren moet boeken. Heeft iemand een goede website waar dit kan?

Ik loop wel tegen het feit aan dat ik nog niet precies weet welke dagen ik waar aan kom. Ik kan dit natuurlijk allemaal vast leggen, maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een dag van te voren te bellen of ze plek hebben?

Hebben jullie nog goede reviews over hostels? Ik wil zo low-budget mogelijk.
Ik begin in Kagoshima, Nagasaki, Beppu, Hiroshima, Osaka, Kyoto en Tokyo. Ik zit een week in Kyoto en een week ik Tokyo, vanuit daar doe ik dagtrips.

Ik hoor graag van jullie, aangezien ik veel te plannen heb (Japan is niet mijn enige bestemming) !!

Goetjes, Lotte

http://www.hostelworld.com/ is een goede booking site. Probeer te overnachten in K’House, echt geweldige hostels zijn dat: K's House Hostels - the largest hostel chain in Japan
Kijk uiteraard ook op de site van de hostel zelf, maar via hostelworld krijg je soms korting.

Een dag van tevoren bellen kan natuurlijk altijd, maar dan is er natuurlijk kans dat je geen bed kunt krijgen. Je moet vooral letten of er geen grote evenementen zoals festivals in de stad zijn waar je op dat moment verblijft. Vooral dan is het moeilijk om een goedkope plek te vinden.

Capsule hotels zijn een andere goedkope optie voor soloreizigers en een unieke ervaring. Daar is het vrij normaal dat mensen gewoon binnenlopen zonder te reserveren, maar vantevoren reserveren is uiteraard beter. Check wel eerst of ze capsules voor dames hebben. Veel capsule hotels hebben nu ook aparte verdiepingen voor vrouwen. Vroeger was het enkel mannen.

1 like

Hostels in Japan moet je inderdaad ruim van te voren boeken als je 1 dag van te voren belt voor een plekje moet je echt mazzel hebben dat ze plaats hebben.

Maar in Japan kan je maximaal 3 maand van te voren pas boeken. Eerder worden de kamers niet vrijgegeven en zul je bezet zien staan. Als jij op 3 september aankomt dan kan je dus v.a. 3 juni boeken etc.

Altijd handig is als je een hostel hebt geboekt om een printje te maken van de routekaart van hoe te lopen naar hun hostel v.a. de metro! Dan vind je ze makkelijk anders vind je ze echt niet!

Inderdaad de K’s House hostels zijn super!