Hi allemaal,
Twee jaar terug zijn we voor het eerst naar Japan geweest, was super! Dit jaar gaan we weer 2,5 week, zin in!:zon02:
Het enige onhandige is dat we begin feb geboekt hebben (vertrek 6 april) en nu moeite hebben met hostels en een ryokan te boeken :
Ik vermoed dat we net iets te laat zijn? Ik begreep dat hostels etc 3 maanden van tevoren te boeken zijn en wij gaan al over 2 maanden.
Vorige keer waren we trouwens naar Tokyo, Kyoto, en Takayama en dagtrips naar Hakone, Nara en Kamikochi.
Dit keer hebben we in de planning Tokyo, Osaka, Koyasan, Kyoto en dagtrips naar Himeji kasteel, Hiroshima en missch het Miho Museum.
Voor Tokyo en Kyoto hebben we wel leuke hostels gevonden gelukkig. Alleen in Osaka en Koyasan lukt het maar niet om iets te vinden! Heel veel is volgeboekt en de rest vooral erg duur.
Het leek me gaaf om in Koyasan dan in een ryokan/tempel te verblijven maar het lijkt erop dat we daar gewoon echt te laat voor zijn. Hebben jullie nog tips? Is er anders ergens anders in de buurt van Osaka (of ergens anders op onze route) nog een mooie omgeving/plek om in een ryokan te verblijven, iemand ervaring? Ik zit al op websites zoals http://JapaneseGuestHouses.com en http://www.japanican.com/en/ en google me suf.
Vorige x verbleven we in een ryokan in Takayama dus we weten hoe bijzonder en gave ervaring het is, dat willen we zeker weer!
Ook een hostel in Osaka lijkt helaas niet te lukken. We willen graag een private kamer en geen dorm, maar hebben niet veel budget. Iemand nog een gouden tip voor een leuk hostel? Of zijn we echt te onhandig geweest door nog ‘last minute’ te boeken? We zijn benieuwd naar Osaka en daarnaast leek het ons een handige plek voor dagtrips naar Hiroshima en het Himeji kasteel.
We hebben er hoe dan ook zin in, maar hopelijk scoren we nog een fijn bed binnen ons budget:chin: Mochten jullie nog tips hebben, alvast bedankt!!
Hoi Marlene,
hou in ieder geval vol met zoeken. Het komt wel eens voor dat er weer kamers op internet verschijnen.
Voor Osaka zou je misschien je zoekopdracht kunnen verplaatsen naar businesshotels. Daar kun je ook redelijk budget zitten. Ik denk dat je dan wel in een iets hogere prijsklasse uit kunt komen, maar dan heb je in ieder geval wat.
Ketens van business hotels (waar ook genoeg toeristen komen) zijn bijvoorbeeld Toyoko-Inn, Super hotel, Route Inn en APA hotel.
Hi Rebecca,
Dank voor je antwoord, goed om te weten, ik zal blijven zoeken
Voor Osaka had ik idd gezien dat je business hotels hebt, wat duurder maar ook een mogelijkheid inderdaad. Namen die je noemt heb ik voorbij zien komen.
Inmiddels een vrij betaalbare benaderd of ze nog een kamer hebben, Hotel Sun Plaza, fingers crossed.
Qua ryokan geen Koyasan voor ons, alles zit vol. 2 maanden van te voren en te laat, dat blijft een beetje gek aan Japan maar das ook weer het leuke aan dit land ha
Ik ben nu op zoek naar een mooie onsen en hoop daarbij een ryokan te vinden dus we googlen nog even verder Mocht iemand hiervoor nog een tip hebben voor een mooie plek met bv outdoor hot spring? Ik ben aan het kijken naar dit lijstje; Asia Travel Stories - Lonely Planet.
Wordt vervolgd…
Let wel goed op bij het boeken op de grootte van het bed. Er zijn veel kamers met een semidouble bed (120cm) die je ook voor twee personen kunt boeken. Meestal is het het handigste om een twin (twee bedden) te boeken. Deze kamers zijn vaak ook iets ruimer.
De bezettingsgraad is over het algemeen aan de hoge kant, maar doordeweeks moet het normaal gesproken (als er geen bijzondere evenementen zijn) geen probleem zijn een kamer te vinden. Ik leg in principe vooraf altijd hotels voor m’n hele route vast, en als ik dan alsnog wil afwijken dan boek ik het ter plekke gewoon om. De meeste hotels kan je tot een dag vantevoren, en soms zelfs tot aan de inchecktijd, toch gratis annuleren. In een enkel geval maak ik in een drukke periode zelfs weleens een dubbele reservering voor twee hotels, zodat ik tot het laatste moment nog kan kiezen. Maar je hebt soms van die dagen dat echt alles vol lijkt te zitten, dat heeft me in Sapporo en Sendai twee jaar geleden nog twee wat duurdere overnachtingen opgeleverd. Waarbij het er overigens nog even op leek dat de Presidential Suite in een of ander chique hotel in Sapporo nog de enige beschikbare kamer was, voor de lieve som van 3.500 euro per nacht…
Zeker, Booking.com is ook mijn favoriete site voor hotels (even afgezien van Toyoko Inn, maar dat is pure gemakszucht), maar soms krijg je ook bij hun domweg geen geschikte resultaten terug. Of dus in een grote stad als Sapporo dus alleen die ene peperdure Presidential Suite, de rest zit vol. Ik ben toen gewoon in Google Maps gaan zoeken naar hotels in de interessante gebieden (in Sapporo dus rond het station, in Susukino of rond Odorikoen), en heb uiteindelijk een enigszins betaalbaar hotel (maar desondanks ruim dubbel zo duur als m’n op één na duurste hotel) gevonden dat via Expedia nog wel te boeken bleek, maar via andere boekingssites en ook de eigen site van het hotel niet meer. Maar dat was juist voor de dag van aankomst, dan moet je toch iets, na zoveel uur in een vliegtuig ga ik niet in een hotel in een of andere afgelegen buitenwijk zitten.
@azieazie, waar was dat, die prijzen? Zo goedkoop heb ik ze volgens mij alleen in Osaka gezien, het gebied ten zuiden van Shinsekai. Dat wordt ook wel gezien als het enige ghetto van Japan, met een zeer hoge concentratie daklozen. Nu is het echt niet zo’n gribusbuurt als dat dat zo doet klinken, maar toch wel iets om rekening mee te houden.
Bezettingsgraad is idd vrij hoog, voor mijn gevoel moet je met Japan wel alles een beetje van tevoren reserveren. Ik heb ook geen zin om in Japan zelf dan nog bezig te zijn met boekingen te regelen etc. In het verleden heb ik in m’n eentje gebackpackt in Zuidoost Azie, dan ging dat makkelijk en had ik meer tijd bv een maand. Nu reis ik met m’n moeder en wil ik de dingen gewoon geregeld hebben en alles uit die 2,5 week halen dus het is maar net hoe je reist natuurlijk…
Overigens lukt het natuurlijk vast wel ergens een slaapplek te regelen, maar wij willen dan graag een twin room en geen dorm. Ook zoeken we iets voor 4 nachten achter elkaar in Osaka, dat blijkt wat lastig (1 of 2 nachten in 1 hostel lukt wel, 4 nachten op een rij nog niet). En dan hebben we een beperkt budget en willen we in de buurt van een JR station zitten etc. Dus dat zijn de dingen waardoor het moeilijker werd/is.
Hostel in Osaka heb ik nog niet, maar een ryokan wel! We gaan nu naar Kinosaki (waar diverse hotsprings zijn en ook leuk bij de kust) en hebben daar een prachtige ryokan dus daar ben ik heel blij mee! Veel zin in
Via booking.com overigens geboekt, zeker handige en fijne website en gebruik het standaard. Overigens kan ik wel aanbevelen om Booking ook te gebruiken als begin. Ik zoek vervolgens de website van de ryokan of hostel zelf op en kijk dan naar de beschikbaarheid. Vaak is het bij booking dan al uitverkocht bv maar via hen zelf niet. Dus dat is een tip van mijn kant!
In Osaka vindt je niet veel hostels. Er zijn er maar een paar! Overigens zijn er wel genoeg hotels.
Ik boek altijd alles een aantal dagen van te voren via booking. Werkt voor mij perfect, maar soms is ook best lastig om wat te vinden.
Misschien dat je nog leuke hostels via hostelworld.com kan vinden.
Wanneer ga je precies? Misschien dat je net in een drukke periode gaat en alles daarom volgeboekt is. Ik woon zelf op dit moment in Osaka. Echt een geweldige stad!
Hi Wesley, ja sowieso volgens mij weinig hostels in Japan. Meer hotels idd, maar hostels zijn gezelliger vind ik!
Hostelworld gebruik ik idd ook. We gaan 6 t/m 22 april, dus bloesemtijd dus daar zal het inderdaad ook aan liggen!
Wat gaaf dat je in Osaka woont! Wat doe je daar, werk/studie? Heb je nog goeie insiders tips? en leuke website heb je!
Japan is echt een prachtig land. Heerlijk om hier te wonen. Ik woon net iets buiten in Osaka. Ik woon in Nishinomiya dit is een buitenwijk van Osaka. Misschien wat ver als slaapplek.
Technisch gezien is dat geen Tokyo, maar ligt dat net in Saitama. Op zich hoeft dat niet echt een probleem te zijn, maar het betekent wel dat je 20 minuten onderweg bent naar Ueno of 24 minuten (met overstap) naar Shinjuku, en naar de meer zuidelijke delen van de stad uiteraard nog iets langer.