Hostels vol, tips?

Wat is volgens jou DE plek om te slapen?! Ik wil idd geen overload aan backpackers want dan kan ik net zo goed niet naar China gaan haha… Ik wil China gevoel …

Goeie vraag!

Zou echt niet weten eerlijk gezegd ben nooit in een hostel hier geweest. Weet wel dat Dotonbori de bestemming is waar de meeste reizigers verblijven.

Nog even laten weten dat het gelukt is met een hostel in Osaka! of nou ja, het zijn 2 hostels geworden. Want 4 nachten in 1 hostel ging niet lukken helaas maar ach, ook prima zo.
De eerste twee nachten in Hostel 64 (http://www.hostel64.com) een budget design hostel, ziet er op de foto’s mooi uit.
De andere twee nachten in Bonsai Guest House (bonsaiguesthouse.com) volgens mij ook een leuk hostel :slight_smile:

En daarna dus door naar de ryokan in Kinosaki yes! De reis is nu compleet, alleen nog JR passen scoren. Dank nog voor de hulp iedereen:)

Mooi ziet er goed uit de hostels. Ziet er echt goed uit!

Marlene, mag ik je vragen wat gemiddeld per nacht kwijt in de twee en n halve week dat je er heen gaat? :slight_smile:

Natuurlijk! Wij betalen nu gemiddeld 25 euro per nacht per persoon in de hostels voor een eigen 2p kamer. Alleen de ryokan is 71,75 per persoon per nacht.

Dank je! Dus in een hostel in n bed op n zaaltje betaal ik vast minder ( hopelijk haha)

Voor dat geld moet je volgens mij in de meeste business hotels toch ook wel een 2p-kamer kunnen krijgen? Nu reis ik alleen dus heb daar niet zo op gelet, maar bij m’n laatste reis was ik voor een 1p-kamer, meestal inclusief ontbijt, gemiddeld net 40 euro kwijt. En dan zit je overal zeer centraal. Alleen moet je daar uiteraard weinig tot geen andere backpackers verwachten.

Hi, misschien maar mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar hostels vanwege de sfeer, gezelligheid, activiteiten die ze bieden, kleinschaligheid, jonge mensen etc. Business hotel lijkt me dan wat saai en minder leuk, maar das persoonlijk natuurlijk!

@azieazie, ja een dorm is zeker goedkoper!

Dat vind ik ook hoor, veel meer op toerisme gericht :slight_smile:

En thanks voor je info en antwoord!

Daar valt uiteraard ook wat voor te zeggen. Ik zie een hotel vooral als een praktische overnachtingsplaats, dus locatie boven alles, en verder gewoon het standaard comfort tegen een aangename prijs. Ik breng er toch zo min mogelijk tijd door: slapen, ontbijten en weer op pad…

Zoals eerder ook al wel gemeld zit ik vaak in een Toyoko Inn, het is toch wel heel aangenaam dat wanneer je eenmaal buiten een station al direct de grote blauwe neon-letters ziet, dat als je er binnen loopt je wifi al direct werkt, dat je de lichtknoppen in de kamer blindelings weet te vinden, dat je weet hoe de airco werkt, en meer van dat soort kleine dingen. Ook een nieuw hotel voelt zo direct als thuiskomen. Maar als je op zoek bent naar sfeer of contact met medereizigers, dan zit je er inderdaad verkeerd.