hoi ik ben robin, een gezellige spontane meid van 19 jaar!,ik zoek leuke jonge mensen tussen de 18 en de 25 om een paar weken mee naar japan te gaan!
het is altijd al mijn droom geweest om daar een keer naar toe te gaan!
dus wie gaat er mee?
Same story here, dus wanneer vertrekken we? :dope:
hahaha wanneer ik al het geld bij elkaar heb, ben nog aan het uitvogelen hoeveel ik ong nodig heb om niet te verhongeren daar, of het bij al een idee;) en wanneer wil je:P
Verhongeren (of liever gezegd het niet verhongeren) gaat geen probleem worden, op bakken noodles kun je gerust een paar weken leven Misschien is het juist voor mij beter om niet al teveel geld mee te nemen, ben bang dat ik het dan allemaal binnen no-time kwijt ben :s (ach wat lul ik nou, ga d’r gewoon lekker een fortuin uitgeven, waar zijn credit cards anders voor? :P) Ja en wanneer vertrekken…tegenwoordig heb ik weer last van het vervelende phenomeen school (hotelschool l’warden), maar voor japan vind k t niet erg om een module niet te halen, kunnen we altijd t jaar daarna weer inhalen (t intresseert me nu al allemaal niet meer zoveel, ojee… :vak01:) Maargoed, opzich zou t in de big vacation, juli/augustus ofzo, wel t beste uitkomen. Als de drang om naar japan te gaan voor die tijd nog niet te groot is geworden naturlich
hmmmm dan pas? vind dat wel een beetje laat hoor:S kan je echt niet eerder? hahahaa
ok, kerstvakantie it is!
wahahah meen je dat echt? of moet ik je nu gaan slaan:P:smirk:
Nee heb genade, niet slaan! (Zit nog onder de blauwe plekken van een ongelukkige botsing in een iets wat tipsy bui van vorige week :P)
Maar ach, waarom niet? Kerst + oud en nieuw in nl vind ik toch nooit ene reet aan, wil best wel eens zien hoe ze al die o-zo-gezellige feestdagen in japan doorkomen Alhoewel alles in een maandje regelen misschien wel n beetje kort aan is…
haha,ja idd, maar hoeveel hebben we ongeveer ndig, een ticket is rond 750(retour)
hoeveel heb je nodig o te overleven?
als het te kortdag is dangaan we erna, heb je geen vorarsvakatie? haha
Hey hey!
al meer plannen voor de voorjaarsvakantie? Ben ook wel geinterreseerd voor een weekje oid (ook hotelschool dus moet nog wel iets doen dit jaar :S)
hoor het wel!
Voorjaarsvakantie klinkt heel ok, alleen wel langer dan een weekje hoor, anders kun je niet eens normaal tokyo doorlopen
@jae: ook niet toevallig hier in t hoge noorden?
Is alweer een paar weken geleden dat hier gereageerd is, maar ik ben wel geinteresseerd (een jongeman van 22)!
Japan lijkt me simpelweg té hip en ik moet er eens naartoe.
Hmm ik weet niet meer hoeveel zakgeld ik bij me had voor Japan maar weet wel dat ik veel te veel bij me had omdat ik dacht dat Japan heel duur zou zijn.
ps. tip voor de reisdatum…helemaal begin april, dan staan de kersenbloesembomen in bloei en dat is zoo mooi !! En schitterend om te zien hoe de Japanners hier mee om gaan !!
Of in de herfst als de bomen weer de herfstkleuren hebben !!
Juni / Juli niet want dan regent het daar heel veel.
Je hebt minimaal een week nodig om de highlights van Tokyo te zien. De normale bezienswaardigheden kan je overdag doen en shoppen kan je savonds doen want de winkels zijn er tot 22.00 uur open elke dag. Nou ja het kijken naar de shoppers en de winkelstraten zijn al bezienswaardigheden op zich !
Hoeveel had je bij en hoeveel gaf je ongeveer uit per week?
En wat deed je voor het geld (ging je ook stappen e.d.)?
Altijd handig om te weten van te voren.
Hebben de mensen die erheen willen trouwens ook een hyves oid waarop je kan zien wie ze zijn en wat de interesses/hobby’s zijn. Het lijkt me wel leuk om van tevoren te weten met wie je eventueel erheen zou gaan.
Ik was ongeveer EUR 40 per dag kwijt (vervoer, eten en drinken) (de ene dag meer de ene dag veel minder)
Mijn verblijf was overal EUR 25 per nacht.
Ik ben niet gaan stappen omdat ik helemaal kapot was van een hele dag en avond op pad !
Ik had er in ieder geval op gerekend dat Japan veel duurder zou zijn, maar voor een dagje Amsterdam ben je meer kwijt dan een dagje Tokyo !
Mochten jullie meer willen weten over Japan (route om dingen te zien in Japan of tips om het nog goedkoper te maken…(die zijn er zat haha) dan hoor ik het wel.
Ik wens jullie in ieder geval een superreis toe !!
xxx
Moet zeggen dat dat me nog best wel meevalt, zeker het verblijf had ik veeeeel duurder geschat. Ff bij de ib-groep bijlenen dus, geen probleem Aber waar sliep je dan vooral eenelfje? Oh en k wil zeker wel een keer gaan stappen, helemaal gebroken of niet, ook dat wil ik wel een keer hebben meegemaakt.
En wat die hyves betreft, niet dat er echt veel boeiends opstaat, maar als je op romy terbeek zoekt kun je me niet missen
Stappen wil ik ook sowieso.
Maarre, de hyves geeft wel een aardige indruk. Komt iig over als een toffe dame. heb je al gekrabbeld(vies woord).
Ik heb in hostels geslapen omdat dat dus het goedkoopste is, gewoon kamer delen met anderen en je hebt voor EUR 25 overnachting !! De hostels in Japan zijn superschoon overal en leuk. Ook komen er mensen van alle leeftijden, ook ouderen zie je er en zelfs hele families (hostels zijn heel populair bij de Japanners zelf !! en dus vaak volgeboekt dus het nadeel is dat je je reis wel goed moet uitstippelen ivm met je verblijven in de diverse hostels.
In Tokyo is een geweldig hostel en dezelfde ervan zit ook in Kyoto. Beide helemaal super maar deze zijn ook het populairst !
In Takayama heb ik in een hostel gelogeerd dat was van een monnik dus er zat ook een tempel bij. Enige nadeel was dat je sochtends om 7 uur wakker werd gemaakt met Japanse muziek voor het ontbijt…maar daar kon je gewoon doorheen slapen !
In Koyasan was het hostel helemaal typisch Japans, schitterend !
In Hiroshima heb ik een hotel gevonden met een vage naam. Toen ik er aan kwam dacht ik van …uhhh wauw ! Het was een futuristisch zalencomplex en op de bovenste 2 verdiepingen hadden ze hotelkamers…het waren echt business hotel kamers met vanalles erop en eraan met badjas, slippers en de hele mikmak en kamer voor jezelf voor maar voor EUR 25 per nacht ! En 5 min lopen van het Peace Park !! Het heeft een hele vage naam dus vandaar dat mensen dit niet verwachten bij de naam. Maar veel backpackers hebben dit al ontdekt want het zit vaak volgeboekt.
De duurste accomodatie die ik had was bij Mt Fuji dat was een Japanese guesthouse voor 1 nachtje EUR 40.
Je kan er dus goedkoop overnachten maar het enige nadeel hiervan is dus dat Japanners zelf heel veel reizen door het land en dat dus deze hostels snel volgeboekt zitten. Om een plekje te hebben zul je dus ruim van te voren moeten reserveren. Het nadeel hiervan is dat je dus je reis min of meer helemaal moet uitstippelen en je dus niet echt vrij bent met ff zomaar ergens langer blijven !
Ook zul je merken dat als je nu bv checkt voor availibility voor bv 1 mei dat je te zien krijgt “no availibility”. Dit betekent niet dat ze al vol zitten maar om de een of andere reden geven de Japanners hun plaatsen pas 3 maanden van te voren vrij ! Dus voor 1 april kan je pas v.a. 1 februari gaan checken en boeken !!
Heel veel hostels zijn ook niet aangesloten bij een hostelwebsite. Die kan je het beste gewoon een fax sturen (heel simpel Engels schrijven) en vragen om bevestiging…Dit betekent dus dat je min of meer gewoon moet schrijven…Is my reservation OK ?
Dan krijg je vaak een faxt terug met alleen OK erop !
Ik heb ze wel gebeld maar dat werkt niet zo en met een fax met simpel Engels wel.
Het rare is dat die hostels helemaal geen creditcardgegevens vragen ofzo. Je krijgt alleen een fax met OK en thats it. In Japan aangekomen bleek dat al mijn reservering netjes waren geboekt ! Vond het dus wel vreemd hoe je een reservering maakt op die manier maar het werkte wel !
Ook moet je van elk hostel op het internet de plattegrond opzoeken en uitprinten anders vind je ze niet…in Japan redt je het nl. niet met straatnamen !
De hostels die op bv hostelworld staan hebben allemaal gewone stapelbedden en zijn dus gewoon “westers”, de overige hostels die er niet op staan zijn allemaal Japanse stijl. Dus op een Japans matras op de grond slapen met een kussen met pitjes erin. Maar helemaal geweldig.
Over het stappen…dit deden mensen voornamelijk in Tokyo.
De metro in Tokyo stopt al om 00.30 uur dus als je wilt gaan stappen moet je zorgen dat je dus voordat de metro stopt op je plaats van bestemming bent.
Wat de meeste Japanners doen is dan gewoon stappen en wachten totdat de 1e metro weer begint met rijden, want die beginnen weer vroeg.
Wat ook veel Japanners doen (toeristen kunnen deze plekken moeilijk vinden dus die moet je weten van horen zeggen). Is slapen in een Manga Cafe.
In een Manga Cafe kun je een hok/kamer huren waar je kan internetten en spelletjes spelen. Daar is een fauiteul waarin je heerlijk kan pitten. En kost niet duur voor een paar uur !
Ow ja taxi is het enige in Japan (Tokyo) wat extreem duur is !! Dus dat is af te raden en je redt het er niet mee want de taxichauffeurs kunnen bijna geen Engels …en aangezien Tokyo zo enorm groot is en ze niet met straatnamen werken om iets te vinden…kan een ritje een vermogen kosten !