Hotels

Eys,

Ik ga aankomende zomer met vrienden naar Bangkok en Phuket!
Ik vroeg me af: raden jullie aan vooraf hier een hotel te boeken via inet of kan ik het beste daar ergens een hotel binnen lopen en direct boeken?

THNX!

Hallo,

Het ligt eraan als je voor 4 of 5 sterren hotels gaat dan is het aan te raden om vooraf te boeken. Hun inloop tarieven zijn een stuk hoger dan dat je via internet boekt van tevoren.

Als je voor low budget gaat hostels en geusthouse dan kun je gewoon binnen lopen.

gr van Moira

Klopt: low budget: regel het ter plekke.

De duurdere hotels: boek van te voren via een van de hotelboeking websites, dus niet direct bij het hotel. De website van het hotel en de walk in tarieven zijn hoger dan de hotelboeking sites.

De website van het hotels zelf hoeft niet altijd duurder te zijn. Ik boek het soms via een andere website maar soms ook gewoon rechtstreeks bij het hotel.
Het is gewoon handig om rond te shoppen. Soms heeft het hotel zelf een hele goeie actie die ze nergens anders aanbieden en dan is het raadzaam om bij het hotel zelf te boeken.

gr van Moira

99 v/d 100 keer is het voordeliger om via een hotelboekingswebsite te boeken dan via de website van het hotel zelf.

Websites die ik regelmatig heb gebruikt en waar je wellicht wat aan hebt zijn:

www.asiarooms.com
www.agoda.com
www.directrooms.com

maar er zijn natuurlijk veel van dit soort websites te vinden.

Hallo,

Sorry maar ik persoonlijk ben het er niet helemaal mee eens. Ik verblijf alleen maar in 4 en 5 sterren hotels inmiddels al 2 jaar tijdens ons rondreizen. Ik vind ook regelmatig bij het hotel zelf goeie aanbiedingen.
Ik kijk altijd even op de website van het hotel en ga dan rondshoppen en ik heb toch vaak gehad dat het via hun eigen website goedkoper was. Er zijn zelf hotels die als je het ergens anders goedkoper vind dat ze het verschil plus 10 procent aan je terug geven.

gr van Moira

Moira,

Dat zal ongetwijfeld voorkomen, en het is natuurlijk alleen maar goed als iemand meerdere sites bekijkt voordat hij/zij een beslissing neemt.

Maar vrijwel altijd zijn de hotelboekinsgwebsites goedkoper dan de sites van de hotels zelf.

Hallo,

Ik schrijf dat ook dat ik zelf ook rondshop het is gewoon ervaring die ik heb opgedaan van 2 jaar rondreizen en boeken via internet. Het valt me gewoon op dat het niet altijd op gaat om te boeken via een tussenpersoon.

gr van Moira

Zoals al aangegeven door Steven en mij zal het ongetwijfeld wel eens voorkomen dat je via de website van een hotel goedkoper kan boeken dan via een van de vele hotelboeking-websites.

Echter, door mijn eigen reiservaring en jarenlange werkervaring in de reiswereld weet ik dat je bijna altijd goedkoper uit bent via een van de hotelboeking websites.

Maar mocht je hotels weten die je via hun eigen website goedkoper kan boeken of die een mooie aanbieding op hun site hebben staan, dan horen wij het graag ! Kunnen wij er volgende keer ook gebruik van maken :slight_smile:

Hallo,

Ja is goed zal het laten weten. Het is de ervaring die ik heb opgedaan met reizen. Ik kijk ook altijd even naar nieuwe hotels die hebben heel vaak openingsaanbiedingen die zijn altijd geweldig.
Zo hebben mijn man en ik ooit in het Tara Angkor Hotel in Siem Reap gezeten een zeer mooi hotel in een suite voor 60 euro per nacht die normaal vele male duurder is.

gr van Moira

Check ook eens op www.booking.com via hun gereserveerd bij het Amari boulevard hotel, 2 soi 5 Sukhumvit road een superior room THB 3199 per dag inc. ontbijt, kan namelijk ook zonder ontbijt kiezen, verblijf rond half augustus.