thailand boeken of zelf regelen?

hey guys and girls.
we gaan november weer naar thailand.
het word voor h et grootste gedeelte dezelfde reis als 3 jaar geleden.paar eilanden eraf en nieuwe erbij. we hdaan toen geboekt bij thailand online.
helemaal super.ze weten precies de mooie plekkies/
maar goed. voor het grootste gedeelte wisten we dus welke hotels we wilden hebben.,heb eerst een offerte gevraagd deze keer./en wilde wel eens weten wat ik kwijt zou zijn als ik de hotels zelf ging regelen.
was wel verbaasd want toen ik op de helft was met hotels boeken was ik al duurder uit.rarara hoe kan dit?iedereen zegt steeds dat je goedkoper uit bent als je het zelf regelt.

Grote touroperators krijgen bij bepaalde hotelketens ‘kwantumkorting’, extra korting omdat ze veel kamers afnemen. Dat kan een hoop schelen!

Ook krijg je wanneer ter plekke boekt soms korting op de geadverteerde prijs (maar soms is deze juist goedkoper).

Als je perse in de hotels wilt blijven die je nu in je hoofd hebt, kun je wellicht beter boeken bij thailandonline. Zelf bepaal ik tijdens mijn reis het liefst pas waar ik hoe lang blijf. Mijn ervaring is dat er in elke hotelklasse altijd wel een kamer te vinden is, ik bind me niet vast op het hotel van eerste keus. Als je op die manier reist, dan is zelf regelen goedkoper. En flexibiliteit is onbetaalbaar :slight_smile:

Je MOET echt daar gewoon zelf iets boeken. Scheelt echt veel t.o.v hier boeken. Vorig jaar via bookings.com wat geboekt en komt veel duurder uit dan dat je gewoon daar boekt.

Maar juist DIE hotels kun je meest beter mijden!
Vol met toeristen die van niks weten. Afzettersprijzen voor alles wat er verder wordt aangeboden.
Je vergeet een belangrijk ding te melden: WELK type hotel/guesthouse je eigenlijk voor ogen hebt. Als ik hiermee iets geheel onbegrijpelijks zeg-lees dan eerst eens een reisgids.
Omdat veel mesen hier bonnefooien op low-budget nivo-juist die plekken komen in geen enke res-systeem voor. En er is ook in high-season zoveel plek, dat je altijd wat vindt. Maar dat brengt paniek in velen ogen, en angst etc-dus als je daar niet tegen kan, doe dat dan niet.
of probeer de Aziatische sites-als asiarooms of agoda.

Tja, er zijn mensen die grote hotels en bijbehorende faciliteiten WEL leuk vinden. Ieder zijn ding, BKKflyer.

(Persoonlijk zit ik ook liever in een guesthouse of B&B met maximaal 10 kamers…)

In zijn algemeenheid ben je bij een boeking bij het hotel zelf (online of walk in) duurder uit dan bij de hotelboekinsgssites als Agoda, Sawadee, etc. Dat gelft voor de 3 sterren hotels en duurder, voor goedkopere hotels en zeker voor de guesthouses ben je meestal goedkoper uit bij een rechtstreekse boeking.

:chin: Ik zal in Thailand boeken en dan een kamer boeken niet zo als in Nederland per persoon betalen maar voor een kamer en in onderhandel over de prijs bevalt het niet er zijn vaak wel alternatieve slaap mogelijk heden in de buurt. :thailand::cambodia: