Wij gaan juli volgend jaar voor een maand naar Thailand.
Ik heb mijn reis al uitgestippeld en een aantal hotels vanuit Nederland besproken.
Ik hoor van verschillende mensen dat je in Thailand zelf de hotels moet bespreken. Het is dan goedkoper.
Ik hou van zekerheid en vind het wel makkelijk om te weten waar ik terecht kom.
Als je van zekerheid houdt dan moet je gewoon van te voren boeken. Als je gewoon bij hotels binnenloopt kan het tarief juist hoger zijn dan via een reservering. Kleine guesthouses zijn over het algemeen goedkoper maar daar zijn de faciliteiten dan ook naar, vaak kun je deze ook niet vooraf reserveren omdat ze geen website hebben of aangemeld zijn bij een bookingsite.
Wij zijn dit jaar ook rond die tijd naar Thailand geweest. 2 Volwassenen en 2 volw kinderen. Wij hadden de helft van onze reis in Nederland al geboekt en we zouden de rest in Thailand doen. Als ik weer ga boek ik echter alles vanuit Nederland. Binnenlopen bij een hotel is niet goedkoper en vanuit Nederland heb je vantevoren meer tijd om alles betreffende het hotel eerst uit te zoeken. Als je eenmaal in Thailand bent, ben je zo lekker op vakantie dat je helemaal geen zin hebt om veel tijd achter je laptop of iets dergelijks door te brengen.
Als je met de trein naar Chiang Mai gaat dan zou ik die ook vantevoren boeken. Wij hadden de trein heen vanuit hier geboekt, fantastisch.( wij deden het via Viengtravel) Schoon en koel. Terug echter was de nachttrein voor een week volgeboekt en moesten we fancooled nemen. Echt heel smerig, alles kapot en de vlooien sprongen rond.
Veel plezier met je voorbereidingen!
Heel erg bedankt voor jullie adviezen. Wij gaan ook naar Chiang Mai en zullen nu zeker de reis van te voren boeken.
Hebben jullie nog tips voor hotels in Ko Samui, Ko Phanang en Koh Tao?
Wij gaan in juli met het gezin bestaande uit 2 volwasenen en 2 pubers.
Wij gaan in januari voor een maand en hebben ook haast alle overnachtingen van te voren geboekt. Een paar laten we open omdat ons programma rondom die dagen nog niet precies vast staat. En wij hebben geboekt bij booking.com waar de meeste hotels ook nog eens tot een paar dagen van te voren kosteloos annuleerbaar zijn. Dus mocht het programma wijzigen…
Succes met je voorbereidingen!
Wij hebben wel de ervaring dat guesthouses veel goedkoper zijn dan hotels. Wij boekten steeds rechtstreeks bij het guesthouse. Dat is ook steeds goed gegaan.
Als je een guesthouse of hotel voor een mooi prijsje kunt vinden op het internet, dan kun je gewoon boeken lijkt mij.
Wij hebben alleen het hotel bij aankomst in Bangkok geboekt. De rest allemaal ter plekke.
Ligt ook aan het seizoen waarin je gaat reizen. Een voordeel van via internet boeken is dat je recensies kunt lezen van diverse slaapplekken en dan je conclusies kunt trekken. Dat gaat niet erg makkelijk als je op bestemming aankomt.
Thailand is HET land om op de bonnefooi te bereizen. Vooraf reserveren is slechts in de hoogtijdagen ( 10 dec-10 jan) echt nodig.
Het is voor mij belangrijk om ergens anders heen te gaan, als ik in een bepaalde stad ben uitgekeken,
en niet omdat ik volgens de planning morgen er al heen moet.
Ik weet echter wel in welk hotel of guesthouse ik terecht ga komen. Ik bereid dat in NL voor, per stad noteer ik twee overnachtingsplekken.
Een favoriet en een backup, de backup heb ik zelden nodig, want ik reis buiten de genoemde datums.