Hotels vooraf boeken november/december?

Ik ben van plan om van 23 november tot en met 16 december 2010 rond te reizen in Thailand (route wordt waarschijnlijk Bangkok, Doi Khun Tan National Park, Chiang Mai, Sukhothai, Ayutthaya, Phimai, Phanom Rung, Khao Yai National Park). Is het in die periode nodig om hotels vooraf te boeken, of lukt het ook prima om ter plekke iets geschikts te vinden? Als vooraf boeken nodig is, hoe lang van tevoren wordt dit aangeraden? En is het eigenlijk erg druk in die delen van Thailand in deze periode?

Hallo,

Dat ligt eraan of je naar 4 a 5 sterren hotels wilt die zijn als je die van tevoren boekt goedkoper dan dat je zomaar binnenloopt. Ga je voor low budget dan kun je dat gewoon doen als je daar bent en binnen lopen.

1 like

Ik lees nochtans op enkele plaatsen dat het in december nogal druk wordt om wille van het hoogseizoen in de meer budgethotels. Ik vertrek op 11 december en ik begin voor een stukje te stressen dat er niet meer veel vrij zal zijn.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om alvast 1 nacht vooruit te boeken in een guesthouse in bkk en daarna rond te kijken,bkk kan inderdaad behoorlijk druk zijn rond december maar het is ook een zeer grote stad met zeer veel hotels.guesthouses en hostels. In de rest van Thailand zal je zeer waarschijnlijk geen moeite hebben met het vinden van een goede kamer.Zelf boek ik eigenlijk nooit wat van te voren en het heeft me al op hele leuke plaatsen gebracht :wink:

hier hoef je je niet druk voor om te maken er is altijd wel een slaapplaats te vinden alleen met kerst en met oud en nieuw is het in bangkok en op de populaire eilanden wel erg druk en is boeken vooraf wel aan te raden

Dat ben ik nu van plan. Alleen een goeie B&B of Guesthouse vinden… Geen aanraders? :slight_smile:

om een goed guesthouse te adviseren is het wel handig om te weten waar je allemaal naartoe wil gaan :vak02:
maar dan kan je beter een nieuw draadje openen of eens rond kijken hier op het thailand forum er worden al vele guesthouses aangeraden door het hele land

Och gewoon Bangkok, en vandaaruit naar Cambodja. Eigenlijk zou er een sticky met hotel/B&B/Guesthouses moeten zijn. Want ik denk dat dat wel veel mensen interesseert. Nu vind je een tocpic met 5 replies hier, 9 replies daar… Het zou beter eens gebundeld worden. Maar ja, that’s just my 2 cents :slight_smile:

dit komt doordat mensen meestal een nieuw topic openen en zelden doorgaan in een al bestaand of info vragen over guesthouses in topic’s met een geheel andere titel dat is inderdaad verwarend, voor Bangkok kan ik je lamphu house willen aanraden dicht bij kao sam road (kleine 10 minuten lopen) maar heerlijk rustig gelegen http://www.lamphuhouse.com/default.htm