Kerstvakantie naar Thailand, moet ik hotels al boeken?

Hoi allemaal,

Wij gaan 17 dec tot 7 jan. naar Thailand. Nu ben ik gewent te gaan waar de wind me brengt en niks vooraf te boeken. Maar nu met de kerstvakantie en mijn zoon van 6 mee begin ik toch te twijfelen of ik niet hier en daar een hotel moet boeken om teleurstellingen te voorkomen. Wie o wie heeft hier ervaringen mee.
We gaan richting kanchanaburi, ayuthaya, hua hin en prachuab kiri khan.

Pippa

Hoi Pipa.

Ook in de periode die je aangeeft kan je prima zonder van te voren alles te boeken heen gaan hoor. Ben zelf afgelopen december en januari 24-12 t/m 18-01 geweest (het jaar daar voor ook) en overal was nog plek genoeg. De enige keer dat we even wat hotels af moesten was 31-12 toen was het redelijk vol overal (BKK) Maar in Hua Hin totaal geen probleem. Lekker vooruitzicht trouwens :wink:

Hoi pippa,

Wij willen volgend jaar kerst gaan en zijn op zoek naar ervaringen met het kopen van vliegtickets. Vanaf wanneer kun je ongeveer boeken en hoe duur kwamen jullie uit?

Fijne vakantie!:vak02:

Groetjes,

Manon

Hoe vroeger hoe beter,zou je tickets al in maart boeken voor december 2012!Het schilt wel veel in prijs,2 jaar geleden had ik met Swiss-air een vliegticket voor 690euro!! Had voor dezelfde ticket moeten betalen in december voor 910 euro!De tickets voor december zijn wel vrij duur,er worden dikwijls wel prijzen gevraagd rond de 1050 euro!

Thanks voor je antwoord. Als ik het goed begrijp vroeg boeken dan kun je wel tickets vinden rond de 700 euro?

Nou ik had ze toen gevonden op joker.be(690eurokes)
Kijk eerst eens vanaf eind Januari op deze site voor december 2012.
Natuurlijk zijn vertrekken op een dinsdag of een donderdag intressanter dan in het weekend.
Zou zeggen een beetje spelen met je data’s!

1 like

Okay bedankt zal het in de gaten houden, zijn de prijzen rond kerst vergelijkbaar met de prijzen in augustus? Of ligt kerst nog hoger… (dan kan ik alvast wat rond neuzen) maar volgens mij moet je het sowieso hebben van speciale aanbiedingen ofniet? Houdt dat in dagelijks alles checken?

Sorry voor mijn laattijdige berichtje(was ff een stukje gaan eten)
Nu Manon omdat je niet de hele dagen je bed moet maken(bij manier van spreken)om te zien waar je goedkope tickets kunt vinden,kan je beter je inschrijven bij sommige reisbureaus voor de maandelijkse promoties nieuwsbrief!(het is gratis)
vliegtarieven.nl joker.be eebookers.nl connections.be
Ook je laten inschrijven bij de luchvaartmaatschappij Air Berlin.
Je krijgt nadien elke keer een mailtje met promotietarieven voor tickets naar Bangkok.
Ik vrees dat je nu geen goedkoop ticket ga vinden onder de 1000euro!(december) normaal,ik zeg normaal als je boekt in Augustus schommelen de prijzen wel rond de 820 à 850 euro.
Nu het beste wat je kunt doen is contact opnemen met de forumbeheerder krungthep ,die zit in de reissector.
Zou zeggen suc6 met je speurtocht naar goedkope tickets,Manon!
groet:georgessiam.:chin:

1 like

Zit momenteel in Thailand Hotel boeken dag bij dag is geen probleem
Groet

Vroeg boeken is geld besparen. Heb in mei geboekt bij China air rechtstreeks van Schiphol naar Bangkok voor 650 euro 3 maanden geldig .

Nu de meeste problemen kun je verwachten de laatste week van December(goedkope guesthouses a rato van 150 bath zal men moeilijk kunnen vinden)
Natuurlijk boeken bij de betere hotels,geen enkel probleem voor die tijd van het jaar.

Hoeft ook geen probleem te zijn, er is altijd nog wel wat te vinden. Maar vergeet niet dat veel mensen hun vakantie naar Thailand dit jaar hebben uitgesteld of geannuleerd vanwege de overstromingen die hier geweest zijn.
Rondom kerst en Oud & Nieuw zijn er wel al veel hotels en resorts die vol zitten. Ook treinen rondom kerst en het nieuwe jaar zitten al heel erg vol.
Daarnaast zijn de middenklasse en duurdere hotels vrijwel altijd goedkoper als je deze van tevoren via een reisagent boekt, dan als je zomaar naar binnen loopt bij zo’n hotel. Walk-in tarieven zijn een stuk hoger.

Zelfs bij een aantal van de betere hotels op de eilanden heb ik de laatste dagen al problemen gehad rond kerst en nieuwjaar. Helemaal vol, of ze willen de laatste kamers niet via een reisagent verkopen, maar aan walk-in klanten omdat ze daarmee meer kunnen verdienen…

Ligt aan je vertrekdatum. Dit tarief heb ik ook vaak verkocht, maar t/m 10-15 december liggen de basistarieven lager…daarna gaan ze omhoog en ben je dus meer kwijt.

Natuurlijk op de eilanden kan je beter van tervoren Boeken Dave,volkomen mee eens.Weet je toen ik in Koh Samet was,kon ik alleen maar voor 5 dagen boeken,weekend was alles volzet.
Maar mijn antwoord was gericht op Bangkok,natuurlijk hangt dit ook vanaf waar je in bkk een hotel of guesthouse wilt boeken.
Denk voor de duurder hotels,dat je gemakkelijk gesteld geraakt,dan zoals ik al van tervoren vermeld had de goedkopere kamers a rato van 150 bath.
groetjes:georges.:dag:

Dat heb je nu ook weer, vooral rond Oud & Nieuw…minimum verblijf verplicht van 5 of 7 nachten…
En veel duurdere resorts berekenen ook belachelijke prijzen voor verplichte diners op kerstavond en galadiners op oudejaarsavond…heb al prijzen voorbij zien komen van 6000 Baht p.p.
En of je er nou gebruik van maakt of niet, betalen moet je…

Tsja ik noem dit geldklopperij!zeker niet weggelegd voor mijn beurs.:smiley:
ff off topic:al plannen voor kerstavond en nieuwjaarsavond Dave?(vuurwerk gaan bekijken?)

Kerstavond wellicht in Khorat met vriendin…de volgende dag naar Phanom Rung…(maar kan nog altijd wijzigen).
Oud & Nieuw…of met de manager en zijn familie vieren of de stad in…