Hotels vol rond kerst?

De vliegtuigen naar Thailand zitten rond december vol.
Geldt dat ook voor hotels e.d.?
Ik reis van half december tot eind januari door Thailand maar heb nog geen zin om me vast te pinnen aan één of andere route waar de overnachtingen al vastgelegd zijn. Wel ben ik van plan om eerst naar het noorden te gaan (bij Pai boven Chiang Mai zouden mooie trekkings te doen zijn) en daarna duiken (andaman?, Kho Samui?).

Maar mijn vraag is dus of het nodig is om nu al overnachtingen te reserveren i.v.m. de drukte in december.

groeten,

Henri

Hoi Henri,

December is altijd wel hoogseizoen, maar is er altijd nog wel een hotelkamer te krijgen alleen kost het wellicht wat meer moeite (en zijn de prijzen hoger dan in bijv. april).

Voor een goede duikschool op Phuket (Andamaanse Zee) kan je hier eens kijken:

De eigenaar van dit duikcentrum is Nederlands en kan je waarschijnlijk verder op weg helpen wat duiken betreft !

Is het de eerste keer Thailand of ben je al vaker geweest ?

Dag Dave,

voor jou waarschijnlijk onvoorstelbaar, maar ik ben nog nooit in Thailand geweest! Maar ik ga de schade nu dan inhalen. Lekker bijna anderhalve maand door Thailand, van dag tot dag bekijken welke richting ik eens op zal gaan. Ik reis voor het eerst op deze manier en ik ben een beetje bang dat dit verslavend zal zijn. Maar ja, dat zie ik dan wel weer.
De website van de duikschool ziet er veelbelovend uit, alleen heb ik het idee dat Phuket het Benidorm van Thailand is, wat ik niet echt aantrekkelijk vind.
Thailand lijkt me geweldig vanwege de rust die het boedisme uitstraalt. Ik heb me niet echt geweldig voorbereid, laat me lekker verrassen:) .

Bedankt voor je reactie,

groeten,

Henri

Nee hoor, Patong (een van de strandplaatsen op Phuket) is het Benidorm van Thailand. Er zijn op Phuket schitterende stranden te vinden zonder veel mensen, en om te duiken is Phuket het beste vertrekpunt wat je maar kunt vinden. Phuket is een groot eiland, Benidorm is een plaats net als Patong, dus je kutn die 2 echt niet met elkaar vergelijken.

Accommodatie: je vindt altijd wel iets, hou er alleen rekening mee dat het hotel van je keuze misschien niet meer beschikbaar is. Maar zeker in de eenvoudigere categorie zijn altijd wel plaatsen te vinden.

Hi Henri,

tijdens de kerst en oud en nieuw gaat de hele wereld aan de wandel - In Thailand kan je echter voldoende hotels voor een overnachting. Er kunnen wel eens hotels zijn die tijdens de “kerst” of met “oud en nieuw” een zogenaamde “compulsory dinner” verplichten tegen absurde prijzen. Dus wel even navragen als je ergens binnen loopt.

Groet,
Joe

dag mannen

bedankt voor jullie reactie.
Ik ga 't nemen zoals 't is, komt goed.
Nog een paar nachtjes slapen en ik ben er!!!

Hallo Henri,
Ik ga zelf iets later, van 21/12 tot en met 12 jan. Ik had bedacht dat het me fijn leek om met oud& nieuw op een eiland te zitten en ik heb gemerkt dat heel veel hotels dan al vol zitten. Met veel moeite heb ik van 27/1 tot 2 januari op Koh Phangan iets gevonden (coconut village was nog vrij, geen zeezicht maar ach…het ziet er erg fijn en tropisch uit :-))
Goed plan om ook naar het Noorden te gaan, het is erg mooi. Als je nog iets noordelijker gaat dan Chiang Mai, wat vrij toeristisch is, dan logeer je echt midden in de natuur. Ik heb overwogen om daar kerst te vieren maar dan moet ik wel een erg lange afstand in een korte tijd op en neer afleggen dus ik blijf waarschijnlijk even hangen in Kanachaburi, ook heel relaxed, voordat ik naar het Zuiden ga. Ik kreeg een hele leuke reactie van een guesthouse in Chiang Dao (Chiang Dao Nest), volgens mij een hele mooie plek helemaal in het Noorden. Dit zat helaas ook vol, maar die wist nog wel een paar mooie locaties.
Het voordeel van van tevoren plannen is dat het veel energie scheelt met reizen. Maar de vrijheid is natuurlijk ook wel heerlijk…
Veel plezier!
Groetjes, Sandra