Net geboekt, dus van half December tot begin Januari lekker rondreizen in Thailand.
Wat ik me afvroeg:
Afgelopen winter reisde ik zo rond oud en nieuw in Australie…
En ook rond Chinees Nieuwjaar in Vietnam en 2 x bleek het in die periode vrij lastig om dingen te boeken.
Zo waren in Sydney bijvoorbeeld veel hostels afgeladen, en werden in Vietnam de treintickets ineens 2x zo duur.
In principe vind ik het niet erg iets meer te betalen, maar kan het zijn dat het op sommige plaatsten moeilijk wordt een bed of vervoersmiddel te vinden in de periode rond kerst/oud en nieuw?
Heeft iemand bijv. ervaringen van vorig jaar?
En verder…Genieten ga ik toch wel hoor!
Leuk forum trouwens!
Het is iets beter zoeken, maar moet te doen zijn , als je tijdens die tijd van plan bent om op een eiland te zitten is het wel verstandig om alvast een accommodatie te regelen.
dit hier is Thaild=geen VN, of OZzieland.
dave geeft de sitatie juist wer. je vindt altijd wel wat-maar het kan duurder of op een ongemakkelijke plek verder weg zijn.
dilemma, net als in VN;als je op echt heel supergoedkoop koerst, dan nemen die-en zijn trouwens ook niet in staat-om reserveringen te regelen. De plekken die op bekende sites (die de goedgelovige nognietweter meent te vertrouwen) als hostelz, hostelbookers etc staan zijn nog goedkoop, nog plenty, voor THailand, en worden vaak beheersd door die slechtengels bouwende australiers. Dus; in die bekende reisgids-in elke straat waar diverse guesthouses staan (NIET op het misleidende woord hoStel afgaan)-vind je er nog dozijnen andere.
OVerigens: naar mijn eigen ervaring begint het drukke bekpekseizoen hier pas later in Jan-febr en maart zijn vaak de drukste tijd-wat madam guesthouse me ook weer bevestigde. het is nu zeer, zeer rustig.
Ik geef de mensen altijd raad om een guesthouse te boeken,rond 11:30am,als je naar een eiland gaat,dan is het verstandig om van tevoren te boeken,zoals onze goede vriend Thomas al heeft vermeld!!Ikzelf ga in December terug naar Thailand en ik weet moest ik naar koh samet gaan zonder van tervoren te boeken dat ik problemen ga krijgen,vooral in het weekend mag je het vergeten.Dit om voor geen verassingen te staan heb ik mijn vriendin ingeschakeld om te booken!!gegroet:georgessiam
en dan herhaal ik nog eens-want ik zit nu in een internetshop nabij de BKKse uni=RamKamHeang: zeker de helft van de ECHT goedkope huisjes doet en neemt geen reservaties aan. en die hebben ook geen webiste of wat dan ook. Soms willen ze wel eens via de mobile fone wat welwillend zijn-maar dat is dan enkel voor klanten die ze al kennen. dus als je dat graag wil-dan kies je dus meteen voor duurdere plekken.
Samet is tiepies een eiland waar wat beter verdiende Thai-uit BKk en zo-voor weekend en korte vakantie heen gan-buiten die tijden ook zeer rustig.
Ikzelf heb altijd een voordeel dat mijn vriendin die zaken regelt,en als ze er niet aan uit kan,dan kan ze altijd rekenen op haar nicht die in de reissector werkt.Dus ik zie geen enkel probleem voor mijzelf!Natuurlijk is het moeilijk om van tervoren een logement te boeken op koh samet,het internet is daar nog niet goed ingeburgerd.Maar als je in de week daar na toe trekt,heb je geen problemen om logement te vinden,het weekend dat is een ander verhaal!!g.s
Let ook nog even op de hotelprijzen voor zover je van een hotel gebruik maakt. Die willen met de feestdagen (de westerse dan) ook daar een pittige toeslag vragen. En de prijs-kwaliteitverhouding wil nog wel eens zoek zijn. Veel succes.
ook heb je met kerst en oudjaars avond vaak een verplicht diner in een hotel dit is vaak het zelfde als de andere dagen met wat extra muziek of andere entertaintment erbij maar dan wel voor 4 of 5 keer de normale prijs bij guest houses heb je dit eigenlijk nooit daarom zoek ik zelf zeker rond ie dagen naar een goed duesthous
in elke klein beetje toeristische plek word er vuurwerk afgeschoten tijdens de westerse jaarwisseling en persoonlijk vind ik het daarom wel leuk om op een heel toeristische plaats te zijn dan
zeker omdat ik deze dagen normaal altijd hier in nederland met mijn familie doorbreng en in thailand met mijn schoonfamilie maar die vieren het alleen maar voor mij dus daarom ben ik graag op een plek met veel westerse mensen