Op de bonnefooi naar Thailand in december?!

Hallo allemaal!
Ik wil in december 2008 samen met mijn vriend naar Thailand. De bedoeling is dat we alleen een ticket boeken en twee overnachtingen in Bangkok. De rest willen we gewoon ter plekke regelen. Is dit haalbaar in december?
Ik hoorde nl dat Thailand een van de makkelijkste landen is om te reizen, maar dat het in december lastiger is.
Ben benieuwd!!!
Groetjes!:chin:

hallo, thailand is idd een van de makkelijkste landen om te reizen en volgens mij ook een van de mooiste. December is een drukke maand in hotels, guesthouses, etc maar ook dan is het nog heel goed te doen alleen kan het rond kerst en oud en nieuw wat lastiger om een goede slaapplaats te vinden maar het is mij elke keer als ik er was toch goed gelukt ik weet niet waar in thailand je heen wil gaan en voor hoe lang maar als er minder toeristische plaatsen tussen zitten zou ik daar naar toe gaan rond kerst.

alvast veel plezier toegewenst
groetjes dirk:chin:

Afhankelijk van waar je bent rond de Kerst en Nieuwjaar kan het heel druk zijn en is het soms moeilijk om een hotelovernachting te boeken. In de drukke plaatsen kunnen ze je verplichten te betalen voor Kerst en/of Nieuwjaarsdiner. Koringen zijn als je ter plaatse boekt heel normaal, dus altijd naar specials vragen
Veelplezier
Peter

Ik ben in december 2005 en in december 2006 in Thailand geweest zonder iets vast te leggen, en dat was beide keren totaal geen probleem!

Kerst- en nieuwjaarstoeslag is met name iets voor middenklasse en duurdere hotels, in backpackershotels heb je hier geen last van :wink:

De overnachtingen zijn wel te doen, maar in sommige national parks
is het toch handig om vooraf te reserveren, vanwege de drukte, of geld
moet geen probleem zijn.
Als je met de nachttrein wil reizen, adviseer ik je zeker om een paar
maanden van te voren te reserveren, dit geldt ook voor de binnenlandse
vluchten. De goedkope vluchten zijn snel volgeboekt. Wij konden vorig
jaar moeilijk uit Chiang Mai wegkomen, zowel met de trein als met
het vliegtuig. Dit vanwege een grote beurs in de stad.

Groet Mascha.

Hoi :chin:,

Ik ben in december 2004 in oa Thailand geweest en vond het supermakkelijk te regelen allemaal:nod:! Wij hadden ook alleen een ticket geboekt en de rest ter plekke geregeld. We hebben er ook oud&nieuw gevierd en vonden op de laatste dag, 31e, nog een slaapplek maar met wat meer moeite. Ik ben ook in maart 2006 in Thailand geweest en vond het net zo makkelijk reizen als ik december 2004!!
Het is ook makkelijk om zelf een overnachting te regelen in Bangkok als je daar bent. In de backpackersstraat Kho Sanroad zijn volop mogelijkheden en je spaart zo ook weer geld uit! Veel plezier:vak02:

Sawadee-ka,

Ik ben enkele dagen terug na een heerlijke vakantie in Thailand.
Dit was de derde keer en heb nog nooit iets van te voren geregeld…
Ook met Kerst en oud en nieuw geen enkel probleem ondervonden. Hangt er denk ik een beetje vanaf wat je wensen zijn en welke plaatsen he bezoekt.

ENJOY groetjes Jolanda

Echt tof dit!
Nog nooit op een forum als deze gezeten, wat betreft het wel of niet boeken van te voren is me in een paar dagen een hoop duidelijk geworden, GEWOON DOEN!!!
Bij de reisbureaus zaten ze toch meer te ‘mauwen’ en het is niet allemaal even duidelijk. Dan heb je toch veel meer aan diverse ervaringen.

Als iemand nog meer tips heeft, let me know!!!
Ik ben een leek wat dat betreft dus alle info is welkom.

Thanxx, gr Marianne

Hey Marianne,

Ik ben ook twee keer in Thailand geweest zonder ook maar iets te regelen en dat was echt totaal geen probleem. Geloof alsjeblieft die reisbureaus niet want die willen alleen maar aan je verdienen. Uiteindelijk is het toch het allerleukst als je alles lekker zelf bepaalt? Ik vond het zelf wel lekker om voor je aankomst, dus vanuit Nederland, alvast een hotelletje te regelen voor je eerste twee nachten. Dan kan je even lekker bijtanken van de lange vlucht en een evenutele jetlag.

Veel plezier in ieder geval!

Ik sluit me aan bij Tomato. Het is soms moeilijk wanneer je iemand wel en niet kan vertrouwen als ze zeggen dat alles volgeboekt is of niet. Zij willen inderdaad gewoon dat je de reis bij hen boekt en het liefst helemaal compleet vlak na aankomst t/m vertrek. Zelfs de goed aangeschreven TAT in Bangkok probeerde dat bij ons. We hebben alleen voor op Ko Samui 1 nacht geboekt toen we in Bangkok waren tegelijkertijd met de vlucht, omdat het anders moeilijk zou worden, maar het kwam ons ook wel uit omdat we geen zin hadden 's nachts op pad te moeten. Volgende dag een leuk ander adresje gevonden.
Bedenk wel dat je in het hoogseizoen niet gauw een luxe plek hebt in de trein naar Surat Thani, misschien wel in de 3e klasse?

Ik ben zelf met mijn vrouw twee maal op de bonnefooi naar Thailand geweest. Ik heb in Nederland via internet alle hotels gereserveerd. Wij wisten nl waar en wanneer wij ergens zouden overnachten. Voor een retourticket kan ik je twee sites aanraden, te weten BM air en 333 travel. Zij bieden tickets aan in combinatie met een of twee overnachtingen in Bangkok. Hoe eerder je trouwens boekt, hoe goedkoper je ticket is. Als je nu al weet wanneer je gaat, zou ik gelijk boeken. Kan wel honderden euro s schelen per ticket. Succes. Mocht je nog vragen hebben, mail me dan op [EMAIL=“corduran@hetnet.nl”]corduran@hetnet.nl

Ik ben vorig jaar enkele weken naar Thailand geweest en heb niks op voorhand geregeld, zelfs de eerste overnachting niet en we kwamen om 5u 's ochtends aan in Bangkok. Eventjes later lagen we al te bekomen van de jetlag op het bed van een guesthouse. Op voorhand iets boeken is dus echt niet nodig!

Bovendien ben je dan vele vrijer en kan je ter plekke kiezen wat je doet en waar je slaapt enzo.

Thailand is top!!! Veel plezier daar :smile: (zal vast wel lukken).

Zelfs de goed aangeschreven TAT in Bangkok probeerde dat bij ons.

De TAT boekt geen trips, maar geeft alleen maar informatie.
Wat waarschijnlijk het geval was: een reisbureau, zoals vereist lid van de TAT, pretendeerde de TAT te zijn en onder die noemer trips te verkopen. Trap daar niet in, zoals gezegd: de TAT verkoopt niets maar geeft alleen informatie.