Rondreis met 2 kleine kinderen

Hallo

Ik las net hier op het forum dat er rond kerst en oud en nieuw het drukst is hier in Thailand.
Laat dit nou net de tijd zijn dat wij met z’n vieren onze rondreis willen gaan doen. Eind december tot eind januari.
Opzich geen probleem maar iemand schreef dat het moeilijk is om dan een hotel/ resort of wat dan ook te vinden is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Is het inderdaad lastig om dan iets goedschiks te vinden?

Groet Edwin, Angelique, Finn en Pleun.

de 2 weken rond kerst en oud en nieuw zijn inderdaad de druktste weken in het jaar, dus kan het verstandig zijn,als niet een paar hotels wilt aflopen voordat je een kamer hebt en als je een voorkeur hebt voor een bepaald hotel of locatie om van te voren iets te boeken.

Voor de echte luxe hotels zou ik je aanraden om van tervoren te boeken,voor low budget hotels is er altijd wel een plek waar je kunt overnachten.

Wij hebben twee jaar geleden 2.5 maand rondgereisd met onze kinderen van 1.5 en 3.5 jaar oud. We zijn een paar dagen voor Kerst vertrokken en hebben Kerst en Nieuwjaar in het noorden van Thailand doorgebracht. Daar hebben we alleszins niet echt gemerkt dat het drukker was dan anders. Ook in Bangkok niet waar we toch al op verschillende keren gepasseerd zijn zowel in hoog- als laagseizoen. Ik denk dat het op de stranden wel iets drukker kan zijn maar 7 jaar geleden waren we met Kerst op de eilanden (weliswaar als echt low-budgetreizigers zonder kinderen) en toen vond ik het ook echt wel meevallen…

Het is alleszins zalig om Kerst en Oud- en Nieuw in de tropen door te brengen. Nieuwjaar wordt echt wel serieus gevierd en dat is fijn om als toerist mee te maken, ook met kinderen!

C

Goh,
Echt super om dit alles te lezen.
Bedankt voor jullie reacties, we hebben er erg veel aan.
Zowiezo is er een hoop te lezen op deze site.
:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

Let op, kapstok!

Bijvoorbeeld op Phuket is het toch wel andere koek. Vanaf 15 december toch wel alles vol, met dank ook aan onze Russische vrienden. Het duurt dan tot ong. 15 januari. In de eerste week van januari hebben ook de Thai vakantie, daar dien je rekening mee te houden als je binnen Thailand wilt reizen, vooral met vliegtuig.

Hans.

Er is altijd nog wel iets te vinden, in de guesthouses bijvoorbeeld.
En ook de sites met last minutes hebben nog mogelijkheden, ook rond kerst en oud en nieuw.

Maar zeker de vluchten kunnen vol zitten, klopt.