Hotels zonder boeken

Hoi allemaal,

Ik ben een 21 jarige student dat volgend jaar naar Thailand wil gaan voor ongeveer een maand, ik betaal dit allemaal zelf en heb dus een budget van ongeveer 3000 euro. Nu wil ik naar Thailand gaan en alleen een vliegtuigticket boeken zodat ik gewoon kan rondreizen en kiezen hoelang ik ergens blijf.
In bangkok en Chiang mai twijfel ik er niet over dat het wel goed te doen is om een redelijk hotel te vinden maar als ik naar de kleine touristische eilandjes ga zoals Koh phi phi, Koh phangan, Koh Samui en de plaatsen Phuket en Pattaya ga, kan ik dan zonder te boeken een redelijk hotel vinden en dan nog voor een redelijke prijs (30-40 euro per nacht) zonder dat het vol zit?
Uiteraard gaat dit over het hoogseizoen Juli-Augustus.

Gr.

Chris

Hee Chris,

Jij denkt dat het jul-aug hoogseizoen is in Thailand. het tegendeel is het geval. Het Thaise hoogseizoen start rond 1 december, en is 15-20 januari afgelopen.

Maak je dus geen zorgen, houd wel het weer in de gaten, je zit in de moessontijd. Dus, wanneer je van A naar B wilt, kijk ff of het aanvaardbaar weer is.

Hans.

1 like

Bedankt voor de reactie Hans,

Ja op een site stond dat Februari tot Augustus hoogseizoen was maar blijkbaar niet :stuck_out_tongue:
Gelukkig, dan heb ik alle vrijheid om te gaan waar en wanneer ik wil.

Gr.

Chris

Voor de prijs die je wilt betalen is het zeker de moeite waard om, als je ter plekke een hotel hebt gekozen, eens te kijken of ditzelfde hotel niet veel goedkoper via een van de boekingssites is te boeken.

Is het dan niet goedkoper om te onderhandelen? Btw, zijn de prijzen per kamer of per persoon? Mijn budget van 30 euro per nacht geld alleen voor die tijd dat ik op de duurdere eilandjes zit btw, wanneer ik in bankok ben of in het noorden ben ik van plan om gebruik te maken van de hostels…

Nee, is niet goedkoper om te onderhandelen. De boekingsssites zijn goedkoper.

Prijzen zijn altijd per kamer.

1 like

Dus voordat ik naar een nieuwe bestemming ga, ff een internetcafe induiken en alvast boeken? Btw geld dit ook voor hostels, of is daar wel beter te onderhandelen?

goedkope accommodatie is vaak (nog) goedkoper als je niet vooraf boekt

Dus toch wel gewoon ernaartoe gaan en de prijs lager dan die op internet staat te onderhandelen?

Bij GOEDKOPE accommodatie wel. Je zegt echter dat je voor 30-40 euro wilt overnachten, en in die prijsklasse kun je beter vooraf boeken.

Oke, bedankt :smiley: Rond de 30-40 is het maximum bedrag :wink: Goedkoper kan altijd zolang het maar netjes is en airco zou ook lekker zijn :smiley:
Maar heb je wel redelijke overnachtingen voor een goedkope prijs op eiland zoals Koh phi phi, Koh phangan en Koh samui?

ik heb die eilanden niet bezocht, ik kan daar niks nuttigs over zeggen…

Juli-augustus is hoogseizoen bij veel hotels vanwege de zomervakantie en deze periode zijn er dan ook veel families met kinderen. December-januari is ook hoogseizoen en de periode rond Kerst en Oud & Nieuw zijn piekseizoen.

Hoeft niet eens vooraf te zijn, als het maar per internet via een van de boekingssites is. Kun je gewoon vanuit de receptie van het hotel van je keuze met hun gratis wifi regelen :slight_smile:

Oke, dan neem ik gewoon zo’n kleine tablet pc mee, kan ik daarmee m’n hotels boeken en al mijn informatie opslaan :wink: